جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۲۲:۳۸
کد مطلب: 43692
۱
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

معتادان از کار اخراج نشوند

معتادان از کار اخراج نشوند
میگنا: علی مویدی در جمع خبرنگاران و در حاشیه نشست تخصصی – آموزشی – توجیهی ویژه مدرسان و روحانیون آموزش دیده عرصه پیشگیری اولیه از اعتیاد، گفت: امروز در جمهوری اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر که مسیر ابلاغی سیاست‌های حوزه مواد مخدر است رویکرد اجتماع محور در پیشگیری از اعتیاد مد نظر قرار گرفته است. بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور اولویت ما در ستاد پیشگیری از اعتیاد است که این سیاست را با تولید فکر و با استفاده از ظرفیت اساتید و حوزه‌های علمیه، همچنین برنامه‌هایی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و محلات ادامه می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را به خانه‌ها ببریم اظهار کرد: ما به دنبال کاهش میل به اعتیاد هستیم و مهمترین مسیر ما برای مقابله با اعتیاد پیشگیری از آن است.

مویدی با تاکید بر اینکه بیش از ۵۰ درصد از توان ستاد مبارزه با مواد مخدر،‌ حاکمیت در بکارگیری از ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و منابع به حوزه پیشگیری اختصاص یافته است، تصریح کرد: برنامه‌های سال ۹۷ نیز بر اساس این سیاست تدوین شده و آنچه باعث آینده بهتر می‌شود تمرکز بر "پیشگیری" است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش میزان تولیدات کشور افغانستان به بیش از ۱۰ هزار تن مواد مخدر نیز گفت: در این شرایط معتقدیم اقدامات پیشگیرانه باید در جهت کاهش آسیب اعتیاد در جامعه باشد و ما نباید معطل اتفاقات منطقه شویم. افزایش تولیدات افغانستان نشان می‌دهد باید اقدامات مقابله‌ای را در جامعه گسترش دهیم، چرا که این افزایش تولید توطئه‌ای برای هدایت این میزان از مواد مخدر به سمت مرزهای ماست. سه استان مرزی افغانستان در سال‌های گذشته بیش از ۴۰۰ درصد افزایش تولید مواد مخدر داشته‌اند با این وجود ما نگران و ناامید نیستیم.

مویدی همچنین با تاکید بر اینکه طرح توزیع مواد مخدر دولتی عنوانی غیرکارشناسی، غیرضروری و تکراری است نیز اظهار کرد: این طرح با سیاست‌های ابلاغی و قوانین کشور همخوانی ندارد. ما با هیچ پیشنهادی در این حوزه مخالف نیستیم اما این طرح در تجربه جهانی در هیچ کشوری اتفاق نیفتاده است تا ما نمونه دوم آن باشیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مدارس و دانش آموزان در ابتلا به اعتیاد نیز گفت: لزومی ندارد که ستاد مبارزه با مواد مخدر وارد بحث مدارس شود، چرا که فضای این حوزه و آسیب اعتیاد در آن باید به شکلی آرام دنبال شود و لزومی ندارد در این زمینه بزرگنمایی صورت بگیرد. جمعیت کشور ما تا بیش از ۹۶ درصد پاک و سالم است.

مویدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه معتادان نباید به دلیل اعتیاد از کار اخراج شده و از فضای فعالیت‌شان دور بیفتند نیز اظهار کرد: دستور رئیس جمهور این بوده است که اگر معتادی از شغل و کسب و کارش جدا شود فضای آرامی برای ادامه اعتیاد او فراهم می‌شود در حالیکه تنها راه برون رفت معتاد از این فضا این است که شغل و درآمدش برای خود و خانواده‌اش حفظ شود لذا  نباید خودمان او را برای جرایم بیشتر بر اثر بیکاری تشویق کنیم.
 
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.