جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۳
کد مطلب: 43752
۱
پاسخ سرپرست دانشگاه فرهنگیان به منتقدان;

ظرفیت‌های خالی دانشگاه آماده پذیرش ۲۵ هزار دانشجو معلم است

ظرفیت‌های خالی دانشگاه آماده پذیرش ۲۵ هزار دانشجو معلم است
میگنا: عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اخیرا در متنی به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان خرده گرفته بود و با ادبیاتی کنایه گونه این ماجرا را به طنز تشبیه کرده بود.
عمادی افزایش ظرفیت پذیرش دانشجومعلمان را به دانشجوپذیری سخاوتمندانه تشبیه کرد و گفت" طنز دانشجو پذیری سخاوتمندانه ایشان هم زمانی معلوم‌می شود که بدانیم وضع معیشت و خورد و خوراک و خوابگاه و سایر اوضاع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با حداقل استانداردهای تربیت معلم چه اندازه فاصله دارد."
اما سرپرست دانشگاه فرهنگیان معتقد است که منتقدان و به ویژه آقای عمادی اطلاع دقیقی از وضعیت دانشگاه فرهنگیان و ظرفیت های خالی مانده ندارند.
حسین خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با تسنیم درباره افزایش ظرفیت پذیرش دانشجومعلمان تا سقف 25 هزار نفر اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در یک مطالعه دقیق ظرفیت‌های خالی موجود در 31 استان کشور که شامل 98 پردیس و مرکز است، بررسی کرده و بر این اساس آمادگی خود را برای پذیرش 15 تا 25 هزار دانشجوی تربیت معلم برای سال 97 اعلام می‌کنیم.

وی افزود: پذیرش 15 تا 25 هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان در شرایطی محقق خواهد شد که وزارت آموزش و پرورش به ما دستور بدهد تا براساس ردیف استخدامی که این وزارتخانه اخذ می‌کند با سازمان سنجش جهت درج پذیرش تا سقف 25 هزار دانشجو معلم در دفترچه انتخاب رشته کنکور سال 97 اقدام کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: در 2 سال آینده به بیش از 70 هزار معلم نیاز است بنابراین باید معلمان مورد نیاز جذب و تربیت شوند، چه این موضوع از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان باشد یا از طریق جذب دانشجومعلم و 4 سال آموزش آنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی.

خنیفر در پاسخ به این پرسش که آیا جذب معلم از طریق دوره 4 ساله مزایای بیشتری نسبت به جذب معلم از طریق ظرفیت ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان دارد، گفت: دوره 4 ساله تربیت دانشجو معلمان به صورت شبانه‌روزی است و دروس آنها شامل فنون تدریس، روش‌های ارزشیابی، آموزشی، تکنولوژی آموزشی، مشاوره و روان‌شناسی یادگیری و دوره طولانی‌مدت کارورزی و مهارت‌آموزی است که تمام این مسائل در دوره 4 ساله لحاظ می‌شود.

وی مطرح کرد: براساس مطالعه‌ای که در دانشگاه فرهنگیان انجام دادیم، در فرصت باقی‌مانده تا مهر سال 97 می‌توانیم ساختمان‌ها و تخت‌های خالی موجود را تجهیز و در حد مناسب آماده پذیرش دانشجو معلمان کنیم. چرا که دانشجویان فعلی در ساختمان‌هایی مشابه همین ساختمان‌های خالی در حال تحصیل و تربیت هستند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که برخی افراد از جمله آقای عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش این نظرات شما را نقد کرده و معتقدند دانشگاه فرهنگیان آماده پذیرش این تعداد دانشجومعلم نیست و این مقوله به کاهش کیفیت منجر می‌شود، ضمن احترام به نظر مخالفان نظر آقای عمادی اعلام می‌کنم که اطلاعات آنها نسبت به امکانات ما اندک است و ای کاش از چند مرکز دانشگاه فرهنیگان در تهران هماهنند مرکز نصیبه بازدید می‌کردند، این مرکز بیش از هزار تخت خالی دارد.

خنیفر خاطر نشان کرد: ظرفیت خالی موجود دانشگاه فرهنگیان بین 15 تا 25 هزار نفر است و اگر آموزش و پرورش ردیف استخدام 25 هزار نفر را به ما اعلام کند تا مهر سال آینده فرصت داریم تا شرایط را برای پذیرش آنها آماده کنیم، اما هرچقدر زمان اعلام طولانی‌تر شود از تعداد پذیرش 25 هزار دانشجومعلم به سمت پذیرش 15 هزار نفر می‌رویم.

وی در پاسخ به این پرسش که آماده ساختن ظرفیت لازم برای پذیرش 15 تا 25 هزار دانشجومعلم نیاز به بار مالی دارد، آیا قادر به تامین آن هستید؟ افزود: تلاش ما این است که با توجه به رایزنی‌ها برای به روز‌رسانی امکانات فضاهای فیزیکی و ساختمان‌ها در حد مطلوب اقدام کنیم که در این رابطه به 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برای تامین این اعتبار حاضریم در 6 ماه باقی‌مانده تا مهر 97 در هر جا که می‌توانیم رایزنی کنیم. 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: با هیئت علمی موجود نیز امکان پذیرش 15 تا 25 هزار دانشجومعلم فراهم است و با وجود هیئت علمی بسیار قوی و توانمند در 16 ماده درسی در استان‌ها و حوزه رشته‌های علوم تربیتی آماده آموزش دانشجو معلمان هستیم و از نظر ما نظام تعلیم و تربیت شاهنامه هر ملتی است که رستم این شاهنامه معلم است.
 
مرجع : تسنيم
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا