جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۸
کد مطلب: 42398
۰
وزیر بهداشت:

وزارت علوم حرف‌های سنجیده بزند/ دانشگاهی که نتواند مشکلی از مردم حل کند به چه درد می‌خورد؟

وزارت علوم حرف‌های سنجیده بزند/ دانشگاهی که نتواند مشکلی از مردم حل کند به چه درد می‌خورد؟

میگنا: دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران گفت: هیچ کسی نمی‌تواند منکر مسائل مهم و ارزشمند آموزشی در مباحث مختلف کشور و سازمان‌ها باشد و باید همواره به این امر توجه داشته باشیم چرا که امام راحل فرمودند «مهم‌ترین منشأ در تحولات، دانشگاه‌ها هستند». ما در همه سازمان‌ها و نهادها معاونت‌هایی با عنوان معاونت‌های آموزش داریم بنابراین آموزش مهم‌ترین مساله است.

وزیر بهداشت ادامه داد: بسیاری از جوامع اسلامی بخشی از علم و ایمان را دارند اما سعی و کوشش‌شان مانند بقیه نیست، بنابراین اگر بخواهیم باعث توسعه در دانشگاه‌ها و کشور شویم باید علم و ایمان و تلاش‌مان را روز به روز بیشتر کنیم.

او افزود: کشورها فقط با آموزش می‌توانند با آسیب‌های اجتماعی و فقر مقابله کنند مگر اینکه مردم توانمندی در علم و دانش نداشته باشند و یا در این مسیر تلاش نکنند. بنابراین باید برای رسیدن به هدف سعی و تلاش کرد.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: متاسفانه ما ایرانیان نسبت به سایر ملت‌ها توقع‌مان زیاد و تلاش‌مان کم است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به وزارت علوم و اظهارنظرهای این وزارتخانه درباره دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: برخی دوستان ما در وزارت علوم سخنان نسنجیده‌ای را بیان می‌کنند، خیلی وقت است که آموزش عالی سلامت تحت نظر آموزش عالی نیست و بهتر است که وزارت علوم درباره وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار نظری نکند و من از معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌خواهم وقت خودشان را صرف پاسخ به ادعاهای وزارت علوم نکنند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: خوشبختانه ما توانستیم با تربیت و پرورش نیروهای پرستاری، بهداشت‌یار، پزشک، پزشک متخصص و ... قدم‌های بسیار بزرگی را در مسیر توسعه علوم پزشکی برداریم.

او ادامه داد: امروز نیاز دانشگاه‌های ما دانشگاه‌های نسل چهارم است یعنی رفاه مردم و رفاه اجتماعی باید در اولویت دانشگاه‌ها قرار گیرد. دانشگاهی که نتواند درد مردم را دوا کند چه فایده‌ای دارد؟ مقاله‌ای که نتواند گره‌ای از مشکلات مردم را برطرف کند چه حاصلی دارد؟ همه ما در قبال مردم مسئولیم و باید پاسخگوی آنها باشیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نباید اهداف ما کوچک و انگشت‌شمار باشد، گفت: از همه دوستان تقاضا دارم بین دانشگاه‌ها برای ایجاد دانشکده‌ها رقابت ایجاد نکنند ما باید به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم پیش برویم و برای مردم رفاه و آرامش را به وجود آوریم.

منبع: آنا

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!