جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ / ۰۸:۴۴
کد مطلب: 42376
۱

وضعیت مراکز ترک اعتیاد زنان و کودکان معتاد

وضعیت مراکز ترک اعتیاد زنان و کودکان معتاد
به گزارش میگنا فرید براتی سده در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد نگهداری زنان معتاد، گفت: در حال حاضر ۹۵ مرکز ترک اعتیاد زنان معتاد در تمامی استان های کشور وجود دارد که از این تعداد ۲ مرکز TC و ۷۰ مرکز DICو تعدادی نیز شلتر ویژه زنان و همچنین تعدادی نیز مرکز مادر و کودک فعال است.

وی تاکید کرد: بخشی از زنان معتاد در مرکز ماده ۱۶ و بخشی نیز در مراکز ترک اعتیاد نگهداری می شوند و به آنها خدمات ارائه می شود.

معاون مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی با تاکید بر کیفی سازی خدمات مراکز نگهداری ترک اعتیاد گفت: کارگروهی را تشکیل و موظف کرده ایم که برای افزایش کیفیت خدمات مراکز نگهداری ترک اعتیاد راهکار و برنامه ارائه دهند.

براتی از فعالیت ۵ مرکز درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان نیز خبر داد و اظهار داشت: در زاهدان یک مرکز ویژه دختران و یک مرکز ویژه پسران داریم که در هر مرکز ۱۳۰ کودک و نوجوان نگهداری می شوند.
به گفته وی، همچنین در استان های خراسان شمالی، تهران و البرز نیز یک مرکز در هر استان فعالیت می کند. در مراکز زاهدان ظرفیت تکمیل است و ما پشت نوبت داریم اما در سه استان دیگر ظرفیت خالی وجود دارد.

براتی گفت: کودکانی که درمان می شوند به دلیل بدسرپرست و یا بی سرپرست بودن و یا داشتن خانواده معتاد امکان خروج از مرکز و واگذاری به خانواده هایشان را ندارند به همین دلیل مدت بیشتری در مراکز نگهداری می شوند و پس از آن تحویل مراکز شبه خانواده بهزیستی داده می شوند، به همین دلیل است که در دو مرکز دختر و پسر زاهدان بیش از ظرفیت کودک نگهداری می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "