جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۲۱:۲۰
کد مطلب: 43411
۰

مدرک فروشی در مدارس آموزش از راه دور

مدرک فروشی در مدارس آموزش از راه دور
میگنا: گودرز شاهمرادی مدیر مدارس آموزش از راه دور در برنامه فرصت برابر شبکه آموزش درباره سازوکار و اهمیت آموزش‌ از راه دور عنوان کرد: کشور به دلیل پهناوری و محدودیت منابع نیازمند روش‌هایی به جز روش‌های حضوری برای ارتقای پوشش تحصیلی است که بر این اساس از سال ۱۳۷۵ طرح آموزش از راه دور در نظر گرفته است.شعار آموزش از راه دور «آموزش آسان، با کیفیت، همیشه، همه جا و برای همه» است و در اسناد بالادستی آموزش و پرورش این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

آموزش حضوری و غیر حضوری در اشکال الکترونیکی و دیداری و شنیداری در مدارس آموزش از راه دور طراحی شدند و جمعیت هدف آن دو گروه دانش آموز نیازمن به تعلیم و بزرگسالان است.
شاهمرادی با بیان اینکه مدارس آموزش از راه دور برای متوسطه اول و دوم ایجاد می‌شود، بیان کرد: روش حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری برای این مدارس در نظر گرفته شده است که در متوسطه اول اغلب از روش از نیمه حضوری و حضوری بهره گرفته می‌شود.

سه مدل برای مدارس آموزش از راه دور در نظر گرفته شده است که مدل اول، خودآموز است و فراگیر با کمترین حضور از مطالب بهره مند می شود، مدل بعدی دیداری و شنیداری است و روش سوم آموزش الکترونیکی است که تا سال های قبل برای مدارس خارج از کشور آن را داشتیم و امسال به شکل پایلوت در چند استان کشور از جمله البرز و سپس در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه آغاز کردیم.

در فرایند آموزش همواره اصل بر وجود معلم و متعلم است که در آموزش از راه دور ضرورت معلم را دور کردیم و اولویت اول، دوم و سوم بر آموزش حضوری است.


فرایند پذیرش در مدارس آموزش از راه دور
مدیر مدارس آموزش از راه دور با اشاره به اینکه ۱۶۱۵واحد در ۶۰۴منطقه فعال داریم، گفت:شیوه آموزش در این روش سالی واحدی است و فراگیر به تناسب توانایی زمان آموزش را کم یا زیاد می‌کند.

شاهمرادی با تاکید بر اینکه آموزش از راه دور تحت نظارت آموزش و پرورش است، بیان کرد: آموزش در مدارس آموزش از راه دور با کیفیت و مطمئن است برای آموزش با کیفیت تلاش می‌شود تا بتوانیم زمینه ای برای عدالت آموزشی ایجاد کنیم.

وی درباره وجود برخی تبلیغات مبنی بر فروش دیپلم و تبعات آن بر فعالیت مدارس آموزش از راه دور گفت: یکی از دلایل تاخیر در پیشرفت آموزش از راه دور سوءتفاهم‌های این چنینی است در حالی که این مدل آموزشی کاملا مطمئن است و با متخلفان فروش مدرک هم برخورد می‌شود.

مدیر آموزش از راه دور تصریح کرد: در شاخه کاردانش هم آموزش از راه دور وارد شده است به گونه ای که هنرآموز فقط دروس نظری را در مدرسه می‌گذارد اما متاسفانه برخی آموزشگاه ها برای جذب مشتری دست به تبلیغاتی کذب همچون فروش مدرک می‌زنند.
 
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد