پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۵:۱۰
کد مطلب: 4410
۰

داوطلبان در زمان انتخاب رشته بايد فقط به رتبه‌هاي خود در زيرگروه‌ها توجه كنند

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: در گزينش نهايي داوطلبان كنكور 90 نمره كل اكتسابي در زيرگروه مربوط به رشته يا رشته‌هاي انتخابي ملاك خواهد بود و رتبه كل مندرج در كارنامه اوليه داوطلبان به هيچ وجه در گزينش مؤثر نيست. محمدحسين سرورالدين رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت‌وگو با فارس درباره انتخاب رشته كنكور 90 افزود: با توجه به اينكه انتخاب رشته داوطلبان كنكور 90 منحصراً از طريق اينترنت امكان‌پذير است، لذا داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بايد با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org نسبت به وارد كردن كدرشته‌هاي انتخابي بر اساس تقدم علاقه اقدام و سپس يك نسخه از كدرشته‌هاي انتخابي خود را پرينت و بعد از كنترل مجدد كدرشته‌هاي انتخابي پرينت شده را نزد خود نگهداري كنند. وي با بيان اينكه در انتخاب رشته آزمون سراسري سال 1390، محدوديتي براي انتخاب رشته‌هاي نيمه متمركز، از نظر تعداد وجود ندارد، گفت: داوطلبان كنكور 90 مي‌توانند در صورت تمايل به تعداد دلخواه، كدرشته نيمه متمركز، كه واجد شرايط و ضوابط آن باشند را انتخاب كنند، با توجه به ضوابط و كسب حدنصاب نمره علمي لازم، هر داوطلب در هر گروه يا دوره، حداكثر در 2 كدرشته نيمه متمركز با توجه به اولويت‌هاي انتخابي براي انجام آزمون عملي، مصاحبه يا معاينه معرفي خواهد شد. رئيس سازمان سنجش آموزش كشور ادامه داد: به همه داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند (اعم از اينكه در يك يا چند گروه آزمايشي شركت كرده باشند و در يك دوره يا همه دوره‌ها مجاز به انتخاب رشته شده باشند)، فقط يك فرم انتخاب رشته اينترنتي كه حداكثر 100 كد رشته در آن قابل درج است، ارائه مي‌شود بنابراين داوطلبان بايد تمام كدرشته‌هاي انتخابي خود را (حداكثر 100 كد رشته)، فقط در اين فرم وارد كنند. وي گفت: در گزينش نهايي داوطلبان، نمره كل اكتسابي آنها در زيرگروه مربوط به رشته يا رشته‌هاي انتخابي ملاك خواهد بود، رتبه كل مندرج در كارنامه اوليه داوطلبان به هيچ وجه در گزينش مؤثر نيست و داوطلبان در زمان انتخاب رشته بايد فقط به رتبه‌هاي خود در زيرگروه‌ها توجه كنند. سرورالدين ادامه داد: عوامل تأثيرگذار بر انتخاب رشته تحصيلي داوطلبان شامل عوامل بيروني و عوامل دروني مي‌شود. مهم‌ترين عوامل بيروني تأثيرگذار خانواده، محيط آموزشي، افراد تأثيرگذار در زندگي فرد، گروه‌هاي همسالان و رسانه‌ها هستند و عوامل دروني مهم تأثيرگذار بر اين امر علاقه، ارزش‌ها، اعتقادات، توانايي‌ها و مهارت‌ها، ويژگي‌هاي شخصيتي، اهداف و تجربيات است. وي به داوطلبان كنكور توصيه كرد براي انتخاب رشته صحيح و آگاهانه از نظرات افرادي استفاده كنند كه داراي اطلاعات كافي باشند و به آنها اطمينان و اعتماد دارند و از منابعي كه براي بالا بردن آگاهي آنها در اين زمينه توسط سازمان منتشر شده، بهره برداري كنند، همچنين سعي كنند محدوديت‌ها و شرايط خاص خود را در نظر داشته، تصوير روشني از عوامل دروني فوق داشته باشند و پس از انجام مشورت‌هاي
لازم، جمع بندي و بر اساس نتايج حاصله، تصميم‌گيري كنند.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.