کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وضعیت مراکز ترک اعتیاد زنان و کودکان معتاد

20 آبان 1396 ساعت 8:44

معاون مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی، از تکمیل ظرفیت مراکز درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان زاهدان خبر داد و اعلام کرد این مراکز در۳ استان دیگر ظرفیت خالی دارند.


به گزارش ميگنا فرید براتی سده در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد نگهداری زنان معتاد، گفت: در حال حاضر ۹۵ مرکز ترک اعتیاد زنان معتاد در تمامی استان های کشور وجود دارد که از این تعداد ۲ مرکز TC و ۷۰ مرکز DICو تعدادی نیز شلتر ویژه زنان و همچنین تعدادی نیز مرکز مادر و کودک فعال است.

وی تاکید کرد: بخشی از زنان معتاد در مرکز ماده ۱۶ و بخشی نیز در مراکز ترک اعتیاد نگهداری می شوند و به آنها خدمات ارائه می شود.

معاون مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی با تاکید بر کیفی سازی خدمات مراکز نگهداری ترک اعتیاد گفت: کارگروهی را تشکیل و موظف کرده ایم که برای افزایش کیفیت خدمات مراکز نگهداری ترک اعتیاد راهکار و برنامه ارائه دهند.

براتی از فعالیت ۵ مرکز درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان نیز خبر داد و اظهار داشت: در زاهدان یک مرکز ویژه دختران و یک مرکز ویژه پسران داریم که در هر مرکز ۱۳۰ کودک و نوجوان نگهداری می شوند.
به گفته وی، همچنین در استان های خراسان شمالی، تهران و البرز نیز یک مرکز در هر استان فعالیت می کند. در مراکز زاهدان ظرفیت تکمیل است و ما پشت نوبت داریم اما در سه استان دیگر ظرفیت خالی وجود دارد.

براتی گفت: کودکانی که درمان می شوند به دلیل بدسرپرست و یا بی سرپرست بودن و یا داشتن خانواده معتاد امکان خروج از مرکز و واگذاری به خانواده هایشان را ندارند به همین دلیل مدت بیشتری در مراکز نگهداری می شوند و پس از آن تحویل مراکز شبه خانواده بهزیستی داده می شوند، به همین دلیل است که در دو مرکز دختر و پسر زاهدان بیش از ظرفیت کودک نگهداری می شود.


کد مطلب: 42376

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/42376/وضعیت-مراکز-ترک-اعتیاد-زنان-کودکان-معتاد

میگنا
  https://www.migna.ir