جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۴
کد مطلب: 43368
۱۱
۲۷

جزئیات حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه هفتم

جزئیات حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه هفتم
میگنا: شورای عالی آموزش و پرورش در اولین گام برای کاهش استرس و افزایش نشاط در مدارس؛ حذف امتحانات ورودی پایه هفتم برای مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و مدارس خاص را تصویب کرد.

مچنین در این شورا تصویب شد تجویز کتابهای کمک درسی ممنوع است. این اقدام به منزله کاهش اضطراب دانش آموزان دوره ابتدایی برای آزمون ورودی مدارس مذکور ارزیابی می‌شود.
 
پایان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی برای ورود به پایه هفتم

وزیر آموزش و پرورش در برنامه پیش رو اظهار داشت: در مصوبه ای که در آموزش و پرورش داشتیم مقرر شد برگزاری هرگونه آزمون در دوره ابتدایی ممنوع شود و برای مدارس خاص دوره هفتم آزمونی برگزاز نشود.

سید محمد بطحایی گفت: ديروز مصوبه‌ای را در آموزش و پرورش داشتیم که براساس آن برگزاری هر آزمون در دوره ابتدایی و تجویز کتاب‌های کمک آموزشی ممنوع است و برای مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه هفتم آزمون برگزار نخواهیم کرد.


 
جزئیات حذف آزمون تیزهوشان در پایه هفتم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش هم از حذف آزمون ورودی پایه هفتم تیزهوشان خبر داد.

رضوان حکیم‌زاده تأکید کرد: بر اساس تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش برگزاری آزمون‌های تستی در دوره ابتدایی، استفاده از کتب کمک آموزشی و ورود مؤسساتی که به این بهانه وارد مدارس ابتدایی می‌شدند همگی ممنوع شده است. همچنین دیگر آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان برگزار نمی‌شود. این درحالی است که برخی آموزشگاه های خاص که کلاس‌هایی را برای آزمون تیزهوشان برگزار می‌کردند با دادن پیامک‌هایی از خانواده‌ها خواستند که دانش‌آموزانشان را به آموزشگاه بفرستند. آنها در تماس‌هایی با خانواده‌ها اعلام کردند که این تصمیم آموزش و پرورش اجرایی نمی‌شود و با سرنوشت فرزندانشان بازی نکنند در این باره حکیم‌زاده به خانواده‌ها هشدار داد که فریب آموزشگاه‌ها را نخورند و حذف آزمون ورودی
پایه هفتم در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است.

او تأکید کرد: در طول این سال‌ها مافیای اقتصادی بزرگی در زمینه کلاس‌های کنکور و مدارس سمپاد به وجود آمده است که این مافیا اجازه حذف آزمون پایه هفتم را نمی‌داد؛آموزشگاه‌هایی که به دانش‌آموزان ابتدایی همچون کیسه پول نگاه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند دانش‌آموزان کودکی کنند. با این حال با توجه به درخواست‌هایی که ما داشتیم کارگروهی را آقای وزیر مشخص کردند تا به این موضوع رسیدگی کند. ما اعلام کردیم کلاً این مدارس ظلم بسیاری در حق هفت میلیون دانش‌آموز می‌کنند و تشکیل این مدارس بر خلاف سند تحول بنیادین است. وزیر هم دستور دادند کارگروهی تشکیل شود تا راهکارهای این موضوع بررسی شود. کارگروه چندین بار تشکیل جلسه داد و در نهایت مطرح شد اگر قرار است آزمونی در مدارس خاص داشته باشیم در متوسطه دوم برگزار شود. نباید به خاطر 15 هزار دانش‌آموز سرنوشت 7 میلیون دانش‌آموز را تحت‌الشعاع قرار دهیم. این موضوع خانواده‌ها را درگیر کرده و در آخرهم سودش به جیب مؤسسات آزاد می‌رود. به گفته وی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان هرساله 250 هزار داوطلب شرکت می‌کنند که فقط 15 هزار دانش‌آموز پذیرش می‌شود یعنی از هر 17 دانش‌آموز شرکت‌کننده فقط یک نفر پذیرش می‌شود و همین موضوع آسیب بسیاری به دانش‌آموز می‌زند.


وی اظهار داشت: یکی از بزرگترین آسیب‌های روحی و روانی که این مدارس به بچه‌ها می‌زنند این است که در بدو ورود به مدرسه که دانش‌آموز 6ساله است مصاحبه‌ای از او می‌گیرند. کار دیگر این مدارس آن است دانش‌آموزانی را که از هرجهت مرفه هستند و می‌توانند شهریه بپردازند جذب می‌کنند. همچنین در مدارس خاص برنامه‌های آموزشی چند سال برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود، وقتی دانش‌آموز مقطع ابتدایی را پشت سر گذاشت برای ورود به پایه بعدی دوباره آزمون برگزار می‌کنند. یک عده که نمرات لازم را به دست
نمی‌آورند از مدرسه جدا می‌شوند و جایگزین آنها را به اسم جذب بین پایه و بین دوره از بین دانش‌آموزان دیگر می‌گیرند. برخی دانش‌آموزان افسرده و گوشه گیر می‌شوند. چرا که فکر می‌کنند استعداد لازم را برای ماندن در این مدارس نداشتند. در صورتی که این درست نیست و خلاف اصل پرورش است.

حکیم‌زاده درباره جزئیات ممنوعیت برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در پایه هفتم گفت: از این جهت قرار شد تمامی عواملی که باعث می‌شوند تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی تغییر جهت دهد و به یکسری آزمون‌های تستی تقلیل یابد و محورهای اساسی یاد شده از جمله مهارت آموزی، شاداب بودن و نشاط داشتن دانش‌آموزان به دست فراموشی سپرده شود را مورد توجه جدی قرار داده و بر آنها تمرکز کنیم. وی تأکید کرد: بازگرداندن نشاط به دوران کودکی و محور قرار دادن تربیت ۷.۵ میلیون دانش‌آموز ابتدایی از مزایای خوب این مصوبه است و ما می‌خواهیم استرس را از کودکان دور کنیم. امروز می‌توانیم خوشحال باشیم یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین تصمیمات گرفته شده که می‌تواند مقدمات اجرایی شدن سند تحول را به شکل صددرصدی در دوره ابتدایی فراهم کند و جا دارد به معلمان ابتدایی، دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای ایجاد چنین فرصت ارزشمندی تبریک بگوییم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه ورود به مدارس سمپاد پس از اتخاذ این تصمیم گفت: تصمیم‌گیری درباره این مدارس بر عهده شورای عالی آموزش‌و‌پرورش است و با توجه به اینکه دیگر آزمونی برگزار نمی‌کنیم، دیگر ورودی به پایه هفتم در این مدارس نخواهیم داشت و دانش‌آموزان در آزمون دوره دوم شرکت می‌کنند لذا تمرکز برای شناسایی و جذب و دادن فرصت به این دانش‌آموزان منوط به زمانی می‌شود که سنشان بیشتر شده باشد. البته دانش‌آموزانی که هم‌اکنون در حال تحصیل در این مدارس هستند می‌توانند تا پایان دوره اول متوسطه درسشان را بخوانند.

حکیم‌زاده
اظهار داشت: امیدواریم روی ابزارهای خوب در دوره دوم برای شناسایی استعدادها هم کار شود و بچه‌ها صرفاً بر اساس یکسری مهارت‌های ریاضی برچسب تیزهوش بودن یا نبودن نخورند. با حذف آزمون ورودی تربیت جانی دوباره در دوره ابتدایی می‌گیرد و فشاری که به خانواده‌ها وارد می‌شد، از بین می‌رود.اکنون آنها که در دوره اول پذیرش شدند درسشان را ادامه می‌دهند و وارد دوره دوم می‌شوند، اما برای سال تحصیلی آینده پذیرش جدید در دوره اول متوسطه نخواهیم داشت و برگزاری آزمون‌های تستی، استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی، برگزاری آزمون تیزهوشان در پایه هفتم که جریان تربیت را تحت‌الشعاع قرار می‌داد، حذف می‌شود.

 
در حاشيه اين تصميم:
«سمپادی ها» علیه حذف مدارس سمپاد تجمع کردند
 
صبح امروز و به دنبال مصوبه اخیر آموزش و پرورش؛ از ساعات اولیه امروز تجمعی اعتراض آمیز نسبت به مصوبه اخیر آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و حذف مدارس سمپاد مقابل این وزارتخانه شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، از ساعاتی پیش جمعی از دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی، دانش آموزان مدارس سمپاد و فارغ التحصیلان این مدارس به همراه جمعی از والدین دانش آموزان در مقابل ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش در خیابان سپهبد قرنی تجمع کردند و با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را نسبت به مصوبه اخیر وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و زمزمه های حذف مدارس سمپاد خواهد شد، اعلام کردند. در این تجمع که در لحظه حضور خبرنگار حدود ۵۰ نفر حضور داشتند، روی سخن حاضرین با مسئولان آموزش و پرورش، مغایر بودن این مصوبه با عدالت اجتماعی و عدالت آموزشی بود. تجمع کنندگان در اکثر نوشته هایی که همراه خود داشتند به بحث عدالت اجتماعی، ایجاد رانت برای مدارس غیرانتفاعی در صورت حذف مدارس سمپاد و اهمیت نخبه پروری توسط مدارس سمپاد اشاره داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

[جعفر
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعال

اینها به فکر خودشان هستند به فکر مردم نیستن اینها میخواهند مدارس غیر انتفاعی خودشان پربشه اینها وزرای میلیاردی هستن . بازبچه های با استعداد مستضعفین میتونستن اونجا برن شاید بچه های خودشان نمیتونن قبول بشن و پارتی بازی هم اونجا نمیتونن بکنن این تصمیم را گرفتن واقعا اگه میخواستن این تصمیم وبگیرن چرا از قبل نگفتن تصمیمات غیر کارشناسی و یک روزه جای تاسف داره. اگه مدیریت بلد نیستید چرا برای کشور و خانواده ها مشکل ایجاد می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
چرا بی علم قضاوت می کنید چقدر تیزهوش افسرده می خواهید به شما معرفی کنم
مشاور آموزش و پرورش
Iran, Islamic Republic of
چقدر هم کندذهن افسرده میخواهید من به شما معرفی کنم چه توجیهی آخه؟!!!
United States
سلام . به نظر بنده کلا باید واژه تیزهوشان را کلا از روی مدارس و آزمون ها بردارند . تا دیگه سو تفاهم پیش نیاید .
کاری نداشت . از اول به جای آزمون تیزهوشان . آزمون بچه های کوشا نامگذاری میشد . و بقیه ناراحت نمیشدند .
به جای حل مساله آمدند صورت مساله را پاک کردند .
حذف آزمون بسیار کار اشتباهی بود .
با آزمون بچه هایی که بیشتر درس میخوانند توی یک مدرسه جمع میشدند و رقابت بالا میره و بهتره .
الان آنهایی که توی مدارس تیرهوشان قبول نمیشوند به اشتباه فکر میکنند که حتما مشکل از خودشونه و باهوش نیستند . که اصلا به هیچ وجه اینطوری نیست . توی یک کلاس چهل نفره سال ششم دبستان دو تا سه نفر یا پنج نفر شاید با آزمون به مدارس تیزهوشان راه پیدا کنند . ولی بقیه بچه های کلاس هم درسشان بسیار خوب بوده و نباید فکر کنند که باهوش نیستند . آخه مدارس سمپاد هم یک ظرفیتی داره .
همان که گفتم . کلا واژه تیزهوشان کار را خراب کرد .
آخه آزمون را چرا حذف کردید .....
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته
این حذف از اساس غلطه بخصوص برای شهرهای کم برخوردار
یاشار
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اتفاقا تصمیم درستی گرفته شده است چونکه در این ازمونها فقط بچه پولدارها با هزینه خیلی زیاد وحفظ کردن تستها قبول می شدند که اکثرشان اصلا تیزهوش نبودند والا ما درخیلی مدارس منطق محروم استعدادهای برتر داریم که متاسفانه نمی توانستند وارد اینم مدارس شوند انشاالله که با اجرای درست طرح شهاب استعدادهی برتر مناطق محروم هم شناسایی شوند .نحوه گزینش تیزهوشان کاملاغیرعلمی وبیعدالتی کامل بود
دکتر محمد عطارد از قم
United States
با سلام و تشکر حذف مدارس خاص اقدام بجا و درستی بوده درضمن موسسات غیر انتفاعی مثل قلم چی و ... باید ممنوع اعلام بشه آموزش و پرورش متولی آموزش در کشور باید باشد وجود موسسات آموزشی غیر انتفاعی در دوره های ابتدایی ، راهنمایی ، دبیر ستان هدر دادن منابع و امکانات میباشد بنده پزشک هستم از لحاظ مالی مشکلی ندارم اما معتقدم شرایط آموزش برای فقیر و غنی باید یکسان باشد اگر کسی خواست بنیه علمی فرزندش را ارتقاء بده از معلمان آموزش و پرورش کمک بگیره که حداقل این قشر زحمت کش و فداکار منتفع شوند نه مافیای آموزشی غیر انتفاعی که سیستم آموزشی را به هم ریخته با ر دیگر از دست اندرکاران آموزش و پرورش نهایت تشکر را دارم
رحل
Iran, Islamic Republic of
سلام
من پسرم پایه ششم هست و از اردیبهشت سال 96 به صورت فشرده و با حجم زیاد کتابا ربرو شده خیلی هم براش هزینه کردم اما حالا خوشحالم که این استرس از بچه ام دور شده و تشکر میکنم از وزیر محترم آموزش و پرورش تصمیم بسار خوبی بود
Iran, Islamic Republic of
سرکارحکیم زاده می فرماینداگه یه عده تیزهوش نامیده بشند بقیه دچار افسردگی میشند مثله اینکه بگیم ازبین 5کاندید ریس جمهوری اگه یک نفر قبول بشه 4 تای دیگه افسرده میشندواقعاجای تاسف داره بااین استدلالشون حتما خودشون تجربه کردند بهتره به جای ترحم به یه عده حسود به فکراستعدادهای ازرفته یه عده بچه بااستعداد که شاید امکن رفتن به مدارس غیردولتی رانداشته باشند باشید
Iran, Islamic Republic of
من 15 سال با تیزهوشان کار کردم همه آنها بچه هایی پر استرس زود رنج که کودکی قشنگشان بر باد فنا رفته و از نظر هوش اجتماعی بسیار ضعیف هستند خدا را شکر که بعد از این همه سال یک کار علمی انجام شد تو را به خدا با اعتراض بی جا بچه هایمان را قتل عام نکنیم
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه به نظر میرسد برای جبران کسری بودجه این کار انجام شده دانش آموزان سخت کوش نیازهای ویژه ای دارند که می توان در آینده در تحول اقتصادی واجتماعیی کشوراز آنها استفاده کرد در مدارس عادی بیشتر دانش آموزان علاقه ای زیادی به درس خواندن ندارند ونمرات در حد متعارف وقبولی است واین روند بر روی دانش اموزان تیز هوش وسخت کوش تاثیر خواهد گذاشت وحتی مشاهده شده دانش آموزان متوسط وکاهل دانش آموزان ساعی را تهدید می کنند که خود را پاسخگو ی معلمان نشان ندهند در غیر اینصورت با آنها برخورد خواهد شد.سوال اینجاست وقتی وزارت آموزش وپرورش قادر نیست سرانه مدارس عادی را بپردازد وحق التدریس معلمان را به موقع بدهد ؛چگونه در طرح شهاب که نحوه اجرای آن ومیزان اعتبارات مورد نیاز طرح نیز مشخص نیست می خواهد تحول ایجاد کند ؟!آیا سند بنیادین آموزش وپرورش اجرایی شده ؟آیا رتبه بندی معلمان بعد از چندین سال اجرایی شده ؟ به هرحال به نظر میرسد با شانه خالی کردن از زیر بارهزینه مدارس نمونه دولتی وتیزهوشان به دنبال پر کردن جیب مدارس غیر دولتی هستند که تعدادی از مسئولان گذشته بلند پایه آموزش وپرورش یا حامی این مدارس هستندویا موسس آن ؟! واز آن بهره خواهند برد البته در صندوق ذخیره هم شاهد این مسئله بوده ایم که گزارش تحقیق وتفحص از صندوق ذخیره صحت موضوع را نشان خواهد داد ؛واین است سرنوشت بی سرانجام ما امید است وزارت آموزش وپرورش به واعتراضات مردمی توجه کرده واز مردم نیز نظر سنجی کند تا والدینی که به تربیت وتحصیل فرزندان توانمند خود اعتقاد راسخ دارند؛ جواب قانع کننده ای بدهد (بازنشسته فرهنگی)
Iran, Islamic Republic of
به نظر من شما در اشتباهید دلیل منطقی عنوان نکردید اتفاقا از وزارت آموزش و پرورش بسیار ممنونم
جلال مختاری
Iran, Islamic Republic of
به امید حدف کنکور وجلوگیری ازفرار معزها وعدالت در نطام اموزشی براساس سواد نهبراساس سهمیه
فرهنگی
United States
اینکه ما موافق برگزاری آزمون به شیوه قدیمی نیستیم، اظهار داشت: اگر آزمون زمینه‌ساز استرس و عامل از بین بردن نشاط در مدارس است به جای آن مکانیسم دیگری برای شناسایی استعدادهای برتر پیدا کنند چرا به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک کرد‌ه‌اند؟
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام در مورد تصمیم به حذف آزمون تیز هوشان
آن چه مهم است این است که سند و نیز پشتوانه پژوهشی تصمیم برای حذف آزمون تیز هوشان تاکنون برای افکار عمومی مشخص و شفاف نشده است و مخالفتها و موافقت ها بر مبنای سخنرانی و مصاحبه مقامات صورت می گیرد و دفاع از این مصوبه در قالب شعارهای حماسی بیان می گردد/
به نظر می رسد این تصمیم نیز مانند ده ها و صدها تصمیمات دیگر که در حلقه بسته مدیران و پشت دیوارهای غیرقابل نفوذ ستاد وزارت آموزش و پرورش اخذ شده است متصف به صفاتی همچون " شتاب زدگی " می باشد .افراد ، فعالان و مدیرانی که تا دیروز طرح هایی مانند 3 – 3 – 6 را عجولانه معرفی می کردند هلهله کنان به صف " ستایشگران " این تصمیم پیوسته اند / طبق گفته مسئولان این تصمیم در جلسه شورایعالی آموزش و پرورش اتخاذ شده و در جلسه مخالفان و موافقانی داشته است ، اما خانم حکیم زاده آن را تا حد تصمیم فردی وزیر تقلیل می دهد و منافع این طرح را خرج کاریزمای وزیر می کند. تا جایی که از دوره وزارت آقای بطحایی با عنوان " دوران " یاد می کند/ ترویج کیش شخصیت ، با روحیه فرهنگیان تعارض دارد/ این خطاست که مسئولان اجرایی از وزیر تا معاون وزیر تا مدیرکل خود را نماینده فرهنگیان معرفی کنند/ ایشان از کجا می دانند و یا می توانند اثبات کنند که تمام معلمان سراسر کشور حامی این تصمیم ایشان و دوستان آن ها هستند/ این فضاسازی های اداری و تبدیل یک تصمیم آموزشی (هرچند با اهمیت) به موضوعی حیثیتی و بسیج مدیران برای حمایت از آن یادآور اقدامات نمایشی و سیاسی است که در سیستم اداری بسیار رایج است/ به نظر می رسد که این بیانیه هم مکمل تبلیغات گسترده معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در بزرگنمایی این مصوبه است. بیانیه قاقد اسامی دانشکده های علوم تربیتی و روانشناسی (سراسرکشور ) و نام روسای دانشکده ها است. ادبیات بیانیه هم تبلیغاتی است.تایید صحت بیانیه و ابعاد آن نیاز به راستی آزمایی و تحقیق دارد
فرهنگی بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
وزیر محترم آموزش وپرورش وقتی مطالبات فرهنگیان سر به فلک می زند وقادر به پرداخت به روز حق الزحمه امتحانات وحق التدریس و اضافه کار پرسنل اداری نیستید اعتبار سرانه مدارس وشیر مدارس تخصیص نیافته وحتی مرخصی استفاده نشده پرسنل اداری سال 95تاکنون پردادخت نشده ! چگونه می خواهید طرح شهاب را اجراء کنید .اعتبار این طرح چه میزان است وآیا در بودجه 97 پیش بینی شده آیا هدف پشت پرده آموزش وپرورش کم کردن هزینه با رونق گرفتن مدارس غیر انتفاعی نیست ؟مدارس نمونه دولتی که بخش اعظم دانش آموزان آن از روستائیان هستند . آیا با این تصمیم شما متضرر نخواهند شد ؟بیایید با مردم صادق باشید شعاری برخورد نکنید شما از کارایی مدارس تیزهوشان ونمونه دولتی آگاه هستید واگر راست می گویید مدارس غیر دولتی را حذف ومدارس هیات امنایی را منحل وهمه مدارس را دولتی کنید تا مردم هیچ دغدغه ای نداشته باشند
درد آشنا
Iran, Islamic Republic of

با سلام معاونت محترم ابتدایی وزارت آموزش وپرورش توضیح دهندتوضیح دهند میزان سرانه برای یک دانش آموز طرح شهاب چه میزان است وضمنا اعتبار سالانه آن برای مقطع ابتدایی چه میزان است ؟ونحوه احرای طرح شهاب وچگونگی تشخیص دانش آموزی طرح شهابی چگونه است ودر سال تحصیلی 98-97اعتبار آن در کجای بودجه سال 97 پیش بینی شده است . آیا طرح بدون پشتیبانی مالی امکان موفقیت دارد ؟!و یا این طرحها نامشخص صرفا برای خارج کردن دانش آموزان از مدارس دولتی وگسیل آنها به مدارس غیر انتفاعی وپر کردن جیب آنها و در واقع کم کردن هزینه وزارت آموزش وپرورش هدف پشت پرده این طرح است واگر این مدارس استرس زا بوده چرا چند دهه فعالیت داشته ؟بچه های با استعداد روستایی که در مدارس نمونه دولتی باید تحصیل کنند باید کجا بروند ؟میدانم جواب در پشت پرده پنهان شده وآموزش وپرورش چرا فقیر وغنی را از هم جدا کرده ومدارس غیر انتفاعی را توسعه می دهند ومسئولان ووزیر محترم از توسعه مدارس غیر دولتی استقبال می کنند چرا درمدارس هیات امنایی برای کلاسهای فوق برنامه هزینه دریافت می شود ؟چرا سرانه مدارس عادی پرداخت نمی شود ؟ شیر در مدارس توزیع نمی شود شاید توزیع شیردر مدارس هم استرس زا است ؟! همه اینها بهانه است بگویید بودجه نداریم می خواهیم تعداد مدارس غیر انتفاعی را هر سال زیاد وزیادتر کنیم وبه دنبال بهانه هستیم تا هیچ مدرسه ای بدون دریافت شهریه کلان از دانش آموزان ثبت نام نکند وهر سال برشهریه مدارس غیر انتفاعی افزوده وجیب تعدادی ازافراد مشخص وابسته پر شود ودر مدارس دولتی نیز به بهانه هیات امنایی هر سال شهریه بیشتری طلب کنیم ومردم را بیشتر ناراضی کنیم تا جایی که فقط ثروتمندان قادر به تحصیل در مدارس با بهره وری بالا باشندوفقرا هم خودشان می دانند چکار کنند وآیا این مطابق با قانون اساسی است ؟! که به آن افتخار می کنیم وادامه .....این داستان
Iran, Islamic Republic of
چرا ایشون غیر انتفاعیا رو حذف نمی کنه
مگه نمیگه همه باید تو یه سطح باشند
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
در اصل 30 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است:
«دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفائی کشور به طور رایگان گسترش دهد.» شاید زمانی که اولین مدارس غیرانتفاعی در کشور شروع به فعالیت کردند، کسی تصور نمی کرد به دنبال این مدارس، مدارس دولتی نیز از حالت رایگان خارج شوند و شهریه هایی برای خود تعیین نمایند.
بله این موضوع یعنی داستان تکراری دریافت پول توسط مدارس دولتی در سال های اخیر، دومین دغدغه خانواده هایی که زندگی معمولی داشته و از پس شهریه های سنگین مدارس غیرانتفاعی برنمی آیند. اگرچه مسئولان آموزش و پرورش هر ساله از ممنوعیت دریافت پول توسط مدارس دولتی خبر می دهند، اما زخم کهنه دریافت پول اجباری توسط مدارس دولتی هر سال سرباز می کند. پول هایی که البته نه به عنوان شهریه بلکه به عناوین مختلف جمع آوری کمک های مردمی، کلاس های فوق برنامه، فعالیت های کمک آموزشی، اردوهای تفریحی آموزشی و غیره در ابتدای سال تحصیلی و یا به مرور در طول دوران تحصیل از والدین درخواست می شودآیا توسعه مدارس غیر انتفاعی مغایر با قانون اساسی نیست ؟!که وزیر محترم مداح گویان ایشان بر طبل توسعه مدارس غیر انتفاعی می کوبند ودر عوض مدارس نمونه دولتی که بیشتر دانش آموزان روستایی در آن حضور دارند را منحل می کنند ؟!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم منشا این تغییرات کشورهایی مثل ژاپن و آمریکا باشند و نه ...
Iran, Islamic Republic of
وزیر اعلام کرده مدارس نمونه دانش آموز میگیره ولی با سازوکار جدید
خوب عزیز من اینا که توصیفی ان نمره ندارن آزمون هم که ندن
چجوری انتخاب میشن
میمونه فقط یک مدل پارتی بازی و آشنا سالاری
Iran, Islamic Republic of
اگه قرار نبود این مدارس حذف بشن پس چرا آزمون برداشته شده
پس چطور بچه ها رو میگیرن
Iran, Islamic Republic of
قراربود به بچه ها استرس وارد نشه ولی الان با اعلام اینکه این مدارس هست ولی آزمون ورودی نداره هم بچه ها و هم خانواده ها دچار استرس بیشتر و سردرگمی شدن
Iran, Islamic Republic of
این مدارس سهمیه روستایی داشت که برای بی بضاعتا که نمیتونن در غیر انتفاعیای میلیونب درس بخونن خوب بود
اما حالا چی؟
Iran, Islamic Republic of
بامید روزی که غیر انتفاعیا هم جمع بشه
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم این مدارس لااقل در شهرهای کوچیک احیا بشه
پدر یک دانش آموز
Iran, Islamic Republic of
قدم بعدی وزیر قبل قدم مخالفان
با توجه به نامه‌ای که ۱۶۰ نماینده مجلس در اعتراض به رییس‌جمهور امضا کرده‌اند به نظر می‌رسد اگر وزیر آموزش و پرورش اقدام مؤثر بعدی و نقشه بعدی برای جایگزینی یا بسترسازی برای پس از مدرسه‌های تیزهوشان و نمونه دولتی نداشته باشد عملاً با فشار و اعتراض گسترده‌تر و سازمان‌یافته‌تری مواجه می‌شود.
این موضوع وقتی برجسته‌تر می‌شود که بدانیم وزارت آموزش و پرورش طی سال‌های گذشته بارها تلاش کرده بود پیک نوروزی و مشق‌های عید را حذف کند اما موفق نشده بود. سیاست‌ها و تغییرات در آموزش و پرورش به شدت کند و با سختی انجام می‌گیرد و این بار نیز بیم آن می‌رود اگر وزیر آموزش و پرورش برنامه موثری برای این تصمیم خود یعنی حذف آزمون مدرسه‌های تیزهوشان و نمونه دولتی نداشته باشد زور معترضان بر تصمیم وزیر بچربد.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .