کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روان‌شناس بالینی و شخصیت مطرح کرد

روان‌شناسی کوهستان مهم‌ترین مسأله پیش از صعود

5 اسفند 1396 ساعت 4:00

روان‌شناس بالینی و شخصیت گفت: روانشناسی کوهستان، علمی است که به بررسی و شناخت توانایی ذهنی افراد در شرایط متفاوت برای صعود می‌پردازد.


میگنا: زهرا ترابی روانشناس بالینی و شخصیت در گفت‌وگو با فارس، در خصوص روانشناسی کوهستان گفت: این علم به بررسی و شناخت توانایی ذهنی افراد در شرایط متفاوت برای صعود می‌پردازد. منظور از صعود ساده‌ترین کوهنوردی تا سخت‌ترین کوهنوردی‌های چند روزه زمستانی است. مهمترین مطلبی که در روانشناسی کوهستان مورد بررسی قرار می‌گیرد تأثیر شرایط متقابل عملکرد جسمانی بر عملکرد روانی و همچنین عملکرد روانی بر شرایط جسمانی است.

ترابی اظهارداشت: به طور مثال حالتی مانند اضطراب دارای نشانه‌های فیزیولوژیک و روانی به طور همزمان است. اگر عوامل به وجود آورنده اضطراب ریشه در علل روانی داشته باشند باید با مدیریت کردن، باید با مدیریت کردن و شناخت آن تاثیرشان بر مسائل جسمانی را کنترل کنیم و راهبردهای مناسب را در این زمینه به کار ببریم. در روانشناسی کوهستان از کاربرد یافته‌های بالینی در بررسی انگیزه‌های پایداری و صعود به قله، ملاحظات روانشناسی در حوادث و مشاوره برای افراد مبتدی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: مشاوره برای افراد مبتدی شامل ارزیابی، آمادگی‌های روانی، تیپ شخصیتی و ارزیابی استعدادهای مناسب برای کوهنوردی می‌شود.

ترابی اظهارداشت: به طور کلی روانشناسی کوهستان برای افزایش آگاهی ذهنی مجموعه فعالیت‌هایی را به قصد افزایش آگاهی ذهنی در جهت رسیدن به بالاترین ایمنی روانی در صعود را انجام می‌دهد.

وی در خصوص ضرورت روانشناسی کوهستان گفت: بسیاری از موفقیت‌ها و ناموفقیت‌ها برای صعود ریشه در علل روانی دارد. شرایط نامناسب روانی ممکن است افراد را از بهترین عملکرد جسمانی که فرد خود را آماده کرده است، باز دارد. افراد نباید عملکرد جسمانی فرد را از او بگیرد.


کد مطلب: 43552

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43552/روان-شناسی-کوهستان-مهم-ترین-مسأله-پیش-صعود

میگنا
  https://www.migna.ir