کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لوازم آرایش باعث ایجاد جوش می شود

2 بهمن 1396 ساعت 0:22

مواد آرایشی ورودی منافذ پوست را مسدود می‌کند و همین مسئله باعث ایجاد جوش بر روی پوست صورت می‌شود.


به گزارش میگنا فوق تخصص پوست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: آنچه به عنوان آکنه یا جوش غرور جوانی با نام علمی آکنه ولگاریس شناخته می‌شود، بیماری است که مختص دوره هورمون‌های جنسی می‌شود،‌ یعنی از سن بلوغ تا زمانی که میزان هورمون جنسی پایین آید، در بدن وجود دارد.

وی با اشاره به باور غلطی که جوش تنها مختص به دوره بلوغ است، گفت: این فکر قدیمی و نادرست است که احتمالاً بعد از سن بلوغ نیز در بدن مشاهده خواهد شد.

رضوانی گفت: برای جلوگیری از ایجاد جوش، رژیم غذایی ثابتی وجود ندارد تا به فرد پیشنهاد شود. ممکن است هر فردی بنابر طبع خود با استفاده از یکسری مواد غذایی شرایط جوش زدنش بدتر شود، لذا فرد باید در طول دوران زندگی موادی که برایش مضر است را شناسایی و از آنها دوری کند. به‌طور مثال همه افراد با خوردن گردو وضعیت پوست‌شان بدتر نمی‌شود تا به آنها بگوییم گردو نخورند، اما اگر کسی مشاهده کرد با گردو، عسل، خرما (مواد غذایی مفید) و همچنین فست‌فود یا سس تند (مواد غذایی مضر) بدتر می‌شود، باید آن را از رژیم غذایی حذف کنند. اکثر افراد با مصرف غذاهای دارای طبع گرم و ادویه‌جات، جوش در آنها زیاد می‌شود، همچنین استرس نیز در بروز جوش صورت نقش دارد، به‌طور‌مثال عده‌ای از افراد در زمان امتحانات خود جوش می‌زنند.

این فوق تخصص پوست در ادامه به لوازم آرایشی مورداستفاده در بانوان اشاره کرد و گفت: این مواد ورودی منافذ پوست را مسدود می‌کند و همین مسئله باعث ایجاد جوش بر روی پوست صورت می‌شود. همچنین حضور در مناطق حاره‌ای (گرم و مرطوب) نیز جوش روی صورت را تشدید می‌کند.

رضوانی اظهار داشت: خوراکی‌های دارای طبع سرد مانند خاکشیر، عرق کاسنی و شاه‌تره در اکثر مواقع برای از بین بردن جوش مفید است، ولی بدنی معنی نیست که درمان‌های گیاهی جایگزین علوم پزشکی هستند.

وی در خصوص استفاده از ماسک‌های درمانی برای صورت گفت: اینکه فرد یک نوع ماسک مانند لیمو را استفاده کند،‌ توصیه نمی‌شود. ماسکی مناسب است که خاصیت جذب چربی باشد، جمع‌کننده منافذ پوستی و دارای خاصیت لایه‌برداری ملایم باشد.


کد مطلب: 43175

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43175/لوازم-آرایش-باعث-ایجاد-جوش-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir