پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۶
کد مطلب: 42891
۱

بزرگداشت چهلمین سال فعالیت انستیتو روانپزشکی تهران

بزرگداشت چهلمین سال فعالیت انستیتو روانپزشکی تهران
میگنا: نشست هم اندیشی برگزاری بزرگداشت چهلمین سالگرد تأسیس انستیتو روانپزشکی تهران برگزار شد. در این جلسه استادان روانپزشکی و روانشناسی کشور نقطه نظرات خود را درباره سالها فعالیت این دانشکده بیان کردند.

ابتدا دکتر احمد محیط مشاور اسبق منطقه ای بهداشت روان دفتر مدیترانه سازمان جهانی بهداشت به تاریخچه ای از تأسیس انستیتو روانپزشکی تهران بیان کرد.

وی اظهار کرد: کسانی که در انستیتو روانپزشکی تهران آموزش دیده اند مایه سرافرازی بوده و هر جایی که مشغول فعالیت هستند می درخشند.
به گفته دکتر محیط هدف از برگزاری بزرگداشت ایجاد اتحاد بین همه گروه ها و سازمان هایی است که در زمینه بهداشت روان کار می کنند و فلسفه کار انستیتو روانپزشکی تهران را تربیت تیم بهداشت روان دانست.

پس از آن دکتر جعفر بوالهری رئیس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان به گوشه ای از فعالیتها و برنامه ها جهت برگزاری بزرگداشت چهلمین سالگرد تأسیس انستیتو روانپزشکی تهران اشاره کرده و در زمینه تلاش های انجام شده در زمینه پابرجاماندن انستیتو صحبت کرد.

همچنین دکتر هادی بهرامی از اولین مدیران گروه روانشناسی بالینی انستیتو روانپزشکی تهران اتحاد بیشتر بین گروه های روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران را خواستار شد.

دکتر میرمحمد ولی مجد تیموری گفت: انستیتو سختی های خود را گذرانده و این پتانسیل را دارد که مراسم چهل سالگی بعدی را نیز برگزار کند و توفیق های ما در قدمت انستیتو است و ما به فعالیت هایی که در انستیتو انجام شده افتخار می کنیم.

دکتر مهدی حسن زاده گفت: اساس برگزاری بزرگداشت چهلمین سالگرد تأسیس انستیتو را بر مبنای بیان عواطف و احساسات بگذاریم و در این مراسم فضایی به وجود آوریم که قلب ها به هم نزدیک شود و از بیان مباحث تخصصی صرف نظر کنیم.

دکتر آفرین رحیمی موقر بیان داشت: احساس رقابت بین گروه روانپزشکان و روانشناسان نمی بینم و برای بهتر برگزار شدن مراسم اعلام آمادگی کرد.

دکتر بهروز بیرشک نیز پیشنهاد تأسیس انجمن فارغ التحصیلان و عضوگیری برای این انجمن در روز بزرگداشت چهلیمن سالگرد تأسیس انستیتو را داد.

دکتر محمدکاظم عاطف وحید بیان کرد: بیشتر فارغ التحصیلان انستیتو در موقعیت های مهم مشغول به کار شده اند و باعث خوشحالی است که در روز بزرگداشت، گزارشی از فعالیت های مثبت انجام شده از جمله تدریس رشته های جدید بهداشت روان، روانشناسی سلامت و مطالعات اعتیاد در دانشکده ارائه شود.

دکتر اصغر اصغرنژاد فرید گفت: خوشحالم که این فرصت در اختیارم بود که با یک احساس خوب و حضور در فضای بالنده انستیتو رشد کنم و باعث رشد دیگران شوم و به هدف مقدسی که خدمت به مردم است برسم.

دکتر محمدباقر صابری زفرقندی اشاره کرد بزرگداشت چهلمین سالگرد تأسیس انستیتو به صورت یک دورهمی دوستانه برگزار شود تا فارغ التحصیلان بتوانند استادان را ببینند و همه از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

دکتر بنفشه غرایی تاریخچه طولانی انتشار مجله در انستیتو را یکی از شاخص های مهم آن در راه نمایه شدن در نمایه نامه های بین المللی دانست و اظهار خوشحالی کرد که از فارغ التحصیلان انستیتو روانپزشکی تهران است.
دکتر امیر حسین جلالی نیز در این نشست گفت: مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد تأسیس انستیتو، هم یادبود است و هم می تواند باعث تغییر عملی و ایجاد صمیمیت شود.

در پایان این نشست آقای مهرداد کاظم زاده عطوفی معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان و دبیر ستاد بزرگداشت چهلیمن سالگرد تأسیس انستیتو به برنامه و نحوه برگزاری مراسم اشاره کرده و به جمع بندی مطالب گفته شده پرداختند.
 
 
گفتني است انستیتو روانپزشکی تهران در سال 1356 با نام مرکز آموزش رزیدنتی و با اهداف آموزشی، پژوهشی و درمانی به منظور هماهنگی بین کلیه اجزای سلامت‌روان در سراسر کشور و همچنین توسعه خدمات روانپزشکی و تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه روانپزشکی، کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و سایر نیروهای تخصصی حوزه سلامت روان شروع به کار نمود و هم‌اکنون چهل سال از آغاز به کار آن سپری شده و قرار است مراسمی به همین مناسبت برگزار شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.