کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشخیص مرگبارترین بیماری‌ها تنها با اثرانگشت افراد

باشگاه خبرنگاران , 27 بهمن 1396 ساعت 23:19

اثر انگشت هر فرد اطلاعات منحصربه فردی از هویت و حتی وضع سلامتش نشان می‌دهد راهکاریبرای شناسایی زودهنگام بیماری‌ها است.


میگنا: کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند اثر انگشت انسان با سلامت او رابطه مستقیم دارد.
این کارشناسان همچنین ادعا می‌کنند که برخی بیماری‌ها می‌توانند در سیستم عصبی بدن انسان دگرگونی‌هایی ایجاد کنند و زنان دارای اثر انگشت ویژه امکان دارد درمعرض خطر ابتلا به سرطان قرارداشته باشند.
این بررسی نشان می‌دهد زنان با نوع خاصی از اثر انگشت یعنی حلقه‌های کمتر و قوس‌های بیشتر در معرض ابتلا به سرطان‌های بانوان ازجمله سینه، تخمدان و دهانه رحم قراردارند. 

کارشناسان اعتقاد دارند می‌توان با بررسی اثر انگشت، خطر پذیری بیماری‌هایی چون دیابت، آلزایمر، لوسمی، مشکل‌های ناباروری، افسردگی و حتی عفونت لثه را شناسایی کرد.

اثر انگشت افراد در دوران جنینی و همزمان با رشد نوزاد توسعه پیدا می‌کند و با توجه به اینکه ریشه بسیاری از بیماری‌ها، ژنتیکی است امکان شناسایی آسیب به سیستم عصبی بدن و احتمال بروز بیماری در آینده وجود دارد.
هر فرد دارای اثر انگشت منحصربه فردی است که در هفته‌های ۱۱ الی ۲۴ بارداری مادر ایجاد می‌شود.

در محیط رحمی، جنین تحت تاثیر عامل‌های مختلفی، چون فشارخون، هورمون ها، رژیم غذایی مادر و مواردی از این دست قرار می‌گیرد که نقش بسزایی درسلامت یا بروز بیماری‌های مختلف دارد.
 
کارشناسان همچنین دریافتند مردان مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بیشتر احتمال دارد دارای یک نوع اثر انگشت خاص باشند.

محققان اعتقاد دارند برخی عوامل در دوران باردای می‌تواند بر توسعه قلب، رگ‌های خونی و کف دست اثربگذارد.
کارشناسان در این پژوهش اثرانگشت ۳۰۰ زن مبتلا به سرطان تخمدان و برخی سرطان‌های دیگر را با اثر انگشت زنان سالم بررسی کرده و دریافتند اثرانگشت زنان مبتلا به سرطان شباهت‌هایی به یکدیگر دارد.

در مطالعه‌ای دیگر دانشمندان دانشگاه زاگرب درکشور کرواسی دریافتند افراد مبتلا به سرطان غده هیپوفیز دارای اثرانگشت با تعداد کمتری شکاف در برخی قسمت‌های دست خود هستند.
 

کارشناسان احتمال می‌دهند که ژنتیک بر اثر انگشت افراد از بدو تولد موثر است و می‌تواند نشان دهنده ابتلای آن‌ها به برخی بیماری‌ها باشد.

محققان هندی هم در پژوهشی مشابه اثر انگشت ۴۰۰ کودک ۵ الی ۱۲ سال را که فرم دندانی خراب داشته‌اند بررسی کرده و دریافتند آن‌ها دارای الگو‌های پیچیده تری در اثرانگشت خود بوده اند.

پژوهشگران امیدوار هستند در آینده به نتیجه‌های بیشتری درباره ارتباط اثر انگشت با سلامت و آسیب پذیربودن فرد دربرابر بیماری‌ها دست پیدا کنند.

منبع:Dailymail


کد مطلب: 43469

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43469/تشخیص-مرگبارترین-بیماری-ها-تنها-اثرانگشت-افراد

میگنا
  https://www.migna.ir