چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - 15 Jul 2020
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ / ۲۲:۳۳
کد مطلب: 44047
۱

کاهش اضطراب با تغذیه‌ | توصیه‌های انجمن افسردگی آمریکا

کاهش اضطراب با تغذیه‌ | توصیه‌های انجمن افسردگی آمریکا
میگنا: طبق اعلام انجمن افسردگی "و اضطراب آمریکا، 40 میلیون نفر از مردم این کشور درگیر این عارضه روانی هستند.

به طور معمول این مشکل با روان درمانی و گاهی اوقات مصرف دارو درمان می شود.

علاوه بر این، در برخی از مطالعات آمده است مصرف یا پرهیز از برخی مواد غذایی و عادات تغذیه ای می تواند علائم اضطراب را بهبود دهد.

سایت مدیکال دیلی به برخی از راهکارهای کاهش اضطراب اشاره کرده که عبارتند از:

افزایش دریافت منیزیم: نتایج یک بررسی نشان داد رژیم های غذایی که میزان منیزیم آن پایین است موجب اضطراب در موش ها می شود.

همچنین بر تاثیر این ماده معدنی در بهبود سلامت قلب، تسکین علائم افسردگی، میگرن و سندرم پیش از قاعدگی تاکید شده است.
برای پیشگیری از مبتلا شدن به کمبود منیزیم باید سبزیجات برگی در رژیم غذایی گنجانده شود.

از دیگر منابع غذایی حاوی منیزیم می توان به بادام و آووکادو اشاره کرد.

مصرف به اندازه شکلات تلخ: شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان هایی است که عملکرد مغز را بهبود می دهند.
در بسیاری از مطالعات آمده است این خوراکی به طور چشمگیری سطح سروتونین را افزایش داده و میزان هورمون های استرس را کاهش می دهد.

خودداری از حذف وعده های غذایی اصلی: داشتن برنامه غذایی منظم به خصوص در افراد مستعد افسردگی و اضطراب حائز اهمیت است.
انتظار طولانی مدت برای صرف وعده غذایی یا حذف وعده صبحانه به نامنظم شدن سطح قند خون منجر می شود که می تواند بروز احساسات شبه اضطرابی را به دنبال داشته باشد.

حفظ آب بدن در طول روز: در حالیکه از دست دادن آب بدن به خودی خود موجب اضطراب نمی شود اما می تواند آن را تشدید کند.
حفظ آب بدن علاوه بر آنکه کمک می کند فرد احساس تازگی داشته باشد مصرف مایعات برای تنظیم دمای بدن، حفظ عملکرد بدن و سطح انرژی لازم است.

خودداری از مصرف فست فودها: مطالعه انجام شده در سال 2017 نشان داد مصرف فست فودها به طور فزاینده ای مشکلات روانی را در افراد زیر 30 سال افزایش می دهد.

زمانیکه این خوراکی ها به طور مرتب مصرف شود می تواند موجب التهاب های مرتبط با اضطراب شود.

عدم وابستگی به مصرف مواد قندی یا کافیین: کودکان به طور ویژه در برابر تاثیرات مواد قندی که شامل اضطراب می شود آسیب پذیر هستند.
کافیین بخصوص زمانیکه در شکل نوشیدنی های انرژی زا مصرف شود به بروز فاکتورهای خطرزای مرتبط با اضطراب کمک می کند.
 
مرجع : همشهری آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

آثار روانشناختي گسترش بیماری کووید-19 بر وضیعت سلامت روان افراد جامعه
چند روش برای داشتن زندگی بی دغدغه
دلایل جدی نگرفتن «کرونا» در جامعه از دیدگاه روانشناسی
زمان جديد برگزاری آزمون‌های ارشد و دکتری اعلام شد/کنکور تغییر نکرد
ریشه‌ محبت کردن در انسان چیست؟
ویژگی‌های رواندرمانگر ممتاز
نگاهی به نظریه فرانکل در روانشناسی دین
چه کنیم قضاوت دیگران برایمان مهم نباشد؟
بازار مکاره مشاوره‌های مجازی
ترامپ مانند دوران کودکی به دنبال جلب توجه است
نور خیابان بر خواب و سلامت روان نوجوانان تاثیر دارد
شرحی بر نظریه های رشد اخلاقی
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد