جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ / ۰۰:۱۴
کد مطلب: 44105
۰

کتاب مقدمات روانشناسی اریکسون ارائه شد

کتاب مقدمات روانشناسی اریکسون ارائه شد
میگنا: کتاب «مقدمات روانشناسی اریکسون» از سری کتاب‌های مقدمات روانشناسی ‌است، پیش از این عنوان‌های مقدمات روانشناسی یونگ، مقدمات روانشناسی فروید، مقدمات روانشناسی آدلر توسط انتشارات آینده درخشان و مقدمات روانشناسی فروم توسط انتشارات پندار تابان منتشر شده‌است.

این کتاب تلاش دارد، ویژگی‌های دوره‌های تاریخی را از نظر بالینی بررسی کند. اما این تنها می‌تواند به معنای تاکید بر نشانه‌شناسی برخی از اختلالات روان‌شناختی باشد، که در یک برهه‌ی معین، بر اقلیت قابل توجهی ازجمعیت غالب می‌شود.

اگر فرزندان شما در سنین نوجوانی به سر می‌برند، و یا خود، در جستجوی شناخت شخصیت و تاثیر زمان و جامعه بر شکل‌گیری آن هستید، مقدمات روانشناسی اریکسون می‌تواند پاسخ مناسبی به سوال‌های شما در مورد روند تکامل افراد باشد.

اریکسون را با سه پیش‌گفتار آغاز نموده است که به توضیح مقالات گذشته‌ی خود می‌پردازد، اولین مقاله ترکیبی از مشاهدات و برداشت‌های درمانی کاربردی را مشخص می‌کند که ‌می‌تواند درمان‌گر را در راستای باز اندیشی در مورد فرض‌های خویش هدایت‌کند. این مقاله «رشد و بحران‌های شخصیت سالم» نام دارد، مقاله‌ای که در کنفرانس پژوهشی کاخ سفید که در سال ۱۹۵۰ برگزار شد، و از اریکسون در این کنفرانس به عنوان یک درمانگر دعوت شده بود تا خطوط کلی واقعیت‌های معتبر و نظریه‌های نویدبخش سلامت روان در دورران کودکی را تدوین کنند، ارائه گردید.

مقاله‌ی بعدی «مشکل هویت ایگو» که به درخواست کمیته‌ی برنامه‌ریزی انجمن روان‌کاوی آمریکا برای ارائه در بخشی از گردهمایی سالیانه‌ی میان زمستانی تهیه شده است. مجموعه ای از یادداشت‌های گسترده است که در آن اریکسون ارتباطی بین گروه‌های مختلف کودکان مورد مطالعه ایجاد می‌کند. این یادداشت ها نماینده منابع اصلی مورد استفاده برای دوران کودکی و جامعه است.

اریک. اچ. اریکسون درمانگر و نظریه پرداز در حوزه‌ی روانکاوی و رشد، نویسنده کتاب‌های حقیقت گاندی، کودکی و اجتماع، لوتر جوان و هویت: نوجوانی و بحران و همین‌طور برنده جایزه پوایتزر و جایزه‌ی کتاب ملی است.

کتاب «مقدمات روانشناسی اریکسون» با ترجمه‌ی دکتر سهیلا خداوردیان و دکتر سعید حسن زاده در ۱۹۲ صفحه به بهای ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی انتشارات پندار تابان روانه‌ی بازار نشر شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!