جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ / ۰۸:۴۶
کد مطلب: 42907
۱

چگونه قاعدگی بدون درد و اعصاب خوردی داشته باشید؟

چگونه قاعدگی بدون درد و اعصاب خوردی داشته باشید؟
میگنا: کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند درماه‌های آذر و دی بیشتر بانوان با نوسان‌های خلقی، برهم ریختن عادت ماهیانه و قاعدگی دردناک مواجه می‌شوند. کارشناسان علت این مشکل به در سرمای هوا، کوتاه بودن روزها، انقباض عضله‌ها به دلیل سرمای هوا، بهره بردن کم از نور خورشید درطول روز، مجبور بودن به انجام کار زیاد در ساعت‌های روشنایی، شروع سال نو در کشور‌های غربی و آماده شدن برای استقبال از مهمانان و رفتن به مسافرت، رژیم غذایی خاص ماه‌های زمستانی و نبود برخی میوه و سبزی‌ها که درماه‌های گرم سال مرتبط می‌دانند.

یکی از مشکل‌های بانوان (PMS) یا سندرم پیش از قاعدگی است که سبب بروز حالت هایی، چون خستگی، دگرگونی در خلق و خو، پف کردن زیر چشم‌ها و مواردی از این دست می‌شود و در ماه‌های سرد سال و زمستان بیشتر مشاهده می‌شود.

کارشناسان همچنین اعتقاد دارند برهم خوردن تعادل هورمون‌های استروژن و پروژسترون در بروز PMS دربانوان موثر است و معمولاً برهم خوردن هورمون‌ها در ماه‌های سرد سال بیشتر شایع است.

نوسان های خلقی چون پرخاشگری، افسردگی، بی انگیزگی، عصبانیت، افزایش ساعت خواب، بی اشتهایی یا پراشتهایی و حتی ریزش مو همگی دراثر دگرگونی‌های هورمونی و سندرم پیش از قاعدگی رخ می دهد به همین دلیل مراجعه به پزشک متخصص زنان، انجام ورزش و داشتن فعالیت فیزیکی منظم، مثبت اندیشی، شرکت در فعالیت های اجتماعی و تفریحی همگی می توانند در بهبود خلق و خو و افزایش سلامت جسمانی بانوان موثر باشند.


محققان برای کاهش نوسان‌های خلقی و قاعدگی دردناک به بانوان توصیه می‌کنند در زمستان تحت نظارت پزشک مکمل‌های ویتامینی شامل ویتامین D مصرف کنند، دقت در تنظیم رژیم غذایی روزانه، مصرف میوه و سبزیجات تازه، پروتئین حیوانی کم چرب، مواد لبنی، دانه‌های آجیل، روغن زیتون، قارچ، شکلات تلخ و چای سبز همگی در بهبود وضعیت جسمانی و خلقی بانوان موثر است.
درصورت تداوم مشکل قاعدگی دردناک، کارشناسان توصیه می‌کنند بانوان به پزشک متخصص مراجعه و آزمایش‌های لازم را انجام دهند، زیرا احتمال بروز تومور یا سایر بیماری‌ها ازجمله فقر آهن و سرطان رحم یا تخمدان وجود دارد.


منبع:Medical news today
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو