شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ / ۰۳:۰۳
کد مطلب: 42897
۱

آسيب‌ها و تهديدات تلفن‌هاي همراه را جدي بگيريد

آسيب‌ها و تهديدات تلفن‌هاي همراه را جدي بگيريد
عدم توجه به موارد ايمني و هشدار‌ در فضاي مجازي، به خصوص شبكه‌هاي اجتماعي تلفن‌هاي همراه مي‌تواند آسيب‌هاي فراوان و جبران ناپذيري را متوجه افراد كند، لذا كاربران شبكه‌هاي اجتماعي تلفن‌هاي همراه بايد به اطلاع‌رساني‌ها و هشدارهاي مكرر پليس فتا توجه كنند.

سهولت، دسترسي و قيمت پايين سيم‌كارت و گوشي‌هاي هوشمند سبب شده گروه‌هاي كثيري از افراد به راحتي به اين گوشي‌ها دسترسي پيدا ‌و بدون داشتن آگاهي و اطلاعات دقيق از تأثيرات آن‌ بر زندگي شخصي، ساعات زيادي از وقت خودشان را صرف استفاده از گوشي تلفن همراه مي‌كنند.

تلفن‌هاي همراه به روش‌هاي مختلف و به واسطه اقداماتي كه از آن اطلاع نداریم، مورد سوء‌استفاده سودجويان قرار مي‌گيرد، به نحوي كه كاربران در هنگام نصب نرم‌افزار و اپليكيشن‌هاي موبايل بدون آگاهي و به صورت ناخواسته، اجازه دسترسي اطلاعات پايه‌اي شامل نام، تصوير پروفايل، ليست مخاطبان و ديگر اطلاعات خصوصي را به توليد كننده اپليكيشن مي‌دهند كه اين اقدام مي‌تواند تهديدات فراواني را متوجه آنها كند.

برخي كودكان و نوجوانان صبح كه از خواب بيدار مي‌شوند، قبل از آنكه صبحانه بخورند سراغ تلفن همراه مي‌روند و ساعت‌هاي زيادي از وقت خود را صرف بازي‌هاي آنلاين مي‌كنند. اگر والدين نتوانند كنترلي ‌ روي بازي‌هاي آنلاين فرزندشان اعمال كنند، به راحتي به بازي‌هاي آنلاين اعتياد پيدا مي‌كنند.

افرادي كه با گوشي‌هاي هوشمند از شبكه‌هاي اجتماعي استفاده‌اي اعتياد گونه دارند نسبت به افراد عادي احساسات منفي بيشتري از جمله افسردگي را تجربه مي‌كنند و همين امر باعث انزوا و سردي روابط فاميلي شده و بر روابط خانوادگي تأثيرات مخربي مي‌گذارد.

كاربران با مراجعه به سايت پليس فتا و بهره‌مندي از هشدارها و راهنمايي‌هاي آن، ضريب امنيتي سيستم خود را بالا برده و اجازه سوءاستفاده به هكرها و افراد سودجو را ندهند و بسترهايي كه زمينه‌ساز وقوع جرائم است را از بين ببرند.
 
سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو
مرجع : روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.