چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۶
کد مطلب: 44055
۱۴
۱۱

حال روانشناسی کشور خوب نیست/ حواشی دیدار نوروزی جمعی از روانشناسان

حال روانشناسی کشور خوب نیست/ حواشی دیدار نوروزی جمعی از روانشناسان
میگنا: عصر روز پنجشنبه سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی پذیرای جمعی از مسئولین رده بالای سازمان نظام روانشناسی ، روانشناسان و مشاوران کشور بود. از قضا این جمعیت روانشناس با کمی تأخیر برای دید و بازدید نوروزی و شادباش سال نو گرد یکدیگر جمع شده بودند و به همین منظور از همان ابتدای همایش، گروه موسیقی سنتی و شاد، زینت آرای مجلس بهاری آنها بود اما بعد از لحظاتی این طراوت موسیقی با فضای شاد و رمانتیک تبدیل به فضایی اعتراض آمیز شد.

 در ابتدای همایش، شیوا دولت آبادی دکترای روانشناسی و رئیس هیأت مدیره انجمن روانشناسی ایران گفت: نگاه ما به تجدید سال به عنوان روانشناس باید بسیار مسئولانه‌تر از دیگران و چیزی باشد که تا به حال بوده است و چه زیبا است که ذهنیتمان را همانند معاینه فنی ماشین معاینه کنیم و این‌ موارد همگی وظایف ما روانشناسان برای اجرایی کردن این تغییرات مثبت در جامعه است.

وی  ادامه داد: همه ما که اینجا جمع شده‌ایم مسئولیت داریم که بسیار بیشتر در مورد رشته روانشناسی چه از نظر محتوا و چه شغلی به آن نگاه کنیم و به اعتقاد من باید پژوهش، آموزش و پیشگیری سرلوحه مسئولیت ما و خدمات‌رسانی به آحاد جامعه باشد.

وی اظهار کرد: نیرویی که در انسان باعث می‌شود با دانستن و اشاعه دانایی قدرتمند شود می‌تواند به عنوان الگوی خوبی در جامعه شناخته شود و واقعیت این است که همه افعال ما یک نوع رفتارهای روانشناسانه است که باید در درجه اول خودمان ابتدا کشف و در خودمان تقویت و بعد به آحاد جامعه انتقال دهیم.

در ادامه شکرکن، نماینده انجمن روانشناسی اجتماعی و صنعتی سازمانی، نقش حوزه روانشناسی در بهبود عملکرد جامعه را بسیار مهم برشمرد و گفت: روانشناسی یک علم و دانشی بسیار مهم و اثربخش برای جامعه است که باید قدر این دانش که در آن قدم گذاشته‌ایم را بدانیم و چه بسا می‌تواند در جای جای جامعه نقش کمک کننده باشد به خصوص امروزه که مشکلات رفتاری و معضلات اجتماعی در جامعه زیاد شده است.

وی به اهمیت پیشگیری در نظام سلامت روانی جامعه اشاره کرد و گفت: طبق تعریف سازمان سلامت جهانی،  پیشگیری، ارتقای سلامت و درمان مهمترین ویژگی‌های یک سازمان همچون نظام روانشناسی در رشته‌های روانشناسی سلامت روانی است که به وضوح می‌توان به این نتیجه رسید که پیشگیری مهمترین وجه این سه ضلع است.

نماینده انجمن روانشناسی اجتماعی و صنعتی سازمانی، همچنان به مسئله پیشگیری و آموزش در سازمان نظام روانشناسی اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف سازمان که افتخار روانشناسی است محدود به روان‌درمانی نمی‌شود و مسئله پیشگیری و آموزش درست از جمله مهمترین ارکان برای سازمان نظام روانشناسی باید قرار گیرد.

دکتر حسن پاشا شریفی از دیگر مدعوین این همایش بود که در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک سال نو، به مسئله معضل طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: متأسفانه مسائل و مشکلات رفتاری و بهداشت روانی در جامعه ما بسیار بیداد می‌کند و مهمترین مسئله در جامعه معضل طلاق است. بر اساس آمار و پژوهش‌ها از هر صد ازدواج تقریباً بیش از نیمی از این ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود که در پیرو آن متأسفانه وضعیت تربیت فرزند این‌ها دچار مشکل می‌شود.

این عضو شورای مرکزی، به نقش روانشناسان در پیشگیری از اختلالات جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه افسردگی، اضطراب و بسیاری دیگر از اختلالات روانی در جامعه وجود دارد که همه این عوامل نیاز به این دارد که روانشناسان وظیفه اصلی خود را در جهت پیشگیری و بهبود انجام دهند.

شریفی تصریح کرد: روانشناسی قدرت نیست و روانشناس به دنبال قدرت نباید باشد و نیازی نیست که ما به دنبال یک پست اداری و سیاسی در این حوزه باشیم بلکه روانشناس یک حرفه یاری رسان در جامعه است که هدف آن کمک‌رسانی به کسانی است که به راهنمایی و آموزش و مشاوره و مهمتر از همه پیشگیری نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه روانشناسی در بسیاری از موارد به دید درآمدزایی تبدیل شده است و نگاه کمک و یاری‌رسان کمتر به چشم می‌خورد و من امیدوارم دانش روانشناسی ایرانی به معنای واقعی در خودمان تقویت کنیم و ضمن اینکه از علم و نظریات دانشمندان آن طرف مرزها استفاده می‌کنیم باید سعی کنیم آن را با شرایط فرهنگی خودمان تطبیق دهیم.


جلسه سخنرانی با صحبت دکتر محمد حاتمی عضو شورای مرکزی و معاونت نظارت حرفه‌ای و امور کمیسیون‌های سازمان نظام روانشناسی تغییر کرد؛ هنوز تبریک برای دیدار نوروزی از لسان دکتر حاتمی جاری و ساری نشده بود که جمع بسیاری از حضار یکی یکی ایستاده و به نشانه اعتراض پشت به این سخنران کردند و برخی‌ها هم از قبل پلاکاردهایی به نشانه اعتراض به این فرد سخنران بالا بردند و در یک لحظه چنان حجم درگیری‌های لفظی و اعتراض‌ها شدت گرفت که همهمه ای در سالن فردوسی ایجاد شد که آرامش بهاری دیدار سران نظام روانشناسی و جمعی از روانشناسان به رگبارهای بهاری تبدیل شد. 

اعتراض‌ها تمامی نداشت و حاتمی، معاون سازمان نظام روانشناسی در همان بالای سن مات و مبهوت از این عملکرد حضار، تماشاگری بیش نبود تا اینکه از میان جمعیت، دکتر معصومه اسماعیلی رئیس انجمن مشاوره ایران به خواسته حضار به بالای سن رفت و با سخنان تند و انتقادی از عملکرد برخی مسئولان سازمان نظام روانشناسی به جمع حاضر گفت: از برنامه‌های سالانه سازمان نظام روانشناسی است که بازرسان گزارشات خود را تکمیل کنند که در این سازمان چه می‌گذرد اما با ممانعت از سمت شما روبرو می‌شوند و سوال من این است علت ترس شما چیست؟ و چرا باید یک سازمانی از نظارت خودش ترس داشته باشد؟

 

این دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در این سازمان 11 نفر می‌نشینند و امروز یک رئیس را انتخاب می‌کنند و ماه دیگر ریاست بدون اینکه از ابتدا تایید صلاحیت شود از کار بر کنار می‌شود و این سازمان به جای اینکه حافظ آبروی روانشناسان باشد در حال آبروریزی برای قشر روانشناسان است.

وی خطاب به برخی مسئولین سازمان نظام روانشناسی،گفت: ما حق داریم که از کار شماها خرده بگیریم چرا که ما شماها را انتخاب کرده ایم اما چرا نباید با ما شفاف باشید و باز سوال خودم را تکرار می‌کنم که چرا نمی‌گذارید نظارت باز رسانه در این همه سال مهندسی شود و واقعا از چه چیزی هراس دارید و آیا چه خطایی کردید که این همه ممانعت‌تراشی می‌کنید و به راستی چه دلیلی دارید که از برگزاری مجمع هراس دارید؟

رئیس انجمن مشاوره ایران تصریح کرد: ما خیلی زحمت کشیده‌ایم تا این اعتبار را در سطح کشور به دست آورده ایم و چرا با لابی‌گری و سیاسی‌بازی‌ها این اعتبار را خدشه‌دار می‌کنید که این اعمال شما حیثیت روانشناسی کشور را به تاراج برده است و امروز اگر به برخی سازمان‌ها می‌رویم به ما جور دیگری نگاه می‌کنند.

 اسماعیلی در پایان خطاب به روانشناسان اینگونه گفت: یک جوراب‌فروش از انجمن خودش دفاع می‌کند و حرف من به شما روانشناسان و مشاوران عزیز این است که برای شما مهم نیست که در سازمان شما چه کارهایی در حال صورت گرفتن است که نمی‌خواهم بیشتر این معضل را باز کنم که از بیست و دو هزار نفر عضو فقط هجده درصد پای صندوق آمدند و این چیزی جز آبروریزی  و عدم اعتماد نیست.
 
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سعید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جامعه روان شناسی محدود شده به عده ای خاص که مجال رشد رو فقط به کسانی که صلاح بدونن میدهند و استعداد و تلاش معنی نداره...انحصاری کردن این رشته به جز پایین اوردن شان اون چیز دیگری به ارمغان نخواهد داشت
رمضانی
Iran, Islamic Republic of
در جامعه روانشناسی نباید شاهد حرکات متینگ های سیاسی و انتخاباتی و نخ نما شده باشیم. محفل روانشنان نباید مانند برخورد تماشاگران استادیوم آزادی با مهمانان باشد. یهویی 4تا بطری خالی و سنگ هم پرت می کردین تا دقیقا بی فرهنگی تماشاگران را در خانه به اصطلاح اندیشمندان شبیه سازی می کردین. من متاسفم که به این جامعه تعلق دارم . اگر اعتراضی داریم با زبان ادب،علم و قانونی به طرف مقابلمان نشان دهیم. و اجازه بدهیم حرف های طرف زده شود سپس دهان وا کنیم. . من خیلی از این برخورد بد که مطمئنا توسط عده ای از قبل مهندسی شده که به نجوای نفسانی درون خود گوش دادند و با کودک درون نابالغ و افسار گسیخته بر علیه یکی از اساتید روانشناسی کشور انجام شد متاسفم. واقعا در این مجلس اقای حاتمی مظلوم واقع شدند. و افرین که سکوت پیشه کردند. و بزرگی خود را به نمایش گذاشتن. خوبه این دوستان بی اخلاق به قدرت نرسیدن وگرنه آبرویی برای جامعه روانشناسی نمیذارن. شانس آوردیم مثلا دیدار نوروزی بود.و جای عرض تبریک و هم اندیشی. متاسفانه این تسویه حساب شخصی برخی شکست خوردگان در انتخابات چهارم شورای مرکزی تمامی ندارد. و دست این عده برای مردم رو شده است. تا دیروز در فضای مجازی و اکنون در صحنه میدانی هم جسارت می کنند و داد و هوار می کشند. دانشجویان که این خبر را می شنوند دوست دارند از اساتید خود خویشتن داری، مهارت تاب آوری و حل مساله رو یاد بگیرند. ولی شما داعشی صفتان الگوی خوبی برای آنها نیستید . برید تو مطب هاتون دنبال کاسبی تون و مردم را راحت بگذارید . انتظار داریم انشالله برخورد محکم انتظامی و قضایی با این روانشناس نماها بشود تا دیگر همچین حرکاتی تکرار نگردد. خجالت آوره واقعا
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز وقتی جلوی راهکارهای قانونی را می گیرند همین پیش می آید! مگر چه کردند؟ در یک جمع به صورت مسالمت آمیز اعتراض خود را اعلام کردند، اعتراض به سازمانی که بی کفایتی را به حد اعلا رسانده است و فقط و فقط به فکر منافع شخصی خود هستند. لطفاً از واژه های روانشناسی برای تخریب این حرکت استفاده نکنید! بهتر است توهین نکنید شما خودتان به نظر دچار عدم تنظیم هیجانی هستید که به این افراد نسبت داعشی صفت می دهید. شما به این افراد برچسب می زنید.
بهتر است سازمان نظام روانشناسی پاسخ بدهد چرا می ترسد از مجمع؟! چه اتفاقی افتاده است؟! منظورتان از شکست خورده چسیت؟
جعفر
Iran, Islamic Republic of
منظورتان از شکست خورده چسیت؟ خخخخ خب معلومه دیگه یعنی این چند نفری که تو انتخابات شورای مرکزی رای نیاوردن الان دارن با اینکاراشون انتقام می گیرن. آخه دنبال تاج و تخت و میز و احترام هستن
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز خوب همین شورای کنونی هم کم به دنبال جاه و مقام که نبوده اتفاقا همین شورا بود که بر ریاست سازمان جنگ قدرت راه انداختند و با هم درگیر شدند انگیزه های یگران را ندیده ام اما شورای کنونی به واقع از نظر قدرت طلبی رو سیاه است!
Iran, Islamic Republic of
البته تندی پیام بنده را ببخشید قصد بی احترامی هرگز نداشتم ولی وضع حال حاضر اصلا خوب نیست. در پناه حق باشید
سايكوپرس
Iran, Islamic Republic of
🔴حاشيه هاي جشن نوروزي خانه انديشمندان🔴
هرساله جشن نوروزی (دیدار روانشناسان و مشاوران) توسط خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزارمی شود، امسال به دعوت خانه اندیشمندان تعدادی از شخصیت های علمی و اجرائی شرکت داشتند. دکترمحمد حاتمی علیرغم مسافرت دبی (جهت تدریس) ترجیح داد به احترام دعوت کنندگان و پیش کسوتان در این جلسه شرکت نماید. هرچند تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال های گذشته کمتربود وسالن پرنشده بود، پس از سخنرانی دکترپاشا شریفی، دکتردولت آبادی، دکترشکرکن ...دکترمحمد حاتمی جهت عرض تبریک سال نو به پشت تریبون رفت. قابل پیش بيني بود بدلیل تجمع غیرقانونی تحت عنوان مجمع عمومی فوق العاده درتاریخ 31/1/97 که توسط فرماندار تهران لغو شد و تعداد زیادی از دست اندرکاران این تجمع درجلسه حضور داشتند، به محض شروع سخنرانی دکترحاتمی آقای دکترپوراعتماد بلندشد و اظهارداشت اول به سئوالات پاسخ دهید... و جلسه را متشنج نمود و سپس خانم دکتراسماعیلی بلند شد اظهارداشت ما می خواهیم بدانیم چرا جلسه فردا کنسل شد. دکترحاتمی بسنده کرد این موارد به من ارتباطی ندارد مربوط به شورای مرکزی و ریاست سازمان است، تعدادی از دانشجویان که اصلا" عضو سازمان نبودند مهندسی شده بلند شدند به حمایت ازگفته های این دو معترض پرداختند. دکترعماری پشت تریبون رفت اظهارداشت قرار نبود درباره این مسائل صحبت کنید این مسائلی که شما
می گوئید چه ربطی به دکتر حاتمی دارد، دست بردارید این کارهای لمپنیسم (چند بار لمپنیسم را تکرارکردند) رفتید دانشجویانتان را آورده اید جلسه ما را به هم بزنید من تک تک دانشجویان را
می شناسم (لازم به ذکراست دانشجویان عضو سازمان نیستند) رفتار بی ادبانه شما قابل توجیه نیست اگر ادامه بدهید جشن نوروزی راتعطیل می کنم . سپس دکترفولادی عضو هیئت مدیره انجمن مشاوره ایران دراعتراض به این افراد گفت شخصا" منتقد سازمان بوده ام اماکارهای شما این روزها پوپولیستی و ناشایست می دانم ارتباطی به جامعه روانشناسان و مشاوران ندارد شما اهدافی غیر از مطالبات روان شناسان و مشاوران دارید انجمن ما به خاطر کارهای شما تعطیل است من در هیئت نظارت انتخابات بوده ام اعضای شورای مرکزی با رأی اعضاء انتخاب شده اند مورد احترام همگان هستند. باتوجه به صحبت هاي دکترعماری و دکتر فولادی دکترحاتمی ترجیح دادند شنونده نظرات این افراد باشند. خانم اسماعیلی پشت تریبون قرارگرفت اتهاماتی را به سازمان وارد کرد و ناراحتی خود را ازکنسل شدن جلسه 31/1/97 ابراز داشت .سپس مجري ازدکترحاتمی خواهش کرد به پشت تریبون بیایند ایشان فرمودند این مسائل ارتباطی به من ندارد اگرنکته ای درباره پروانه ومراكزدارید من پاسخ می دهم دکترحاتمی با متانت و خونسردی تمام و مثال زدنی تا پایان جلسه به احترام
پیش کسوتان درجلسه حضور داشتند،سپس با مشایعت مسئولان جشن جلسه را ترک کردند.خبرنگاران سایکوپرس در جلسه حضور داشتند عکس و فیلم تهیه کرده اند درپایان جلسه ملاحظه شد تمامی افراد ي که خانم دکتراسماعیلی و دکتر پوراعتماد راهمراهی کردند دانشجو بودند و تعدادی با خانواده خود آمده بودند هیچکدام عضو سازمان نبوده اند و به خانم کاظمیان مراجعه می کردند و
می گفتند خوب اجرا شد. بنابراین تشنج کاملا" مهندسی شده بود که آقای دکتر عماری رئیس خانه اندیشمندان هم درجمع اعلام داشت . بنابراين عوامل پشت پرده مهندسی آن باید مشخص شود. با توجه به اینکه دكترحاتمي مسافرت هستند از دفتر ایشان نظر ايشان را جویاشدیم. آقای دکترحاتمی یکشنبه به تهران برمی‌گردند فرموده اند همه می‌دانند من تابع قانون هستم بهتراست این تشنج مهندسی شده ازطریق مراجع قانونی( دادسرای / هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات/کمیته انتظامی اساتید دانشگاه ) پیگیری شود هر رأی آن ها دادند برای من قابل قبول است تمام مستندات موجود است و افراد معترض قابل شناسایی -البته این حرکت قابل پیش بینی بود و طبیعی هم هست ما در انتخابات ریاست جمهوری و سایرانتخابات زیاد از این مسائل دیده ایم ولی أين دوستان بدانند هميشه نتیجه عکس داده است.
چون روانشناسان و مشاوران افراد وارسته ي هستند عملکرد مرابه خوبي درسازمان دیده اند 5 سال است درسازمان باصداقت تمام برای همه کارکرده ام و کار مرا با بقیه مقایسه کنند ..... و رضایت جامعه روانشناسی و مشاوره را ارزیابی کنید قدر مسلم هیچگاه خورشید زیر ابر نمی ماند.👇👇👇👇

گفتنی است؛ دکترمحمد حاتمی تنها معاونی است درهفته 3 روز وقت برای سازمان می گذارند و بدون اینکه تاکنون کوچکترین استفاده یا حقوقی دریافت نمایند و با توجه به مشکلاتی که کمیسیونها دارند منظم ترین بخش سازمان کمیسیونها بوده اند. رضایت جامعه روانشناسان و مشاوران ازایشان مشهود است و قابل نظرسنجی است. دکترحاتمی کارگردان اصلی روز روانشناس در نهم ارديبهشت سال 1395 است که جمعیتی بیش از 2500 نفرشرکت کرده بودند، ايشان مؤسس اولین مراكز خدمات روانشناسی و مشاروه در ایران در سال 1368 در بنیاد شهید می‌باشند.سلامت توانمندی، دیدگاه های ارزنده او برهمگان روشن است به غیر از این دکترحاتمی پرافتخارترین مدیر اجرایی کشور است او در دهه هفتاد سریال گل پامچال را ساخت و دل جامعه ایرانی را شاد کرد، سریال سیمرغ (شهیدان شیرودی و کشوری ) و فیلم توفان شن (حمله امريكابه طبس) و مدت 15 سال مسئول پراکندن عطر شهادت درجامعه إز طريق صدا و سیما بوده اند و رهبرمعظم انقلاب 2 بار به ایشان جایزه داده اند، ازتمام مسئولان کشورسران قوا لوح افتخار دارد و بیش از 200 نماینده مجلس طی نامه ای ازخدمات او تقدیر کرده اند. خانواده معظم شاهد او را بخوبي می‌شناسند و همیشه قدردان خدمات او بوده اند. دانشیار دانشگاه خوارزمی، مشاور وزیر علوم تحقیقات و فن آوری، مشاور وزیر آموزش و پرورش، مشاور هیئت امنای دانشگاه های کشور را درکارنامه درخشان خود دارد،مطمئنا اين افراد نمي‌توانند فرزند شايسته ،خدوم و محبوب جامعه روان شناسی ومشاوره کشور رادلسرد نمایند؛ منتظریم ایشان ازمسافرت برگردند.
درمانگر
Iran, Islamic Republic of
من بعید می دونم شما یک درمانگر روان مردم باشید ولو اینکه مدرکی در این زمینه داشته باشید، برداش تشما بسیار سطحی و اصطلاحات مورد استفاده شما توهین آمیز است، لاید آن هایی که در بقیه زمین هها هم اعتراض می کنند بی فرهنگ هستند و یا انهایی که انقلاب کرده اند؟ در فرانسه یه صنف با اعتراض خود یک کشور را می خواباند ولی اینجا شما به یک حرکت کاملا صلح امیز و دردمندانه لقب داعشی می دهید، و افرادی را که به حق خواهی می پردازند بی فرهنگ قلمداد می کنید
روانشناس بالینی
United Arab Emirates
من نمی دانم این واماندگان از قدرت یا شکست خوردگان که بعضی دوستان مطرح می کنند منظورشان کیست. اما از روانشناسان هم توقع ندارم وقایع را این گونه ببینند و تفسیر کنند. طبیعی است که عملکرد ضعیف این شورا مخالفان زیادی داشته باشد حال توجیح این مخالفت با برچسبهایی چون شکست خوردگان نه درست است و نه موضوعی را حل می کند. دوستان در این مورد دچار خطای شناختی برچسب زدن شده اند یعنی یک ویژگی کلی شکست خورده را به شخصی نسبت می دهند در حالی که همگی می دانیم و امیدوارم در مورد خطاهای شناختی لطلاعات داشته باشیم. از سوی دیگر چنین نسبت دادنهایی نوعی سفسطه محسوب میشود چرا که من دارم از عملکرد نادرست این شورا حرف میزنم دوستان میگویند تو شکست خورده هستی بنابراین حق اعتراض نداری!!! و اگر هم شکست خورده نیستی از طرف شکست خورده ها حرف میزنی!!! در اصول منطق میگویند شما به حرف طرف مقابل گوش کنید. دوستان فعلا ما عملکرد این شورا را می بینیم و به آن نقدهای جدی داریم مسائل دیگر چون شکست خورده و... کاملا به نظر بنده بی ربط هستند و بیشتر به نظرم به هدف منحرف کردن بحث از اصل مطلب بیان میشود.
بنده یک مطلب را بیان میکنم و بحث را تمام می کنم:
اكر فکر می کنید عملکرد این شورا برای ابقا درست و قابل قبول بوده توصیه میکنم آنچه بر سر سازمان در ۲ سال اخیر آمده را به یک دوست غیر روانشناس خود بیان کنید. اگر فکر می کنید بیان ابن مطالب آبروی رشته تان را نمی برد پس لابد این شورا خوب عملکرد کرده ولی اگر فکر می کنید با بیان این مطالب دوستتان طور دیگری در مورد روانشناسان فکر می کند، بدانید که عملکرد این شورا به شدت زیر سوال است!!؛
Iran, Islamic Republic of
با احترام . شما مقدمه را بدشروع نکردید ولی خیلی جناحی و سیاست گونه و سو گیرلانه و عدم کنترل بر هیجان و سبک کودکانه عمل کردید . حرف های شما هم توهین آمیز بود.
سید محمد حبیبی
Iran, Islamic Republic of
عرض سلام دارم خدمت تمامی روان شناسان عزیز به خصوص استاتید پیشکسوت روان شناسی .من به ظاهر هیچ کدام از عزیزان را به جهت دوری مکان وجایگاه بالا ،تا به حال فرصتی برایم فراهم نشده که از نزدیک با آقایان آشنا شوم. اما می توان از نحوه عملکرد نظام پی برد که آیا سازمان نظام روانشناسی سازمان موفق و رو به گسترشی بوده یا نه ؟ به نظر من موفق نبوده ، این سازمان در بن بست
کوچه پروانه گیر کرده و تا به حال به هیچ استانی اجازه نداده تا بخش پا یه ای از امور در مرکزی غیر از تهران ، به هر دلیلی انجام شود و این خود بزرگترین ضعف سازمان است نه همه آن.
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی