چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ / ۱۸:۵۲
کد مطلب: 44149
۹
۴

دکتر محمد حاتمی جايگزين دكتر اللهياري در سازمان نظام روانشناسي مي شود

دکتر محمد حاتمی جايگزين دكتر اللهياري در سازمان نظام روانشناسي مي شود
به گزارش میگنا سرانجام بعد از ماهه وقفه از سوي دفتر رياست جمهوري براي امضاي حكم رياست دوره چهارم سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور، مطابق اجماع و خرد جمعي صورت گرفته در شوراي مركزي سازمان نظام، و به لحاظ  تخصص و تجارب مديريتي بسيار ارزشمند دكتر محمد حاتمی در دستگاه هاي دولتي و پست هاي گوناگون علمي،آموزشي و اجرايي، نامبرده به عنوان رئيس جديد سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور معرفي و جايگزين دكتر عباسعلي اللهياري شدند كه بنا بر برخي گزارش هاي رسيده حكم تنفيذ رسمي از سوي دفتر رياست جمهوري تا ماه آينده امضاء خواهد شد.

دبيرخانه شوراي مركزي سازمان نظام نيز با توجه به تاييد صلاحيت دكتر حاتمي از مراجع ذيصلاح؛  طي جلسه شماره 194 شورای مرکزی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور كه صبح امروز دوشنبه مورخ 97/2/10 به ریاست دکتر نوابی نژاد نائب رئیس شورای مرکزی و حضور اعضاء تشكيل شد كليه اعضا، خواستار تسریع در صدور حکم تنفيذ قانوني ايشان از سوي دفتر ریاست جمهوری شدند.

گفتني است دكتر محمد حاتمي متولد سال 1338 در جيرفت كرمان و داراي مدرك دكتراي روانشناسي و عضو هيات علمي دانشگاه خوارزمي است .
وي متاهل و داراي سه فرزند دختر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

حمید پورشریفی
Iran, Islamic Republic of
🔴 واقعیت یا شایعه: آیا مشخص شدن رئیس_جدید_سازمان_نظام روانشناسی و مشاوره صحت دارد؟

💠 امروز پیام هایی در فضای مجازی پخش شده است که در آن به جایگزینی قریب الوقوع دکتر حاتمی به جای دکتر اللهیاری اشاره شده است. حتی برخی از پیام ها که بحث انگیز هستند از این محتوا هم پیشی گرفته و اظهار داشته اند که جایگزینی صورت گرفته و از تنفیذ حکم در یکماه آینده خبر می دهند. آیا_این_خبر_صحت دارد یا واکنشی_به اعتراض_روانشناسان_و_مشاوران در دیدار_نوروزی و یا واکنشی به نامه_منظومه_انجمنهای_علمی_روانشناسی_و_مشاوره به ریاست_جمهوری است؟

🔸 روز 4 دیماه 1396 سومین انتخابات داخلی در دوره چهارم برای تعیین رئیس سازمان نظام صورت گرفت که نتایج آن انتخاب شدن آقای دکتر_بهروز_بیرشک و آقای دکتر_محمد_حاتمی با رای برابر هر کدام شش رای بود. نتیجه ای که مغایر با قانون تشکیل سازمان نظام بود چرا که مطابق قانون تشکیل سازمان، رئیس بایستی حائز اکثریت آرای شورای مرکزی باشد، در حالی که هیچکدام از این دو عضو شورا حائز اکثریت آرا نشده اند. بدین ترتیب آن انتخابات به لحاظ قانون سازمان نظام مشکل داشت و لازم بود که انتخابات مجددی صورت می گرفت و تا این لحظه انتخابی بین این دو نفر توسط دفتر ریاست جمهوری انجام نشده است و اساسا مطابق قانون سازمان نظام، انتخاب یکی از آنها توسط ریاست جمهوری مقدور نیست.

🔸 اما در اطلاعیه مورخ 10 اردیبهشت 1397، در سایت سازمان نظام با عنوان دبیرخانه شورای مرکزی، دبیرخانه ای که وجودش به دلیل عدم وجود دبیر شورای مرکزی زیر سئوال است نوشته شده است «با توجه به اعلام صلاحیت دکتر محمد حاتمی توسط مراجع ذی صلاح به عنوان ریاست جدید سازمان، شورای مرکزی با اجماع درخواست تسریع صدور حکم ریاست جمهوری برای نامبرده دارد و مورد قبول اکثریت می باشد». اطلاعیه ای که بحث انگیز است.
🔸 جدا از اینکه بر اساس شنیده ها از برخی از اعضای محترم شورای مرکزی، امروز_چنین_مصوبه_ای و نیز چنین اجماعی وجود نداشته است که در این صورت خود اطلاعیه می تواند مصداقی_از_آسیب_اداری باشد و جدا از اینکه این جلسه_شورای_مرکزی، بدون حضور 4 نفر از اعضای شورای مرکزی و نیز بدون اطلاع بازرسان مستقل و حضور آنها تشکیل شده است؛ با این وجود حتی اگر فرض کنیم که این اطلاعیه صحیح است، بر اساس این اطلاعیه امروز انتخابات جدیدی در شورای مرکزی صورت نگرفته است.
🔸 حتی اگر اطلاعیه درج شده در سایت سازمان صحیح باشد که شواهدی نافی این امر است و حتی اگر ریاست محترم جمهوری بخواهد بحث های مطرح شده توسط نامه منظومه انجمن های علمی روانشناسی و مشاوره کشور را نادیده بگیرد، تا زمانی که دفتر ریاست جمهوری رسما نامه یا اطلاعیه ای صادر نکند هر گونه مطلب دال بر جایگزین شدن دکتر حاتمی به جای دکتر اللهیاری نمی تواند خبر دقیقی باشد و عملا می توان از آن به عنوان شایعه نام برد. اقدامی که بیشتر جنبه اقدام رسانه ای با اهداف خاص محسوب می شود.

با آرزوی بهترین ها برای حرفه عزیزمان روانشناسی و مشاوره

دکتر حمید پورشریفی
عضو شورای مرکزی در دوره سوم و معاون سابق پارلمانی، حقوقی و استان های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره
10 اردیبهشت ماه 1397
Iran, Islamic Republic of
الحسود و لايسود
مرجان
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما استاد پورشریفی‏. بالاخره زمان صداقت گفتار شما را ثابت کرد.
Iran, Islamic Republic of
با عرض ادب و احترام...
موضوعی که الان مورد توجه باید قرار داد این است که جناب دکتر حاتمی....با تجربه ای چندین ساله و نظر مثبت شورا ....و دفتر ریاست جمهوری ....صلاحیت اداره امور روانشناسی را بر عهده گرفتند ...مگر میشود ریاست سازمانی مهم.بدون مشورت و نظر محترم شورا انجام گیرد...ان هم بعد از چندین ماه از عدم وجود ریاست....حال باید به این موضوع توجه کنیم که با دست به دست هم دادن و همکاری یکدیگر و عضمی راسخ فضای روانشناسی کشور را به سمت و سویی روشن ببریم ...چرا که این تنهامردم هستند دچار ضرر و اسیب میشوند...توفیق از جانب خداست.
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين