جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۵
کد مطلب: 43000
۱

فرزندانتان را درخصوص موادمخدر کنجکاو نکنید

فرزندانتان را درخصوص موادمخدر کنجکاو نکنید
مهدیه ماهان افزود: فرزندان از دوران نوجوانی تحت تاثیر برخوردهای خانواده، محیط و جامعه، زودتر از سایر اقشار به رفتارهای پرخطری همچون مصرف دخانیات و مواد مخدر صنعتی و شیمیایی و روان‌گردان‌ها روی می‌آورند که تاثیر بسیار مخربی در زندگی آینده آنها دارد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی که در راس آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و غیره قرار دارد باید اقدامات اساسی و ریشه ای انجام داد، تصریح کرد: محیط سالم و امن خانواده می‌تواند مرهمی برای مقابله با اعتیاد فرزندان باشد . بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید رویکردش آگاهی و اطلاع رسانی به خانواده باشد زیرا  تربیت افراد از خانواده شروع می‌شود. بهترین راه این است که مشاوره دهیم. با خانواده‌ها صحبت کنیم و مربیان را توانمند کنیم تا بتوانیم برنامه‌های پیشگیرانه را به اجرا درآوریم .

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده باید هدف اصلی در مقابله با اعتیاد باشد، تصریح کرد: سخت‌گیری یا کنترل بیش از حد، دیده نشدن، تبعیض یا احساس جانبداری و غیره از مواردی است که فرزندان را به سمت مواد مخدر صنعتی و شیمیایی سوق می‌دهد. نگرش خانواده نسبت به مسایل اعتیاد نباید از روی تعصب و حب و بغض باشد تا حس کنجکاوی بیش از حد فرزندان را برانگیزد باید هوشمندانه در این زمینه عمل کرد.

ماهان با اشاره به نقش مهم مادران در این زمینه اظهار کرد: نقش مادران بسیار کلیدی و کاربردی است و ضرورت دارد در راه مقابله با اعتیاد کلاس‌های آموزشی، توجهی و مشاوره‌ای برای آنان به منظور افزایش آگاهی درباره انواع موادمخدر، پیشگیری و کنترل برگزار شود.

 به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ وی تاکید کرد: پیشگیری از گرایش کودکان و نوجوانان به آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر شامل مجموعه‌ای از خدمات و اقدامات مختلف در جهت مصونیت بخشی و توانمندسازی است که با ارتقای دانش و آگاهی نوجوانان و نیز اصلاح نگرش آنها در کنار ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره از آنان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌شود.
 
مرجع : ايسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد