کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برخی از مشکلات روحی جوامع از طریق پزشک حل نمی شود

29 بهمن 1396 ساعت 0:17

وزیر بهداشت گفت: ممکن است بسیاری از مشکلات سلامت روان با پزشکی و روانپزشکی حل نشود و باید متولیان و اداره کنندگان کشور انجام دهند.


میگنا: دکتر حسن هاشمی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در اختتامیه همایش سالانه انجمن علمی روان درمانی که موضوع اصلی آن مبحث سلامت روان و اختلالات روانی در جامعه است، در این حال راه کارهایی را به مسئولین می توان پیشنهاد کرد برای اینکه به این موضوع که مهم ترین گرفتاری همه جوامع در دنیا از جمله جامعه ایرانی است.

وی افزود: هر سخن و رفتاری که از طرف ما به ویژه اگر آن از تریبون های پرمخاطب باشد قطعاً بر روی روح و روان مردم اثر می گذارد، معتقدم به علم و دانش و تجربه بشر و همکارانمان در ایران توجه کنیم این یکی از مهمترین نیازهای امروز است بویژه برای مسئولین و سیاستگذاران، چرا که امروز کشورمان بیش از هر زمان دیگری نیاز به سرمایه اجتماعی دارد ، این سرمایه ها را از بین نبریم و همدیگر را آزار ندهیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تأمین کننده نشاط اجتماعی فقط ما نیستسم و خیلی از تریبون ها چه آنهایی که در مجلس، دولت، قوه قضاییه، وزیر، وکیل، امام جمعه، استاندار، فرماندار و صدا و سیما خیلی مؤثر هستند.

وی ادامه داد: باور کنیم ما در مقطعی از تاریخ در حال زندگی هستیم و در عین حال انقلاب ما که مهمترین سرمایه کشور است باید از آن مراقبت کنیم و اینجا به علل و عوامل حتماً بحث می شود و امکان دارد سلامت روان بسیاری از مردم جوامع کشور به دست پزشک و روانپزشکی حل نشود چرا که برخی از مشکلات افراد مساله درمانی نیست و باید با تلاش متولیان و اداره کنندگان کشور انجام شود که امیدواریم گوش شنوایی نیز وجود داشته باشد.

اختتامیه همایش سالانه انجمن علمی روان درمان شب گذشته در سالن همایش کتابخانه ملی ایران برگزار شد.


کد مطلب: 43485

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43485/برخی-مشکلات-روحی-جوامع-طریق-پزشک-حل-نمی-شود

میگنا
  https://www.migna.ir