کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهار نگرانی مقام ارشد وزارت بهداشت از افسردگی در میان زنان

21 آبان 1396 ساعت 9:50

با وجود افزایش سن امید به زندگی زنان، میزان ناتوانی در جامعه زنان بیش از مردان است و اختلالات روانی از جمله طیف وسیع آن که افسردگی است، مهمترین عامل ناتوانی در بین زنان ایران است. این مطلب را مشاور وزیر بهداشت در امور زنان می گوید


به گزارش ميگنا دكتر ساره محمدی روز شنبه در نشست صبحانه کاری وزیر بهداشت و معاون رئیس جمهوری در امور زنان در وزارت بهداشت افزود: سن امید به زندگی زنان ایران به 74 سال افزایش یافته و تعداد زنان یائسه و بالای 60 سال در ایران رو به افزایش است.
وی گفت: تعداد دختران زیر 6 سال 10درصد جامعه زنان، دانش آموزان دختر 20درصد این جامعه، دختران جوان 20 درصد هستند و بیشترین گروه سنی زنان ایران؛ با 41.7 درصد میانسالان هستند و 9.5 درصد زنان نیز سالمند هستند.

محمدی افزود: مهمترین عامل مرگ زنان در ایران بیماری های قلبی-عروقی، سرطان و حوادث است و میزان شیوع فشار خون و چاقی در زنان از مردان ایرانی بیشتر است.
مشاور وزیر بهداشت گفت: سرطان پستان و دهان رحم شایعترین سرطان در بین زنان ایران است و از هر هزار تولد زنده 18 مادر در کشور جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر شیوه زندگی در جامعه زنان ایران تغییر کرده و شاهد افزایش اعتیاد و مصرف قلیان و دخانیات در بین زنان هستیم و البته در کنار افزایش وزن و چاقی کاهش مصرف سبزی و میوه را نیز در این جامعه مشاهده می کنیم.

محمدی گفت: شیوع اختلالات روانی به خصوص افسردگی در بین زنان افزایش یافته است و علاوه بر آن شاهد افزایش مشکلات اسکلتی و عضلانی، مشکلات باروری و عوارض یائسگی در بین زنان هستیم.

وی افزود: برای پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز در بین زنان باید نظام مراقبت از سلامت زنان و جوانان روزآمد شود در کنار آن آموزش های قبل، هنگام و بعد از ازدواج زنان به خصوص در حوزه سلامت جنسی باید افزایش یابد.

مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: استمرار خدمات باروری سالم، پیشگیری از سقط، فرزندآوری سالم، خدمات سلامت برای زنان سالمند و نیز خدمات تغذیه نوزادان با شیر مادر و البته افزایش کارگاه های آموزش مهارتهای زندگی برای کاهش آسیب های اجتماعی نیز باید در وزارت بهداشت با جدیت بیشتری دنبال شود.

منبع: ایرنا 


کد مطلب: 42391

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/42391/اظهار-نگرانی-مقام-ارشد-وزارت-بهداشت-افسردگی-میان-زنان

میگنا
  https://www.migna.ir