کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روستای جاسبی دبیرستان دخترانه ندارد، واحد دانشگاه آزاد دارد!

10 مرداد 1390 ساعت 19:45


در حالی که دهستان جاسب زادگاه رییس دانشگاه آزاد از نبود دبیرستان دخترانه رنج می‌برد اما اهالی این روستا شاهد افتتاح دانشگاه آزاد در محل زندگی خود هستند.
به گزارش شبکه ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران، تأسیس شعب دانشگاه آزاد در شهرهای کوچک همواره یکی از انتقاداتی بوده است که کارشناسان و دلسوزان به مدیریت این دانشگاه وارد می‌‎دانند زیرا حضور چند هزار نفری دانشجویان غیر بومی باعث بر هم خوردن تناسبات مختلف شهری شده است.  به عنوان نمونه، شهر نراق که در ۱۸ کیلومتری دلیجان و ۷۰ کیلومتری کاشان قرار دارد، یکی از شهرهایی است که ورود دانشگاه آزاد به آن، اگرچه موجب رونق برخی فعالیت‌های شهری شده اما به بافت فرهنگی این شهر مذهبی آسیب وارد کرده و مشکلاتی را به همراه داشته و موجبات نگرانی و ناراحتی مردم شهر را فراهم آورده است.  بیشتر بودن تعداد دانشجویان از جمعیت قریب ۳۰۰۰ نفری این شهر موجب شده است تا فرهنگ و تناسبات اخلاقی حاکم بر زندگی مردم آن تحت تاثیر قرار گیرد. رفت و آمد این تعداد دانشجو در شهر و سکونت ۱۵۰۰ نفر از آنها در خوابگاه و حضور مستمرشان در نراق دلیل برهم خوردن فضای فرهنگی حاکم بر شهر بوده است. دانشگاه در زادگاه جاسبی اما عجیب‌تر از مورد پیش گفته، ساخت دانشگاه در دهستانی است که دخترانش مجبور هستند برای ادامه تحصیل در دوره دبیرستان به شهرهای مجاور بروند.
 دهستان جاسب که زادگاه رییس دانشگاه آزاد است، از هفت پارچه آبادی تشکیل شده که مجموعاً قریب ۱۵۰۰ نفر جمعیت دارد و به عنوان یک روستای کوچک خوش آب و هوا حکم ییلاق اهالی نراق را دارد.  این دهستان تنها تا مقطع راهنمایی مدرسه دخترانه داشته و دانش آموزان دختر آن مجبور هستند برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان به شهرهای همجوار چون دلیجان و نراق در رفت و آمد باشند.    جالب آنکه در این دهستان به علت نزدیکی به شهر نراق و دلیجان ضرورتی برای وجود دبیرستان دخترانه دیده نشده است اما آقای جاسبی لازم دانسته اند تا زادگاه‌شان از دانشگاه برخوردار باشد.
 اگرچه رییس دانشگاه آزاد در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد جاسب ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی در نقاط مختلف کشور را نمونه عملی تحقق عدالت تحصیلی دانسته است اما در مورد اینکه تأسیس دانشگاه در روستایی با ۱۵۰۰ نفر جمعیت و در چند کیلومتری دانشگاهی دیگر چه توجیهی دارد، توضیحی نداده است. سرازیر شدن چند هزار نفر دانشجو به این روستا در آینده ای نزدیک موجب ایجاد همان مشکلاتی خواهد شد که سابق بر این در سایر شهرهای کوچک به‌وجود آمد.  


کد مطلب: 4246

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/4246/روستای-جاسبی-دبیرستان-دخترانه-ندارد-واحد-دانشگاه-آزاد

میگنا
  https://www.migna.ir