شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۱
کد مطلب: 44176
۰
بطحایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران:

اجرای مدرسه محوری در سراسر کشور

میگنا: سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، شهیدان دفاع مقدس، شهیدان رجایی و باهنر، شهید مطهری، 5 هزار شهید معلم و 36 هزار شهید دانش‌آموز اظهار داشت: معلمان دلسوز و زحمتکش در کمال اخلاق و عشق به تعلیم و تربیت، چراغ آموزش و پرورش را می افروزند و در دورترین نقاط کشور که حتی برخی مواقع هیچ اداره دولتی فعالیت ندارد، پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مدرسه استوار است.
 
وی ادامه داد: 940 هزار معلم در جای جای میهن اسلامی به بیش از 13 میلیون دانش آموز در بیش از 106 هزار مدرسه آموزش می دهند و دانش آموزان را از جهل و تاریکی به نور و روشنایی رهنمون می سازند و خوب زیستن را به دانش آموزان آموزش می دهند.
بطحایی اضافه کرد: معلمان سختکوش و فداکار علی رغم کمبود امکانات و برخی مشکلات اقتصادی به پرورش نسل مومن، دانا، کارآفرین و دارای مهارت می پردازند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، گفت: ما در تلاش هستیم تا با استعانت از الطاف الهی و همکاری فرهنگیان، این سند را به اجرا در آوریم.

وزیر آموزش و پرورش به رویکرد مدرسه محوری اشاره کرد و ادامه داد: یکی از رویکردهای برگرفته از سند تحول بنیادین، مدرسه محوری و کاهش تمرکز در نظام آموزش و پرورش است.

وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کانون اصلی تعلیم و تربیت مدرسه است و تمام سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها در مدرسه که مرکز اصلی تعلیم و تربیت نظام آموزش و پرورش است، محقق می شود؛ از این رو هر آنچه که در آموزش و پرورش انتظار داریم باید از طریق مدرسه محقق شود.

بطحایی با بیان اینکه تشکیلات اداری و سازمانی برای سیاستگذاری و نظارت است، گفت: در طول سال های متمادی رسمیت نظام اداری بیشتر شده است، به طوری که بخش عمده از تصمیمات خارج از مدرسه است.

وی افزود: رویکرد سپردن اختیارات به مدارس، امکان شکوفایی استعدادها و خلاقیت های منطقه ای و محلی را فراهم می کند؛ به عبارت دیگر سیاست های کلی به مدارس ابلاغ می شود ولی طراحی و نحوه اجرا به عهده مدارس است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این مسیر از صدور بخشنامه های متعدد خودداری می کنیم و مدیران مدارس صرفا مجری تلقی نمی شوند؛ بلکه کانون اصلی فعالیت، مدرسه است.

وی با بیان اینکه متناسب با سند تحول، اهتمام جدی به بسط و توسعه عدالت آموزشی به عنوان رسالت آموزش و پرورش داریم، اظهار داشت: دستیابی برابر دانش آموزان به آموزش صرف نظر از اینکه کجا زندگی می کنند، یکی از رسالت های نظام تعلیم و تربیت است.
بطحایی بر توسعه مهارت ها، اولویت بخشی به فعالیت های تربیتی و تربیت اسلامی و تلاش برای تکریم حقیقی و واقعی منزلت معلمان به عنوان مهمترین رکن تحول تأکید کرد.

وی همچنین به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی نام دارد، اشاره کرد و گفت: از دو منظر مأموریت آموزش و پرورش سنگین است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش حتما به موفقیت خواهد رسید و بر مشکلات عدیده آن که به طور مزمن داشته، فائق خواهد آمد به شرط آنکه آموزه های دینی را مدنـظر قرار دهد. ضمن اینکه از همراهی مردم و همدلی آنها بهره مند باشد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش ما حتما خواهد توانست به قله های پیشرفت و توسعه یافتگی دست یابد به شرط آن‌که همه نهادهایی که دل برای کشور می سوزانند را در کنار خود داشته باشد.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!