پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۲۳:۱۶
کد مطلب: 43260
۲

۱۲ درصد جامعه ایران درگیر اختلالات روانپزشکی هستند

۱۲ درصد جامعه ایران درگیر اختلالات روانپزشکی هستند
میگنا: گودرز عکاشه با اشاره به ابن که مشاوره‌های روان درمانی در طول تاریخ به طور مستمر مورد نیاز مردم بوده است، گفت: امروزه شناخت بیشتر در حوزه‌ روان درمانی باعث شده تا لزوم وجود مشاوره‌های روان درمانی به شدت احساس شود.

وی همچنین در ادامه افزود: فعالیت رسانه‌های جمعی در عصر کنونی باعث شده تا موضوع مشاوره‌های روان درمانی به نسبت سال‌های گذشته از تابو خارج شوند.

این متخصص اعصاب و روان با بیان این که در حال حاضر آگاهی و دانش عموم مردم افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: وجود مشاوره‌های روان درمانی همواره دلیلی بر شیوع زیاد نیاز به مشاوره‌های روان درمانی نیست، بلکه افزایش آگاهی و دانش مردم در حالت کلی زمینه‌ی گسترش این موضوع را فراهم کرده است.

وی با اشاره به آمار‌های موجود در حوزه‌ی مشاوره‌های روان درمانی، تصریح کرد: بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده امروزه حدود ۱۲ درصد از جامعه درگیر اختلالات روانپزشکی هستند، در حالی که این آمار ممکن است با واقعیت جامعه مقداری متفاوت باشد.

گودرز عکاشه با اشاره به تعدد مراکز مشاوره در کشور، گفت: گستردگی نیاز مردم به خدمات روان درمانی و مشاوره همواره باید از طریق مراکز متعدد بر طرف شود، بر همین اساس شهرداری‌های مختلف در تمامی مناطق شهر‌ها می‌توانند بهترین گزینه برای ارائه مشاوره به مردم باشند، در حالی که امروزه روند ارائه مشاوره در شهرداری‌های کشور از استاندار‌های مطلوب فاصله‌ بسیاری دارد.

وی با بیان این که روان انسان همواره موضوعی پیچیده است، اظهار داشت: درمان دارویی و غیر دارویی دو مولفه‌ مهم در روند تصحیح و درمان روان است، بطوری که یک روان پزشک برای درمان بیمار خود همواره به یک روانشناس نیاز داشته و یک روانشناس نیز برا تکمیل روند درمان خود در برخی از موارد نیازمند روان پزشک خواهد بود.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...