پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۶
کد مطلب: 42910
۰

ترس خانواده‌ها از درمان لکنت زبان

ترس خانواده‌ها از درمان لکنت زبان
میگنا: دکترای روانشناسی تربیتی با بیان اینکه ترس اولیه و پیش زمینه برای مراجعه به درمان لکنت وجود دارد، بیان کرد: باورهای غلطی وجود دارند که در اثر یک سری تمرین‌های خانگی و آموزش می‌توان به درمان این مساله پرداخت.
 
پریسا خسروتاش، در زمینه مشاوره کودک و نوجوان در خصوص لکنت زبان در کودکان افزود: برای درمان لکنت زبان، باید از کمک های مشاور ، درمانگر و روانشناس کودک بیشتر استفاده کنیم. مادر  هنگام  پوشش روان درمانی و مشاوره لازم است، در کنار فرزندش حضوری موثر داشته باشد تا بتواند با کمک مشاوران  بسیار موثرتر برای کودک باشد .

این دکترای روانشناسی تربیتی با بیان اینکه ترس اولیه و پیش زمینه برای مراجعه به درمان لکنت وجود دارد ، بیان کرد: باورهای غلطی وجود دارند که در اثر یک سری تمرین های خانگی  و آموزش می توان به درمان این مساله پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه برای درمان لکنت راه‌کارهایی در داخل خانواده لازم است ؛ گفت: اما همه این راهکارها نیازمند روانشناس، مشاور و درمانگر کودک است. لکنت به معنای یک اختلال روانی در کلام است که سخن گفتن را برای فرد مشکل می سازد.

خسروتاش در ادامه تصریح کرد: لکنت معمولا در کودکی آغاز می شود. از 2 تا 4 سالگی ممکن است دیده شود و ما لکنتی هم داریم که گاهی اوقات از 6 تا 7 سالگی دیده می شود. کودک برای رفتن به مدرسه با توجه به اختلالات عاطفی و تغییراتی که برایش به وجود می آید ممکن است این مساله در آن زمان رخ دهد.

وی ادامه داد: حتی لکنتی داریم که ممکن است در دوران نوجوانی فرد رخ دهد و فردی که در دوران کودکی لکنت داشته است احتمال بازگشت لکنت و عود این بیماری را در دوران نوجوانی هم دارد.

این دکترای روانشناسی تربیتی با بیان اینکه لکنت  شکل های   مختلف می تواند باشد، افزود: می تواند تکرار کلمات باشد. در ابتدای کلمه یا با حالت فشاری و تشنجی که در عضلات اتفاق می افتد. در حین گفتار و یا سکون در لحظه ی گفتار باشد.

وی ادامه داد: لکنت علت واحدی ندارد و مسائل عاطفی و فیزیولوژیکی می تواند تاثیرگذار باشد. درمان هایی هم که می تواند صورت بگیرد درمان های گفتاردرمانی، روان درمانی و درمان هایی که روی تنظیم تنفس کار می شود. تمام این ها باید تحت پوشش یک روانشناس کودک یا نوجوان و یا روانپزشک باشد.

خسروتاش در برنامه رادیویی سلامت اظهارداشت: برای درمان لکنت غیر از آرامش در خانه در خانواده نیاز است به پیش زمینه های عاطفی و روحی کودک حتما توجه شود. و با استفاده و کمک از مشاور، روانشناس یا روانپزشک درمان های مشخصی که در این زمینه وجود دارد، صورت گیرد.

 
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم