کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اماکن مقدس یکی از راه‌های رسیدن به آرامش روحی مردم هستند

ايكنا , 28 بهمن 1396 ساعت 11:11

یک روانشناس گفت: انسان امروز بنا بر مسائل روانی و اجتماعی همیشه در معرض استرس و فشارهای روحی و روانی قرار دارد یکی از راه‌های ایجاد آرامش روحی و روانی حضور در مساجد، اماکن متبرکه و امامزادگان است.


ميگنا: دكتر مسعود جوانمردی، یکی از روانشناسان استان کردستان امروز، ۲۸ بهمن ماه در دوره آموزشی طرح آرامش بهاری که با حضور هیأت امنای و خدام اماکن متبرکه استان کردستان در سالن جلسات اداره کل اوقاف برگزار شد، اظهار کرد: روان ما بخش عمده‌ای از زندگی ما را تشکیل می‌دهد و انسان امروز بنا بر مسائل روانی و اجتماعی همیشه در معرض استرس و فشارهای روحی و روانی قرار دارد یکی از راه‌های ایجاد آرامش روحی وروانی حضور در مساجد، اماکن متبرکه و امامزادگان است.

وی با اشاره به آیه ۲۸ سوره غافر که می‌فرماید: «الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ همان كسانى كه ايمان آورده‏ اند و دلهايشان به ياد خدا آرام مى‏ گيرد آگاه باش كه با ياد خدا دل‌ها آرامش مى‏‌يابد» و این آیه شریفه تکلیف انسان‌ها را برای رسیدن به آرامش در زندگی مشخص می کند.

دکتر جوانمردی بیان کرد: بخشیدن یکی دیگر از راه‌های رسیدن به آرامش است، چراکه امری خدایی است و موجبات رضایت انسان‌ها را فراهم خواهد آورد.

این دکتر روانشناس با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری فرصتی برای ایجاد فضای آرامش بخش و معنوی برای خدام اماکن متبرکه، زوار و میهمانان نوروزی است، یادآور شد: این مهم نه تنها برای زوار بلکه برای خدامی که بدون چشم داشت به خدمت رسانی در این اماکن مقدس می‌پردازند رضایت بخش و مشمول رحمت الهی خواهد بود.


کد مطلب: 43475

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43475/اماکن-مقدس-یکی-راه-های-رسیدن-آرامش-روحی-مردم-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir