کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرایی صحبت کردن عده‌ای در خواب!

4 فروردين 1397 ساعت 14:03

یک روانشناس اجتماعی در رابطه با چرایی حرف زدن در زمان خواب توضیحاتی ارائه کرد.


میگنا: زینب مطائی در گفت و گو با میزان گفت: برخی افراد دچار اختلال صحبت کردن در خواب بوده و بیشتر افرادی که با این مشکل مواجه می‌شوند از این اتفاق بسیار ناراضی هستند. افرادی که درگیر اختلال صحبت کردن در خواب هستند، بدون اینکه آگاهی داشته باشند در خواب اقدام به صحبت کردن کرده و اطلاعی از گفته‌های خود نیز ندارند.

وی با اشاره به کلماتی که از سوی افراد مبتلا به اختلال صحبت در خواب ادا می‌شود اظهارکرد: اگر افراد زمانی که به تازگی به خواب رفته اند اقدام به حرف زدن کنند بدون شک کلماتی که ادا می‌کنند بسیار قابل فهم است، اما اگر خواب آن‌ها عمیق شده باشد، کلمات آن‌ها در حد برخی آوا‌ها خواهد شد.

مطائی در خصوص مهم‌ترین دلایل اختلال صحبت در خواب خاطرنشان کرد: فشار عصبی، تحقیر اجتماعی و اختلالات اضطرابی از جمله مهم‌ترین دلایل صحبت در خواب است.

وی در رابطه با راهکار‌های کاهش اختلال صحبت کردن در خواب تصریح کرد: افرادی که در خواب صحبت می‌کنند باید برای حل این مشکل به روانشناس مراجعه کرده تا با آموزش راهکار‌های کاهش استرس، تا حدودی از این اختلال آن‌ها کاسته شود.

این روانشناس اجتماعی تاکید کرد: در تمام سنین ممکن است اختلال صحبت در خواب در میان افراد وجود داشته باشد و این طور نیست که در یک بازه سنی مشخص این اختلال ایجاد شود.


کد مطلب: 43827

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43827/چرایی-صحبت-کردن-عده-ای-خواب

میگنا
  https://www.migna.ir