جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ / ۰۸:۲۲
کد مطلب: 42331
۱

60 درصد از مبتلایان به اختلالات روانپزشکی، افسرده‌اند

60 درصد از مبتلایان به اختلالات روانپزشکی، افسرده‌اند
به گزارش میگنا علیرضا‌ رئیسی‌ معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: با بالا رفتن آستانه تحمل‌، مقابله با انواع ناهنجاری‌ها برای افراد‌ راحت می‌شود و آنها رویکرد‌ بهتری‌ در مواجهه با مسائل مختلف پیدا می‌کنند.هر چه روحیه‌ نقدپذیری‌ افراد‌ بالاتر باشد، روحیه‌ مقابله با انواع ناهنجاری‌ها و مسائل مختلف‌ جامعه‌ در آنها قوی‌تر می‌شود و کسانی که نقدپذیر‌ نیستند خیلی سریع از کوره‌ در می‌روند‌ و در دراز‌ مدت دچار مشکلات و آسیب‌های روحی و روانی می‌شوند.

رئیسی‌ با بیان اینکه افراد دارای سلامت روحی و روانی‌، قوانین جامعه را بهتر رعایت می‌کنند، افزود: افرادی که دچار اختلالات روانی نیستند قوانین جامعه و همچنین فرهنگ آن را به درستی رعایت می‌کنند و در مواجهه‌ با مسائل مختلف کمتر دچار اختلالات رفتاری‌ و یا مشکلات روحی و روانی می‌شوند. 23 درصد از مردم ایران نیز دچار نوعی از اختلالات روانپزشکی‌ هستند که از این تعداد‌ 60 درصد‌ به افسردگی‌ دچارند.

ارتباط شیوع افسردگی با بیکاری و طلاق رئیسی‌ با بیان اینکه‌ بیکاری‌ و طلاق‌ افسردگی‌ می‌آورد، تأکید کرد: افراد افسرده، معمولاً گرفتار مشکلات اقتصادی‌، بیکاری‌، طلاق‌ هستند. چنین افرادی‌ معمولاً منزوی‌ می‌شوند که در این میان ساکنان شهرها‌ در مقایسه با روستاییان‌ بیشتر افسردگی دارد.
وی یادآور شد: برای پیشگیری از شیوع افسردگی بسته‌های توانمندسازی‌ ارائه شده و وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری و غربالگری‌ اقدامات خوبی را انجام داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "