پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ / ۲۳:۰۰
کد مطلب: 43665
۱

فوت ۵۰ درصد ایرانیان به علت سکته قلبی و مغزی

فوت ۵۰ درصد ایرانیان به علت سکته قلبی و مغزی
میگنا: وزیر بهداشت با اشاره به تولید بیش از ۱۰۰ داروی جدید در بازار، گفت: امروز هم دو داروی جدید روانه بازار شد که حاصل تلاش دانشمندان و شرکت های دانش بنیان داخل کشور است و این دو دارو بسیار مهم و تاثیر گذار است.

سید حسن هاشمی درحاشیه مراسم معرفی دو داروی جدید درمان هپاتیتC و پیشگیری از سکته های قلبی و عروقی با تاکید بر این که داروی پلی پیل با خاصیت ضد انعقاد خون و کاهنده فشار و چربی خون، باید در افراد بالای ۴۰ سال مصرف شود، افزود: این دارو ترکیبی از چند دارو است که از بروز سکته های قلبی و مغزی نیز پیشگیری می کند و از آنجا که در کشور ما بیش از ۵۰ درصد علت مرگ ایرانیان را سکته های قلبی و مغزی تشکیل می دهد بهتر است که افراد آن را مصرف کنند.

هاشمی با اشاره به داروی سووداک با خاصیت درمان هپاتیت c، افزود: این دارو برای درمان هپاتیت C است که این بیماری می تواند اثرات جدی به کبد وارد کند و موجب سرطان کبد شود.

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از رییس پژوهشگاه کبد و گوارش و اساتید ارزشمند این پژوهشگاه و بنیاد برکت به دلیل حمایت هایشان در جهت تولید این دو محصول، گفت: از دانشگاه علوم پزشکی تهران به دلیل وجود چنین مجموعه هایی در دل خود، تشکر می کنیم و مطمئنیم که در ماه های آینده شاهد رونمایی تعداد بیشتری از این نوع محصولات خواهیم بود.

هاشمی تاکید کرد: رونمایی از این نوع داروها، نمایشی نیست و در بازار حضور خواهند یافت و جامعه پزشکی و جامعه پزشکی بین المللی نیز حتما این داروها را نسخه خواهند کرد و مردم چه در کشور و چه در خارج از مرزهای ایران نیز به این داروهای تولید داخل اعتماد خواهند کرد.

وزیر بهداشت افزود: این دو دارو در حال حاضر در بازار عرضه شده است و داروی سووداک با قیمتی کمتر از ۱۰ درصد قیمت بین المللی موجود است ولی اثر بخشی آن به دلیل این که ترکیبی از دو داروی امریکایی و اروپایی است، بیشتر است.

هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد تا بیمه ها بتوانند به نحوی تقویت شوند تا از این دو دارو و مردم حمایت کنند و تا مردم هزینه کمتری را برای تهیه آنها متحمل شوند.
 
مرجع : خبرگزاری ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن