کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بطحایی در نشست مقدماتی كارگروه صاحب نظران علوم تربیتی:

باید فاصله آموزش و پرورش با جامعه کاهش یابد

باشگاه خبرنگاران , 25 دی 1396 ساعت 10:05

وزیر آموزش و پرورش گفت: فاصله آموزش و پرورش با نیاز‌های ذینفعان اصلی خود یعنی دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها فاصله بسیاری پیدا کرده است و ما در نظر داریم امکان مشارکت بیشتر فرهنگیان و دانش آموزان و خانواده‌ها را فراهم کنیم.


ميگنا: به منظور كاهش فاصله میان واقعیت های موجود در جامعه و آموزش و پرورش و هماهنگی و همخوانی بیشتر نظام آموزشی با اقتضائات جدید و تغییرات نسلی و فرهنگی، نشست مقدماتی صاحب نظران علوم تربیتی با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.
در این نشست مقدماتی، تنی چند از اساتید علوم تربیتی دانشگاه های تهران، الزهرا، علامه طباطبایی، بهشتی، خوارزمی حضور داشتند و به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون چارچوب همكاری عملیاتی وزارت آموزش و پرورش با دانشكده های علوم تربیتی و نیز تبادل نظر در خصوص چند مسأله ملی‌آموزش و پرورش پرداختند.


فرآیند تغییر در آموزش و پرورش بسیار پیچیده و چند وجهی است

در این نشست سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به ایجاد فاصله بین ذینفعان آموزش و پرورش گفت: فاصله آموزش و پرورش با نیازهای ذینفعان اصلی خود یعنی دانش آموزان، معلمان و خانواده ها فاصله بسیاری پیدا كرده است و ما در نظر داریم امكان مشاركت بیشتر فرهنگیان و دانش آموزان و خانواده ها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به برنامه ها و تلاش هایی كه برای انجام اصلاحات و تغییرات در آموزش صورت گرفته است، گفت: فرآیند تغییر در آموزش و پرورش بسیار پیچیده و چند وجهی است.

بطحایی با توجه به رویكرد وزارت خانه در برگزاری چنین نشست هایی افزود: ما به این نتیجه رسیدیم كه برای خروج آموزش و پرورش از بی تفاوتی و ناسازگاری با اقتضای فرهنگی و اجتماعی و روندهایی جدید و شتابنده فناورانه ناگریز به دعوت از صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت هستیم.


کد مطلب: 43073

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43073/باید-فاصله-آموزش-پرورش-جامعه-کاهش-یابد

میگنا
  https://www.migna.ir