سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ / ۱۹:۰۸
کد مطلب: 42771
۱

نقش سالمندان در بحران ها را نادیده نگیریم!

نقش سالمندان در بحران ها را نادیده نگیریم!
میگنا: امیر احمدی در خصوص تاثیر بحران ها بر سالمندان اظهار کرد: این روز‌ها بحران‌هایی همچون بلایای طبیعی به عنوان یکی از بزرگترین چالش ها، میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد.وی افزود: طی چند ماه گذشته، وقوع زمین لرزه‌های پی در پی در کشور نگرانی‌های متعددی را برای افراد جامعه بوجود آورده است و از آنجا که در کشوری زلزله خیز زندگی می‌کنیم باید از ظرفیت‌های گروه‌های سنی مختلف بهره‌مند شد.

این کارشناس ارشد سلامت سالمندان تصریح کرد: برخلاف تصور همگان، سالمندان می‌توانند در مدیریت بحران و کمک رسانی به سایر افراد جامعه می‌توانند نقش بسیار پررنگ و مهمی داشته باشند.
احمدی عنوان کرد: وجود ویژگی‌های مثبتی همچون تجربیات مختلف در افراد سالمند جامعه، باعث می‌شود سالمندان بتوانند در بحران‌های مختلف حمایت‌های مالی و عاطفی ویژه‌های را برای افراد خانواده‌هایشان فراهم آورده و باعث کاهش بار مشکلات بر دوش فرزندانشان بشوند.

وی گفت: سال‌ها زندگی و تجربه بحران‌های مختلف، سالمندان را تبدیل به الگو‌هایی از تاب آوری و منبعی برای دانش عملی و روحیه دادن به سایر افراد جامعه تبدیل می‌کند و سالمندان در برابر مصائب مختلف قوی‌تر بوده و می‌توانند از فرزندان و خانواده‌هایشان حمایت کنند.
احمدی اظهار کرد:سالمندان به کار‌های داوطلبانه و خیرخواهانه علاقمند بوده و هم اکنون هم درصد بالایی از خیرین جامعه افراد سالمند  هستند و آن‌ها می‌توانند در وقوع بحران به طور داوطلبانه به عموم مردم جامعه خدمت رسانی کنند.

وی افزود:نگهداری از نوه‌ها و کودکان فامیل یکی از کار‌های مورد علاقه سالمندان بوده و با توجه به رابطه خوبی که می‌تواند بین کودک و فرد سالمند بوجود آید، خانواده‌ها می‌توانند وظیفه مراقبت و نگهداری از کودکانشان را به افراد سالمند خانواده سپرده و خود به انجام سایر کارهایشان بپردازند
این کارشناس ارشد سلامت بیان کرد: همه مواردی که به آنها اشاره کردیم تنها زمانی انجام پذیر است که جامعه و مردم قبل از فرارسیدن دوره سالمندی، بفکر توانمندسازی افراد بوده و سالمندانی سالم را در جامعه پرورش دهند و با توجه به تعبیر سونامی سالمندی در ایران، طرح و برنامه این گروه‌ها را  باید یک ضرورت دانست‌.

متولیان سلامت جامعه سالمندان را دریابند
احمدی گفت: دولت‌ها و سازمان‌هایی همچون وزارت بهداشت که متولی سلامت جامعه هستند در این بین نقش مهم و کلیدی را بر عهده داشته و باید زمینه‌های داشتن سالمندانی سالم و کارا را فراهم سازند.
وی افزود: نهاد‌های حمایتی همچون بهزیستی بایستی برنامه‌های مختلفی را برای توانمندسازی اقشار مختلف جامعه و از جمله سالمندان را در برنامه‌های سازمانیشان بگنجانند تا شاهد جامعه‌ای سالم باشیم.
احمدی در پایان گفت: سالمندی مرحله‌ای از زندگی است که با برنامه ریزی متولیان می‌توانیم شاهد کیفیت زندگی و سلامت در این گروه‌ها باشیم.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...