جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ / ۲۲:۵۴
کد مطلب: 43908
۴

ضوابط ثبت‌نام فرهنگیان برای اعزام به مدارس خارج از کشور + دانلود بخشنامه

ضوابط ثبت‌نام فرهنگیان برای اعزام به مدارس خارج از کشور + دانلود بخشنامه
میگنا: در این بخشنامه با اشاره به اینکه فرهنگیان اعزامی به مدارس ایرانی خارج از کشور، «سفیران آموزش و فرهنگ» هستند، از منشور «سفیران آموزش‌ و فرهنگ» نام می‌برد.
 
در این منشور بر « پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفظ و گسترش آنها»٬«مهرورزی و ایجاد آرامش خاطر در دانش‌آموزان، اولیا و همکاران»٬ « تلقی مأموریت خارج از کشور به عنوان امانت ملی و رسالت فرهنگی»٬«آمادگی انجام مأموریت محوله به نحو شایسته، کامل و اثربخش»٬«حفظ شئون اسلامی و منزلت فرهنگی خود و خانواده به‌ طور کامل و به احسن وجه»٬«اهتمام جدی در ارتقای بیش از پیش و کیفی آموزش و پرورش دانش‌آموزان»٬«رعایت ضوابط و مقررات مربوط و اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت متبوع» و «کسب تجربه‌های علمی و عملی مفید و انتقال آن به حوزه‌های آموزشی در داخل کشور» تأکید شده است.

نیروهای مورد نیاز مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در بخش آموزشی شامل آموزگار چند پایه، آموزگار استثنایی، دبیر دوره متوسطه اول و دوم، علوم پایه: فیزیک –ریاضی - شیمی- زیست شناسی و زمین شناسی - کامپیوتر؛ علوم انسانی: ادبیات فارسی-عربی- دین و زندگی- زبان انگلیسی - مطالعات اجتماعی  در بخش اجرایی و اداری شامل مدیر آموزشگاه، معاون آموزشی، معاون اجرایی، مشاور تحصیلی و تربیتی، مربی امور تربیتی،کارشناس آموزش و امتحانات و کارشناس امور مالی (عمومی، اداری) است.

شرایط عمومی:
 1- استخدام رسمی یا پیمانی در وزارت آموزش و پرورش.
 2- داشتن حداقل 10 و حداکثر 25 سال سابقه خدمت برای دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و 27 سال سابقه برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر تا پایان شهریور 1397 (بر اساس آخرین حکم کارگزینی)
3- داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی (لیسانس) مندرج در حکم کارگزینی برای داوطلبان همه رشته‌ها و مشاغل در زمان ثبت نام.
4- برخورداری از سلامت جسمانی، بینایی، شنوایی، رفتاری و روانی در زمان آزمون و اعزام با تأیید پزشک معتمد وزارت آموزش و پرورش.
تبصره: ثبت نام جانبازان عزیزی که نقص عضو آنان مانع از انجام وظایف سازمانی و محوله نمی‌شود، بلامانع است.  
5- تأهل
تذکر: خواهران فرهنگی که همسرشان جزو شاغلین رسمی وزارت آموزش و پرورش نیستند، نمی‌توانند در آزمون شرکت کنند.
6- احراز صلاحیت لازم گزینش و حراست با توجه به قرار گرفتن جایگاه معلمان اعزامی به عنوان مأمورین دولت در ردیف مشاغل حساس در مهلت زمانی قانونی
7- داوطلبان نباید بیش از 3 فرزند تحت تکفل (حداکثر 16سال برای فرزندان ذکور) داشته باشند و هزینه سه فرزند تحت تکفل اعم از هزینه اولیه اخذ روادید، عوارض خروج از کشور و بلیت ابتدا و انتهای مأموریت از منابع دولتی پرداخت و در صورت قبولی نهایی و داشتن فرزند بیشتر، پرداخت همه هزینه‌های مربوطه بر عهده سرپرست ایشان است.
ضمناً فرزند دختر تا زمانی که تحت تکفل مأمور اعزامی باشند، هزینه‌های مربوطه با رعایت 3 فرزند تحت تکفل از سوی آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد، لکن هزینه فرزندان پسر بالای 18سال به علت مشمول بودن خدمت وظیفه عمومی از سوی آموزش و پرورش پرداخت نمی‌شود.
تبصره: رؤیت اصل شناسنامه و مدارک هویتی متقاضی در زمان سنجش و ارزیابی حضوری (مصاحبه) انجام می‌شود.
تذکر: زوج فرهنگی نباید در زمان اعزام و در طول مدت ماموریت فرزند زیر 3سال داشته باشند.
تذکر: داشتن فرزند زیر 3 سال و یا تولد فرزند در صورت قبولی در تمام مراحل قبل از اعزام و در طول مدت مأموریت برای زوجه فرهنگی پذیرفته شده به منزله انصراف قطعی و ادامه مأموریت آنان کان لم یکن تلقی می شود.
 8- نداشتن سابقه ماموریت ثابت بیش از شش ماه در خارج از کشور
تبصره: زوج‌های فرهنگی چنانچه زوج یا زوجه سابقه بیش از شش ماه مأموریت ثابت را در خارج از کشور داشته باشند، هیچ کدام از آنها حق شرکت در آزمون را ندارند و در هر مرحله از آزمون خلاف آن ثابت گردد، ادامه مأموریت کأن لم یکن و تبعات و پرداخت خسارات وارده برعهده ایشان خواهد بود.
تذکر: ارائه تاییدیه بند (8) از اداره آموزش و پرورش محل خدمت در زمان سنجش و ارزیابی حضوری الزامی است.  
تذکر: مرد متقاضی شرکت در آزمون که همسرش شاغل در سایر نهادها و ارگان‌ها است، زوجه وی نباید منع قانونی برای خروج از کشور را داشته باشد و ارائه گواهی تأیید شده از محل اشتغال به کار ایشان و موافق با مرخصی وی در زمان مصاحبه الزامی است.
ضمناً مرکز امور بین‌الملل ومدارس خارج از کشور در خصوص جذب همسران مأمور غیرفرهنگی و شاغل در سایر دستگاه‌ها هیچ مسؤلیتی نخواهد داشت.  
9- داشتن گواهی پایان خدمت و یا معافیت و نیز گذرنامه عادی (شخصی) در زمان اعزام و نداشتن منع قانونی برای خروج از کشور
10- تسلط کامل به روخوانی و روانخوانی قرآن کریم
11- توانایی انجام کار با رایانه
12- داشتن گواهینامه رانندگی پایه دوم در زمان اعزام
13- ارائه گواهی عدم سابقه کیفری و عدم سوء پیشینه در زمان مصاحبه و اعزام الزامی است.  
14- چنانچه متقاضیان در آزمون‌های قبلی اعزام به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور شرکت کرده و به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام شده‌اند و تاکنون به هر دلیلی اعزام نشده‌اند، حق  شرکت  مجدد در آزمون را ندارند.
15- همه پذیرفته شدگان آزمون اعزام به خارج فرهنگیان سنوات 91 و قبل از آن که تا تاریخ صدور این دستورالعمل، تأیید نهایی گزینش، حراست و یا هر دو برای آنها صادر نشدر باشد، پذیرش آنان کان لم یکن تلقی می‌شود و در صورت داوطلب و واجد شرایط بودن می توانند در آزمون شرکت کنند.

بخشنامه را می‌تواند از اینجا دانلود کنید:
 بخشنامه ضوابط پثبت نام فرهنگیان برای اعزام به مدارس خارج از کشور بخشنامه ضوابط ثبت نام فرهنگیان برای اعزام به مدارس خارج از کشور  
 
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند