پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۵
کد مطلب: 42719
۱

وزیر آموزش و پرورش: بودجه سال آینده استانی است

میگنا: سیدمحمد بطحایی شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) اظهار کرد: بودجه های اداره های کل در استان ها براساس نیاز تنظیم و در اختیار سازمان های استان ها قرار خواهد گرفت.

وی به کاهش شدید تخصیص اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: تا اواخر آذرماه زیر 35 درصد تخصیص اعتبار عمرانی داشتیم.

بطحایی گفت: اگر سه میلیارد دلاری که نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه از محل صندوق ذخیره ارزی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته بودند به صندوق توسعه ملی تغییر کند، تا چهار سال آینده تمام مشکلات آموزش و پرورش را برطرف می کنیم.
وی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، منطقه آزاد اروند به عنوان الگو و مدل توسعه آموزش و پرورش در مناطق آزاد کشور معرفی می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در تامین نیروی انسانی امتیاز و سهمیه خاصی برای خوزستان و بخصوص شهرستان های آبادان و خرمشهر در نظر خواهیم گرفت.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز گفت: ارتقا سطح آموزش و پرورش در شهرستان های آبادان و خرمشهر را به عنوان یک زیر ساخت برای توسعه راهبری منطقه آزاد اروند می دانیم.

اسمعیل زمانی اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند در بحث سخت افزاری و نرم افزاری به صورت مشارکتی در توسعه آموزش و پرورش شهرستان های آبادان و خرمشهر همکاری می کند.
وی افزود: آموزش و پرورش یکی از مهم ترین زیرساخت ها برای پیشرفت و توسعه است و آمادگی داریم در حوزه آموزش، منطقه آزاد اروند به عنوان پایلوت آموزشی در نظر گرفته شود.

دبیر شورای راهبردی آموزش و پرورش مناطق آزاد در ادامه جلسه گفت: برای اینکه بتوانیم در دوره تحول آموزشی کار مفیدی انجام دهیم، نیازمند تفویض اختیار جدی در این حوزه هستیم.
محمد ابراهیم موذنی اظهار کرد: از سال ۹۳ تفاهمنامه ای بین دبیرخانه مناطق آزاد کشور و آموزش پرورش بر اساس اسناد بالا دستی تنظیم شده که برنامه های مشترک براساس هزینه کرد ۵۰ درصدی انجام گیرد، بر اساس این تفاهم نامه در سه سال گذشته یکهزار میلیارد ریال در مناطق آزاد کشور هزینه شده است.


موذنی گفت: اختیارات آموزش و پرورش در مناطق آزاد باید ویژه باشد تا بتواند تحولی متناسب با نیازهای منطقه رقم بزند.
دو نفر از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شواری اسلامی نیز دراین نشست با برشمردن مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان خواهان توجه وزارت به بهسازی واحدهای آموزشی و تجهیز سالن های ورزشی و نیز تامین نیروی انسانی برای رشد و تغییرمثبت شاخص های تحصیلی و جبران افت تحصیلی دراین منطقه شدند.


محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش روز جمعه در سفری 2 روزه برای افتتاح چند پروژه آموزشی و حضور در چند نشست از جمله شورای آموزش و پرورش خوزستان وارد این استان شد.
مرجع : ايرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .