شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۱
کد مطلب: 43740
۰

فعالیت ۲ هزار سمن در کشور/ ثبت بیش از ۵۳۰ ازدواج در ۱۰ ماهه امسال

فعالیت ۲ هزار سمن در کشور/ ثبت بیش از ۵۳۰ ازدواج در ۱۰ ماهه امسال
میگنا: دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، روز 20 اسفند در کنگره جوانان و خانواده، چشم‌ انداز آینده که در هتل پارس اهواز برگزار شد، خانواده را کوچکترین و در عین حال مهمترین واجد جامعه دانست و گفت: خانواده منشا هر گونه تحول اجتماعی و رشد ارزش های انسانی است و بزرگترین و اثرگذاری بسیاری در موضوع تربیت دارد.
 
وی با بیان اینکه در قرآن به تحکیم بنیان خانواده تاکید شده است، افزود: آرامش و امنیت، مهربانی، الفت و رحمت چهار ویژگی خانواده هستند که خداوند در قرآن به آنها اشاره کرده و خانواده ‌ای که این ویژگی ‌ها را نداشته باشد، مستحکم و پایدار نیست.
 
وی با اشاره به اینکه خانواده از زن، مرد و فرزندان شده و فضای حاکم بر آن، مهمترین تأثیر را در شکل گیری، قوام و دوام خانواده دارد، اضافه کرد: جو حاکم بر خانواده و روابط اعضای خانواده از نظر تربیتی و فرهنگی تأثیر مهمی بر آینده جامعه و انسان ها می گذارد.
 
احمدی، با بیان اینکه انسان متعالی و کامل در خانواده رشد می کند از این رو باید بیشترین تمرکز و سرمایه گذاری را به این بخش اختصاص دهیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه هر چه به جلو ی رویم ارزش ها هم تغییر می کند اما نباید اجازه دهیم ارزش خانواده چار تزلزل شود و جایگزینی برای نگذاریم.
 
وی با اشاره به اینکه طبق آماری که وزارت ورزش و جوانان به دست آمده 73 درصد از جوانان با خانواده زندگی می کنند و این نشان می دهد فضای جمعی و خانوادگی در کشور ما و در میان جوانان وجود دارد، اذعان داشت: همچنین 75 درصد جوانان کشور در استان ‌های مختلف، فضای خانواده خود را بسیار صمیمی توصیف کرده اند.
 
وی با بیان اینکه همچنین طبق بررسی ها 67.2 درصد از خانواده ‌ها رفتار و اخلاق جوانان خود را به طور دقیق مراقبت می‌ کنند که این آمار در برخی استان ها تا 74 درصد هم می رسد، عنوان کرد: بر اساس این بررسی 79 درصد جوانان از زندگی خانوادگی خود رضایت دارند.
 
معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، با اشاره به اینکه 82 درصد از جوانان کشور در خانواده احساس آرامش و امنیت دارند، اظهار کرد: همه باید به تبدیل شدن خانواده به محلی برای آرامش و محور اصلی فرهنگ، تربیت و اخلاق در جامعه کمک کنیم.
 
وی به آماری در خصوص ازدواج در 10 ماهه سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت 531 هزار ازدواج به ثبت رسیده که 68 درصد آقایان و 81 درصد خانم ها زیر 30 سال شده و میانگین سنی آقایان 29 و خانم ها 24 سال بوده است.
 
وی با بیان اینکه در 10 ماهه امسال همچنین 147 هزار طلاق ثبت شده است، تاکید کرد: 11 درصد طلاق ها با طول میانگین یک سال زندگی و 53 درصد در مدت ازدواج کمتر از 6 سال رخ داده و بیشتری آمار طلاق مربوط به استان های تهران، البزر، قم، مازندران و گیلان است.
 
احمدی، از اختصاص یک میلیون و 258 هزار تسهیلات ازدواج توسط این وزارت اشاره کرد و یاد آور شد: 599 نفر متقاضی تسهیلات ازدواج بودند که 90 درصد انها این تسهیلات را دریافت کردند و همچنین سقف وام ازدواج از 10 میلیون در سال 95 به 15 میلیون در سال 96 رسید.
 
وی رقم تسهیلات ازدواج را در سال 95، 9 هزار و 700 میلیارد تومان و در سال 96، 12 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در 9 ماهه اول سال جاری 2 هزار و 539 کارگاه آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج با حضور 2 هزار و 70 مربی برگزار شد.
 
وی با اشاره به اینکه در سال جاری 180 مرکز مشاوره تاسیس شده است، اضافه کرد: پیشگیری از آسیب‌ ها، ارتقای سطح بهداشت سلامت و ارتقای سطح بهداشت روانی و توانمندسازی جوانان و خانواده‌ها از جمله اهداف این مراکز مشاوره است.
 
معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، به تشکیل مجمع خیرین ازدواج جهت ساماندهی ازدواج جوانان در استان ‌ها و شهرستان ‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: در حال حاضر در 12 استان مجمع خیرین ازدواج تشکیل شده و این مجمع در 19 استان هم در مرحله ثبت قرار دارد.
 
وی از فعالیت بیش از 2 هزار سازمان مردم نهاد در موضوعات مختلف اشاره کرد و با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم این تعداد به پنج هزار سمن افزایش پید می کند، ادامه داد: تاسیس خانه‌ های جوانان از دیگر برنامه‌ های ماست و هم‌ اکنون 100 خانه جوان در کشور وجود دارد.
 
 
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.