پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ / ۰۱:۵۰
کد مطلب: 44140
۲
رئیس واحد مرودشت:

علم روانشناسی پرچمدار مطالعه پیچیدگی‎های بشر امروز است

علم روانشناسی پرچمدار مطالعه پیچیدگی‎های بشر امروز است
میگنا: به گزارش آنا، سیدابراهیم حسینی در مراسم گرامیداشت روز روانشناس و مشاور با تشکر از برگزارکنندگان به بیان قدمت و تاریخچه علم روانشناسی پرداخت و گفت: «روانشناسی از تمام نظام‌های علمی موجود قدمت بیشتری دارد و می‌توان ریشه‌های آن‌ را تا سده چهارم و پنجم پیش از میلاد با دانشمندانی چون افلاطون و ارسطو دنبال کرد.»

حسینی با توجه به پشرفت‌های علم روان‌شناسی، آن را علم کاربردی مطالعه رفتار و فرآیندهای ذهنی بر پایه یافته‌های علمی و تحقیقی و به عنوان پرچمدار مطالعه پیچیدگی‎های بشر امروز دانست.

مسلم فلاحی رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان مرودشت نیز بیان کرد: «رسیدن به آرامش و اطمینان و دوری از افسردگی و اضطراب از اساسی‌ترین نیازهای آدمی و از دیرباز جزء مسائل اساسی بشر بوده‌ است، همین مسئله موجب شده تا در ادیان و آیین‌های کهن بشری با تشریح علل آرامش روحی و روانی، راهکارهایی برای پاسخ به این نیاز اساسی بشر ارائه شود و از طرف دیگر، بهداشت و سلامت روانی یکی از نیازهای اجتماعی نیز هست؛ چراکه عملکرد مطلوب جامعه مستلزم برخورداری از افرادی است که از نظر سلامت و بهداشت روانی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشند.»
 
 

نازنین هنرپروران مدیر گروه مشاوره و دبیر اجرایی این مراسم نیز با گرامیداشت روز روانشناس و مشاور اظهار کرد: «امروزه روح و روان همان اهمیت گذشته خود را با وجود تغییرات بنیادی در ارزش‌ها و تعاریف ما از مسائل حفظ کرده است و کمتر کسی را می‌توان سراغ داشت که از «علم روان شناسی» بی‌نیاز باشد، این علم با همه جوانب زندگی ما در ارتباط است؛ شیوه‌های تعامل والدین با فرزندان، شیوه‌های فرزند پروری، درمان مشکلات روانی و خانوادگی، گزینش افراد مناسب برای یک کار، تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی و ... همه نمونه‌هایی از مسائل مربوط به روان شناسی است.»
 

سلطانعلی کاظمی، سهرابی و حسینی از استادان گروه روانشناسی و مشاوره نیز در این مراسم به ارائه سخنرانی پرداختند و درباره ویژگی و فرآیند شکل گیری رشته روانشناسی و مشاوره در ایران و مسائل مربوط به سازمان نظام روانشناسی مطالبی را بیان داشتند و به سئوالات مطرح شده توسط حاضران پاسخ دادند.
پخش کلیپ و قدردانی از استادان و عوامل اجرایی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و سلوکی نژاد معاون پژوهشی واحد، زارعی رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، اوجی نژاد مدیر بخش پژوهش این دانشکده و دیگر استادان و دانشجویان این رشته در این مراسم حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!