پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ / ۰۵:۰۳
کد مطلب: 4377
۰
۴

باز هم تعویق در پرداخت اضافه‌کاری معلمان و حق التدریسها/این بار پنج ماه

با وجود اینکه بارها و بارها وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده که تمام حقوق و مزایای معلمان پرداخت شده است و آموزش و پرورش هیچ بدهی به آنها ندارد، اما باز هم برخی از مناطق خبر تعویق پرداخت حقوق معلمان به گوش می رسد؛ این بار تعویق پنج ماهه.
به گزارش  مهر، زمانی که وزیر آموزش و پرورش در خردادماه امسال مورد این پرسش خبرنگاران قرار گرفت که اضافه کاری معلمان و حقوق معلمان حق التدریس چه شد؟ اینگونه پاسخ داد که "  تمام حقوق و مزایای معلمان تا کنون پرداخت شده و هیچ بدهی به فرهنگیان نداریم". حتی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرده بود که سرانه مدارس به نوبت پرداخت شده و نوبت دوم آن نیز در تیرماه پرداخت می شود، تمام این سخنان در حالی است که هر از چندگاهی از مناطق مختلف آموزش و پرورش می شنویم که حق اضافه کاری و حقوق معلمان حق التدریس پرداخت نشده است. در آخرین مورد، "م.د" معاون یکی از مدارس راهنمایی منطقه 6 تهران در تماسی که با خبرگزاری مهر داشت، گفت که " از اسفند ماه سال گذشته تا کنون حق اضافه کاری معلمان، معاونان و مدیران پرداخت نشده و هربار که به منطقه مراجعه می کنیم، عنوان می کنند که بودجه نداریم!" این فرد افزود: " این در حالی است که حقوق معلمان حق التدریس هم پرداخت نشده و آنها هم دچار مشکلات فراوانی شده اند". همچنین یکی از معلمان مدرسه ابتدایی این منطقه به خبرنگار مهر گفت: "بنده از فروردین سال جاری تا کنون یک ریال بابت اضافه کار نگرفته ام و هر بار که به منطقه مراجعه می کنم، می گویند که بودجه نداریم، سئوال من این است که اگر ما احتیاج به پول اضافه کاری نداشتیم، مجبور نبودیم که ساعات متمادی را در کلاس درس حضور پیدا کنیم". یکی از معلمان حق التدریس با انتقاد از تعویق حقوق سه ماه اش گفت: " حقوق معلمان حق التدریس خیلی ناچیز است اما آموزش و پرورش همین حقوق ناچیز را هم سر موعد مقرر پرداخت نمی کند و ما را به مشکل می اندازد". این معلم می گوید: " وضعیتمان را مشخص نمی کنند. سالهاست که بلاتکلیف در آموزش و پرورش مانده ایم و دو برابر نیروی رسمی کار می کنیم". البته برخی از معلمان نیز معتقدند وزارت آموزش و پرورش بدهی های خود را پرداخت می کند اما مدیران مناطق آموزش و پرورش آن را صرف امور جاری دیگر می کنند و همین مسئله موجب تعویق حقوق معلمان می شود. همسو با رویکرد اعتدال و مشی بی طرفی خود آماده انتشار پاسخ مسئولان آموزش و پرورش دراین رابطه است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

عباس
من معلم نواحی 1و2کرج هستم فقط بگفته حسابداری این مناطق 70/.حق التدریس اردیبهشت ماه به مادادن هنوز فروردین وخرداد و30/. اردیبهشت مارو ندادن ماهم زحمت کشیدیم قسط میدیم زندگی وزن وبچه داریم خداوکیل این درسته؟
احمد
ضمن تشکرازعباس
چرااضافه تدریس مارونمیدن ،آیاپول نیست اگه پول نیست این همه ریخت وپاش چه معنی داره؟
فقط برامعلم پول ندارین
کجاییدنمایندگان مجلس چرا به دادما نمیرسید؟
هیچ مسئولی پاسخگوی حق التدریس ها نیست.
کاسانی
Iran, Islamic Republic of
پول هست چرا پرداخت نمیشه نگذارید معلم انگیزه تدریس از دست بدهد من چک دادم بابت این مقدار باید پرداخت می کردم گرفتار شدم ایا انسان هستید
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.