جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 20 May 2022
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۸
کد مطلب: 43975
۱

معرفی مواد خوراکی مفید برای دیرتر پیر شدن

معرفی مواد خوراکی مفید برای دیرتر پیر شدن
میگنا: به گفته محققان برخی گزینه های مثبت زندگی نظیر تغذیه سالم، ورزش منظم، سیگار نکشیدن، اجتناب از مصرف نوشیدنی های الکلی و خواب کافی می توانند به کُند شدن روند پیری کمک کنند.

طبق توصیه محققان، گنجاندن برخی مواد خوراکی در تغذیه که در ادامه به آنها اشاره می شود می تواند روند پیری را کُند نماید.

ماست
ماست سرشار از کلسیم بوده که می تواند ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد. همچنین ماست حاوی باکتری های خوب است که سلامت روده را حفظ کرده و احتمال ابتلا به بیماری های روده ای مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد.

ماهی
ماهی منبع غنی چربی های اُمگا۳ است که به پیشگیری از تشکیل کلسترول در عروق خونی کمک کرده و از قلب در مقابل تپش قلب نامنظم محافظت می کند.

هندوانه
این میوه آبدار حاوی لیکوپن است که به پاکسازی پوست کمک می کند. لیکوپن یک نوع آنتی اکسیدان است که به حفاظت در مقابل آسیب اشعه UV کمک می کند.

بلوبری
این میوه بیش از هر ماده خوراکی دیگری حاوی آنتی اکسیدان است. این میوه آبدار سرشار از ترکیبات تقویت کننده سلامت است که می تواند از پوست در مقابل خطرات جدی ناشی از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند.

پرتقال
میوه ای سرشار از ویتامین C است که به کلاژن سازی کمک کرده و باعث ایجاد پوستی نرم و انعطاف پذیر می شود.

کلم بروکلی
بروکلی منبع خوب ویتامین C و همچنین فیبرهای رژیمی است. همچنین سرشار از بتاکاروتن و سلنیوم است که آن را تبدیل به یک ماده خوراکی بسیار مفید می کند.

آووکادو
آووکادو به حفظ رطوبت، نرمی و انعطاف پذیری پوست کمک می کند چراکه سرشار از اسیدچرب امگا۹ و اسیداولئیک است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرخهٔ پُرخوری‌های هیجانی را بشناسید
روانشناسی انتقام
آشنایی با گروه درمانی و مزایای آن
گربه‌های هم‌خانه یکدیگر را به نام می‌شناسند!
چرا نداشتن شریک زندگی باعث قضاوت زودهنگام مردم می‌شود؟!
۱۰ توصیه برای مقابله با عصبانیت
بررسی تاثیر حمایت اجتماعی بر سلامت روان
۱۷ مهارت ضروری که بچه‌ها باید یاد بگیرند
علائم شخصیت ضد اجتماعی
.افراد مبتلا به افسردگی بیشتر در اینستاگرام پست می‌گذارند
در هر خودکشی شش نفر به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می گیرند
۴‌ روان‌زخمِ کودکی و پیامدهای بی‌شمارش
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين