پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۲۳:۱۲
کد مطلب: 43566
۱
با حضور رییس فرهنگستان علوم؛

مهندسان برجسته کشور تقدیر شدند

مهندسان برجسته کشور تقدیر شدند
میگنا: سعید سهراب‌پور، رئیس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم روز شنبه، 5 اسفند ماه جاری در چهاردهمین دوره تجلیل از مهندسان برجسته منتخب این فرهنگستان که در تالار الغدیر این فرهنگستان برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون 40 مهندس برجسته، 16 استاد مهندسی و 29 پژوهشگر جوان منتخب این فرهنگستان بوده‌اند، از تشکیل اتاق فکر مهندسان برجسته در این فرهنگستان خبر داد و افزود: این افراد در زمان انتخاب اساتید مدعو در اولویت خواهند بود.

سعید سهراب‌پور همچنین از اهدای یک جلد شاهنامه طهماسبی به مهندسان برجسته از سوی وزارت علوم خبر داد و توضیح داد: این شاهنامه که در زمان شاه طهماسب و به دست خطاطان ایرانی نوشته شده است، بیشتر از آن که ارزش مادی داشته باشد، دارای ارزش معنوی است.

جعفر توفیقی، رئیس کارگروه انتخاب برگزیدگان مهندسی فرهنگستان علوم نیز در این مراسم، ضمن معرفی برگزیدگان، این افراد را شخصیت‌های برجسته علمی، پژوهشی و فنی و دارای سوابق پربار آموزشی و پژوهشی توصیف کرد و گفت: در انتخاب این افراد ضوابط دقیقی لحاظ شده است.

توفیقی برخی محورهای مورد تأکید آیین‌نامه انتخاب مهندسین برجسته را شهرت علمی، شهرت اخلاقی و کوشا بودن این افراد در تربیت فرهیختگان و دانشجویان عنوان کرد و افزود: در این آیین‌نامه همچنین به جامعیت علمی، مسؤولیت‌پذیری، وقت‌شناسی، احترام به همکاران، اخلاق حرفه‌ای، کیفیت و نوآوری در تدریس، انتقال مفاهیم نو در کلاس درس و مشارکت مؤثر اساتید در برقراری ارتباط بین رشته تخصصی‌شان با جامعه و صنعت توجه شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که به ویژگی‌های پژوهشی این افراد، خدمات علمی، آثار برجسته پژوهشی اعم از مقاله، کتاب، گزارش علمی و نیز مورد استناد قرار گرفتن این آثار در سطح ملی و بین‌المللی توجه ویژه‌ای شده است.
رئیس کارگروه انتخاب برگزیدگان مهندسی فرهنگستان علوم با بیان اینکه نقش این افراد در توسعه علمی کشور، تأسیس دانشگاه، تأسیس دانشکده و رشته‌ها و برنامه‌های درسی مختلف در برگزیده شدن آن‌ها ازسوی فرهنگستان علوم تأثیر داشته است، بار دیگر بر جامعیت علمی آن‌ها تأکید کرد و گفت: تلاش شده تا افراد برگزیده از شخصیت‌های برجسته و مورد اعتنای جامعه علمی کشور انتخاب شوند.

در این مراسم از دکتر "مهرداد شکریه" استاد برجسته در مهندسی مکانیک، دکتر "سید محمدتقی فاطمی قمی" استاد برجسته در مهندسی صنایع و دکتر "معصومه نصیری کناری" استاد برجسته در مهندسی برق و کامپیوتر بعنوان سه استاد برجسته مهندسی کشور تجلیل شد.

همچنین از مهندس "عبدالوهاب ادب آوازه" مهندس برجسته در مهندسی مواد و  معدن،  دکتر "محمدرضا پاکروان"مهندس برجسته در مهندسی برق و کامپیوتر و دکتر "محمدرضا ظهیر امامی" مهندس برجسته در مهندسی مکانیک بعنوان سه مهندس برجسته کشور تقدیر به عمل آمد.

6 پژوهشگر جوان برجسته مهندسی کشور، منتخب فرهنگستان علوم در سال ۹۶ که از آن‌ها نیز تجلیل به عمل آمد عبارتند از:

دکتر "حمید احمدی" پژوهشگر جوان برجسته در مهندسی عمران،
دکتر "مجید پور انوری" پژوهشگر جوان برجسته در مهندسی مواد و معدن،
دکتر "محمدصالح تواضعی" پژوهشگر جوان برجسته در مهندسی برق و کامپیوتر)،
دکتر "مهدی سلامی کلجاهی" پژوهشگر جوان برجسته در مهندسی شیمی،
دکتر عطاءالله طالعی‌زاده پژوهشگر جوان برجسته در مهندسی صنایع
و دکتر یاسر کیانی پژوهشگر جوان برجسته در مهندسی مکانیک.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.