جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۲
کد مطلب: 43493
۳

درگذشت يك روانشناس و رییس فرهنگ‌سرای ملل در پی سقوط هواپیما

درگذشت يك روانشناس و رییس فرهنگ‌سرای ملل در پی سقوط هواپیما
میگنا: دکتر عبدالرضا کردی، متولد سال ۱۳۴۲ در شهرستان بروجرد که مدیر فرهنگی هنری منطقه۱ و رییس فرهنگ‌سرای ملل، روانشناس و استاد حوزه خانواده و خلاقیت بود و یکی از ۶۶ مسافر جانباخته هواپیمای سقوط کرده امروز به مقصد یاسوج بوده است.

وی مدرک کارشناسی روانشناسی بالینی را از دانشگاه شیراز، کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی از دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی و دکترای روانشناسی را از دانشگاه کورلینز آمریکا کسب کرده بود.


از جمله مسئولیت‌های وی می‌توان از ریاست مرکز جهانی آموزش و پرورش خلاق در مالزی، عضویت در بنیاد آموزش خلاق آمریکا، عضویت در انجمن خلاقیت و نوآوری مالزی، نائب رئیس جامعه هنری ایران و مالزی، عضویت انجمن خلاقیت و نوآوری مالزی، مشاور کار آفرینی رئیس سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور، عضویت در مرکز کارآفرینی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت مرکز توسعه خلاقیت جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، مدیریت مرکز توسعه خلاقیت هنری پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، ریاست اولین فرهنگسرای خانواده کشور، معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده در ایران، عضویت در هیئت علمی طرح ملی آموزش خانواده کشور، معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده در ایران، ریاست کمیسیون کشوری سبک زندگی اسلامی با رویکرد تمدن نوین اسلامی و مدیریت فصلنامه بین‌المللی مطالعات خانواده نام برد.


وی همکاری خوبی با مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی داشت که از جمله آن می‌توان به تولید یک فیلم آموزشی درجهت آسیب شناسی بازی نهنگ آبی، تولید یک آپ موبایل سنجش خلاقیت، طراحی و پیش تولید یک بسته آموزشی قصه های قرآنی ـ ایرانی جهت کودکان و نوجوانان، تولید کتاب «مراحل تحقیق علمی» به عنوان یک راهنمای فعالیت های پژوهشی، مطالعاتی هسته فناور راه مبین، طراحی اولین جشنواره اسباب بازی‌های خلاق با رویکرد ایرانی - اسلامی برای مدیریت فرهنگی هنری منطقه پنج سازمان فرهنگی شهرداری تهران و همچنین را‌ه‌اندازی کارگاه‌های قصه گویی خلاق اشاره کرد که متاسفانه نتوانستند این کارگاه‌ها را ادامه دهند.


مرحوم دکتر کردی تألیف بیش از ۵۰ عنوان کتاب را در کارنامه خود دارد که می‌توان به مواردی همچون؛ روش پرورش خلاقیت، سلامت معنوی و مدیریت زندگی، خلاقیت در آموزش ابتدایی، فرآیند انسان سازی در تعلیم و تربیت، مبانی نواندیشی، نوآوری و خلاقیت، خلاقیت کلامی یا هوش لفظی – زبانی، راهنمای پودمان آموزشی به عنوان یک رویکرد خلاق، معنویت پژوهی، مبانی نواندیشی، نوآوری و خلاقیت هنری، خانواده خلاقیت، تربیت خلاق، در خلوت دل، بازی، خانواده و پرورش خلاقیت و راه خلاقیت اشاره کرد. 
 
سايت میگنا ضمن عرض تسلیت به جامعه علمي و دانشگاهي و خانواده محترم شادروان دکتر کردی، برای آن مرحوم آمرزش، مغفرت و برای بازماندگان سلامتی و صبر جمیل از خدواند منان مسئلت می‌دارد.

 

 
تمام چهره‌های ورزشی و دانشگاهی هواپیمای سقوط‌کرده
در میان مسافران هواپیمای سقوط‌کرده تهران ـ یاسوج، اسامی چندین چهره شناخته‌شده به چشم می‌خورد. در بین مسافران این هواپیما چهره‌های شناخته‌شده‌ای هم در برخی حوزه‌ها دیده می‌شود:

عبدالرضا کردی، استاد برجسته روانشناسي در حوزه خانواده و خلاقیت
خلیل آهنگران، رئیس اداره هماهنگی اداره‌کل نظارت و ارزیابی آموزش دانشگاه آزاد
سید رضا فاطمی‌طلب و احمد چرمیان از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد
اردشیر راد رئیس هیأت والیبال کهگیلویه و بویراحمد
ژیلا قلی‌پور، استاد دانشکده دندانپزشکی همدان
سيدطاها دانشی متخصص مغز و اعصاب
 
مرجع : ايكنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.