پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۲
کد مطلب: 44151
۰

تصاوير/ برگزاري جشن روز روانشناس و مشاور در اردبیل

تصاوير/ برگزاري جشن روز روانشناس و مشاور در اردبیل
میگنا: جشن روز روانشناس و مشاور با اجرای برنامه‌های متنوع و تجلیل از دانشجویان و اساتید موفق روانشناسی در مجتمع فرهنگی، هنری فدک برگزار شد.
این برنامه که با مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان، مؤسسه مردم‌نهاد سارا و دانشگاه‌های استان اردبیل پیگیری می‌شد، با  دعوت از هنرمندان شاخص اردبیلی و برگزاری برنامه‌های متنوع همراه گردید.

علم روانشناسی به دلیل بررسی رفتارها و فرایندهای روانی و تمامی رفتارهای مستقیم و غیرمستقیم با به چالش کشیدن احساس‌های مختلف همچون قدرت هوش، هیجان و حافظه به خروجی‌های مناسبی دست یافته و راهکارهای درمانی و رفتاری مناسبی را برای زندگی بهتر انسان‌ها درنظر می‌گیرد.

با توجه به زندگی ماشینی که انسان‌های امروزی بیشتر از هر مقطع دیگری مبتلا به آن شده و از عواقب روحی و روانی آن نیز رنج می‌برند، روانشناسی به عنوان نجات‌بخش خلاء‌های درونی نسخه شفابخشی ارائه کرده و با زبانی نرم و علمی خود به جنگ با مشکلات سخت آدمی می‌رود.

 
اهمیت روانشناسی در زندگی اجتماعی و انفرادی بشر

در این خصوص نیلوفر میکائیلی، از اساتید دانشگاه در مراسم جشن روز روانشناس اظهار کرد: برای درک اهمیت رشته روانشناسی و رشته‌های مرتبط به آن، کافی است نگاهی به اطراف خود انداخته و صداها، رفتارها، خشم و عصبانیت و رنجش دیگران را نسبت به هر اتفاق کوچک و بزرگی ببینیم.
وی با اشاره به اینکه دوران جوانی یک دوران طلایی و زیبایی بوده که به عنوان معبر عنوان می‌شود و مطمئنا ایستگاه همیشگی نخواهد بود، توضیح داد: لحظه به لحظه دوران جوانی ارزشمند بوده و چه زیباست که در این دوران طلایی به دور از هرگونه آسیب روانی در پی خدمت‌رسانی به دیگران و رقم زدن آینده‌ای درخشان برای خود و جامعه باشیم.

 این استاد دانشگاه ادامه داد: روانشناس در تمامی شرایط باید درمان‌گربوده و روحیه جهادی خود را حفظ کند، چرا که بدون عشق و انگیزه امکان کسب موفقیت در هیچ فعالیتی میسر نخواهد شد.

میکائیلی یادآور شد: جامعه امروزی بیشتر از هر مقطع دیگری به خیرخواهی و ترویج بذر محبت نیازمند بوده تا از عصبانیت و خشم‌ها و کینه‌ها دور شویم و جامعه‌ای آرام و به دور از هرگونه کج‌رفتاری‌های شایع را رقم بزنیم.

تجلیل از تلاشگران عرصه مشاوره و روانشناسی به منظور قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی علمی و جهادی آنان امری لازم به نظر می‌رسد تا گوشه‌ای از تلاش‌ها و زحمات این قشر توانا و مصلح جامعه پاس داشته شود.

 

در زیر گوشه‌هایی از تصاویر جشن روز روانشناس را در اردبیل مشاهده می‌کنید:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


گزارش از: حامد مصطفایی- اردبيل
 
مرجع : خبرگزاري فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!