پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ / ۲۰:۵۴
کد مطلب: 43999
۰

گسترش دامنه اعتیاد با مصرف «گل»

گسترش دامنه اعتیاد با مصرف «گل»
میگنا: دکتر گودرز عکاشه روانپزشک و متخصص اعصاب و روان با اشاره به اینکه معضل اعتیاد امروزه محدود به کشور نیست، گفت: بدون شک پنهان کردن و یا تشدید معضل اعتیاد در جامعه همواره به ضرر جامعه تمام خواهد شد، به طوری که پنهان کردن این معضل سبب رشد آن شده و تشدید آن نگرانی‌های بسیار و بی‌دلیل را پدید می آورد.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: نگرانی‌های بی مورد و بیش از حد خانواده‌ها در حوزه اعتیاد باعث می‌شود تا خانواده در مواجهه با فرزند خود بسیاری از رفتارهای غلط و اشتباه را به کار گیرد.

این متخصص اعصاب و روان با ارائه آمار اعتیاد دانش آموزان در سال ۱۳۹۰ در کشور، اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود در سال ۱۳۹۰ حدود ۱۳ درصد از دانش آموزان ۱۵ تا ۱۹ سال به سمت مواد مخدر گرایش داشته‌اند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف اعتیاد در جوامع مختلف، تصریح کرد: دامنه اعتیاد در زمانه امروز بسیار گسترش پیدا کرده است، به طوری که اعتیاد به اینترنت و تلفن همراه امروزه یکی از راه‌های ورود به مسیر اعتیاد به شمار می آید.

عکاشه با اشاره به گسترش برخی از انواع مواد مخدر در کشور، توضیح داد: حشیش امروزه یکی از مهم ترین موادی است که معضل اعتیاد در کشور را به نسبت بسیار زیادی گسترش داده است، به طوری که موادی مانند گل و ماریجوانا نیز به همین ترتیب دامنه‌های اعتیاد را افزایش داده است.

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، با بیان این که در حال حاضر مواد مخدر در کشور چهره خود را تغییر داده است، عنوان کرد: بدون شک مصرف حشیش دروازه‌ای به سوی مواد مخدر است.

این روانپزشک با اشاره به موضوع فرار جوان به داخل خانه، توضیح داد: در بسیاری از مواقع اتفاق می افتد که جوان معتاد به جای فرار به بیرون از خانواده به داخل خانواده فرار می کند، به طوری که در داخل خانه و در یک گوشه خود را حبس کرده و با کسی از اعضای خانواده ارتباط برقرار نمی کند.
 
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.