شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۶
کد مطلب: 42420
۱

آغاز اقدامات تیم‌های روانشناختی و بهداشت در مناطق زلزله‌زده

آغاز اقدامات تیم‌های روانشناختی و بهداشت در مناطق زلزله‌زده
میگنا: دكتر سید حسن هاشمی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه ضمن بیان این مطلب گفت: تیم های بهداشت و حمایت های روحی و روانی در مناطق زلزله زده، مستقر و تحت مدیریت استاندار و فرمانداران شهرستان های استان کرمانشاه، هستند.

وزیر بهداشت افزود: همکاری بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان از سوی دستگاه های اجرایی و نیروهای امدادی و نظامی در مناطق زلزله زده وجود دارد و مصدومان با 150 آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و 20 فروند بالگرد، به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه در حوزه بهداشت و درمان تا امروز بعد از ظهر به طور کامل انجام می شود و پس از آن، اقدامات تیم های روانشناختی و تیم های بهداشت وزارت بهداشت آغاز خواهد شد.

وزیر بهداشت در ادامه به همکاری سایر دستگاهها و سازمانها در این حادثه اشاره کرد و گفت: وزیر کشور دستور تامین 20 هزار چادر برای مناطق زلزله زده را صادر کرد و شهرداری تهران 40 هزار عدد پتو و چادر و همچنین مواد غذایی به مناطق زلزله زده ارسال کرده است.

هاشمی توصیه کرد: روحانیون در مناطق زلزله زده حضور بیشتری داشته باشند زیرا می تواند آرامش بخش باشد.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: دستگاه های اجرایی در زلزله غرب کشور به ویژه در تامین آب، برق، امنیت، بهداشت و درمان و اسکان زلزله زدگان، اقدامات خوبی داشتند که جای تقدیر دارد اما باید از مردم این مناطق تقدیر مضاعف کرد چون بی نظیر هستند و با وجود کاستی ها و نقایص از جمله کمبود غذا و چادر، از آنها چیزی جز احترام ندیدم.

هاشمی افزود: در شرایط مصدومیت و فوت نزدیکان، انتظار است که رفتار پرخاشگرانه را ببینیم اما مردم مناطق زلزله زده بزرگواری بسیار زیادی دارند چون در دوران دفاع مقدس، سختی های فراوانی را متحمل شدند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: مهمترین اقدام پیش روی ما، تامین امنیت و اسکان و تامین مواد غذایی مردم مناطق زلزله زده و توزیع چادر در بین آنها است که باید دستگاه های ذیربط،نهادها و ارگانها دراین زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی