پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۷ / ۰۴:۱۵
کد مطلب: 43833
۰

مدیران موفق چه ویژگی هایی دارند؟

مدیران موفق چه ویژگی هایی دارند؟
میگنا: لطفا این ویژگی ها را آهسته بخوانید و یادداشت کنید که کدام یک از ویژگی ها را دارید و روی کدام یک از آن ها باید کار کنید.

چشم انداز و ماموریت
وقتی تصویری از چیزی که می خواهید داشته باشید مدیر موفق تری خواهید بود. این تصویر یا چشم انداز به ماموریت منتقل می شود. اما چگونه چشم انداز خود را تقویت کنیم؟ برای تعیین چیزهایی که نیاز دارید به دست بیاورید وقت بگذارید. سپس گام های رسیدن به آن را برنامه ریزی کنید.

خود انگیزشی
مدیران موفق کوه خود انگیزشی هستند. اگر خودانگیزشی نداشته باشید دائم درگیر این می شوید که مدیر قوی و محترمی باشید. اما اگر این ویژگی را ندارید ناامید نشوید. برای خود انگیزشی باید هدف داشته باشید هدفی که به شما انگیزه بدهد. بعضی ها وقتی به هدف می رسند به خودشان پاداش می دهند و این بهترین راه برای حفظ انگیزه و اشتیاق در کار است.

خوش بینی و مثبت نگری
انرژی مثبت مسری است و مدیران موفق این نوع انرژی را دارند. انرژی مثبت هم کار را برای مدیر آسان می کند و هم یک منبع دائمی الهام است. با ارتباط داشتن با انسان های مثبت و داشتن اهداف مثبت این ویژگی را به دست بیاورید.

پایداری عاطفی
برای مدیرها استرس و ناامیدی یک اتتفاق روزانه است به همین دلیل باید ثبات عاطفی داشته باشند تا به راحتی دچار ناامیدی نشوند. وقتی هنگام استرس پایداری عاطفی ندارید این کارها را انجام دهید: ۳۰ ثانیه نفس عمیق بکشید. پیاده روی کنید. آب بنوشید. نظرتان را به چیز دیگری جلب کنید.

اعتماد به نفس
مدیران اجرایی حتی اگر ذاتا مجری نباشند به دلیل اعتماد به نفس بالایی که دارند برنامه های اجرایی خوبی دارند. نه تنها مدیران اجرایی بلکه تمام مدیران و رهبران دنیا اعتماد به نفس بالایی دارند چون با اعتماد به نفس بالا می توانند روی دیگران تاثیر بگذراند. اگر اعتماد به نفس ندارید حداقل سعی کنید وانمود کنید که با اعتماد به نفس هستید

قاطعیت در تصمیم گیری
یک مدیر دائم در حال تصمیم گیری است. مدیران موفق سریع تصمیم گیری می کنند. آن ها از تصمیم گیری لذت می برند و دچار هیچ استرسی نمی شوند. مهارت های تصمیم گیری خود را تقویت کنید. این کار را با تصمیم های کوچک شروع کنید تا بتوانید تصمیم های بزرگ تر و مهم تری بگیرید.

اشتیاق
رهبران موفق فعال و پرانرژی و پر اشتیاق هستند و هدف دارند. اشتیاق به آن ها کمک می کند به نتایج خوبی برسند. اگر می خواهید مدیر موفقی باشید باید شور و اشتیاق داشته باشید. باید چیزی که به شما انگیزه و اشتیاق می دهد را پیدا کنید و روی آن تمرکز کنید.

مسئولیت پذیری
مدیران موفق می دانند که باید مسئولیت کارهایشان را بپذیرند. رهبر موفق کسی است که وقتی اشتباهی رخ می دهد قدم جلو بگذارد و مسئولیت آن را بپذیرد و در نهایت تا جایی که می تواند مشکل را سریع و فوری حل کند. برای به دست آوردن مهارت های مدیریت نباید از بار مسئولیت فرار کنید. اگر اشتباهات را پنهان کنید هیچوقت نمی تواند رهبر موفقی باشید.

تمرکز
حواس پرتی همه جا هست. برای تعهد به اهداف و وظایف باید تمرکز داشت. یک مدیر موفق به این موضوع کاملا واقف است و تمام تلاشش را برای تقویت و بهبود تمرکز گروه به کار می برد. آن ها سعی می کنند گروه را به تصویر بزرگ تر متمرکز کنند تا بتوانند زمان خود را به کارها اختصاص دهند و از انجام کارهای غیرضروری خودداری کنند.

یادگیری همیشگی
مدیران موفق می دانند که برای موفقیت باید دائما اطلاعات و مهارت هایشان را به روز کنند به همین دلیل با اطمینان و اعتماد به نفس تصمیم گیری می کنند.
مدیریت تجربه شگفت انگیزی است که شما را به مسیری هدایت می کند که هرگز تا کنون در آن قدم نگذاشته اید. از همین حالا ساختن مهارت ها و تجربیات را شروع کنید. ویژگی هایی که باید داشته باشید ولی ندارید را پیدا کنید و آن ها را کسب کنید. این کار به تلاش و تمرین زیادی نیاز دارد اما در نهایت به مدیر موفقی تبدیل خواهید شد.

 
مرجع : بهداشت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "