پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۶
کد مطلب: 44309
۱
۱

افزایش طلاق؛ عامل بدبینی جوانان مجرد به ازدواج

افزایش طلاق؛ عامل بدبینی جوانان مجرد به ازدواج
میگنا: علی عیسی زادگان متخصص روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه در گفت و گو با ايكنا از آذربایجان غربی در رابطه با پیامدهای افزایش طلاق در جامعه بیان کرد: از جمله پیامدهای اصلی طلاق، بدبین کردن جوانان مجرد نسبت به مقوله ازدواج است که با وجود افزایش طلاق ترجیح می دهند مجرد زندگی کنند.

وی افزود: متلاشی شدن یک خانواده، ضررهای اجتماعی و اقتصادی فراوانی را به دنبال دارد و زوجین پس از طلاق با مشکلات عدیده اقتصادی گریبان گیر می شوند.

این متخصص روانشناسی با اشاره به اینکه طلاق موجب افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود، تصریح کرد: میل به زندگی مجردی پس از طلاق افزایش می یابد و همین امر آسیب هایی همچون خودکشی، افسردگی و اعتیاد را به دنبال دارد.

عیسی زادگان گفت: متاسفانه امروزه قبح طلاق در جامعه از میان رفته و حمایت خانواده ها نیز از طلاق افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در گذشته بسیار می شنیدیم که عروس با لباس سفید به خانه بخت می رود و با کفن سفید برمی گردد ولی اکنون این حرف دیگر جایگاهی نداشته و پایبندی و تعهد به زندگی مشترک معنای واقعی خود را از دست داده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه نوع غلط آموزش های قبل از ازدواج را عاملی مهم در افزایش طلاق دانست و افزود: امروزه جوانان آگاهی درستی درباره تشکیل خانواده و نیازهای یکدیگر در زندگی ندارند و عدم مطالعه و آموزش صحیح در این امر دخیل است.

وی ادامه داد: در عصر کنونی رقابت یکی دیگر از مسائل تاثیرگذار بر افزایش طلاق است که زوجین بی وقفه ساعات زیادی را صرف کار در بیرون از خانه نموده و دیگر وقتی نمی ماند که از لحاظ عاطفی به همدیگر توجه کنند.

این متخصص روانشناسی اظهار کرد: امروزه برخی ازدواج را یک ارزش به حساب نمی آورند بلکه یک هدف زندگی می دانند و همین امر موجب شده است تا معنای ازدواج و تشکیل کانون خانواده از بین برود.

عیسی زادگان افزود: تنها رمز موفقیت ملت های هر کشور بخصوص در خانواده آگاهی، دانش و مطالعه فراوان است که متاسفانه در کشور ما این امر بسیار نادیده گرفته شده است و نه تنها کتاب جایگاهی در جهیزیه زوجین ندارد، بلکه از کودکی نیز روی فکر و ذهن کودکان کار نمی کنیم تا برای آینده آماده شوند.

وی گفت: بلوغ جسمی، فکری و عاطفی مساله مهمی است و فردی که قصد تشکیل خانواده دارد باید در این موارد به حد حداقل آن دست یابد تا هدف از زندگی مشترک را بداند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه یادآور شد: ضعف باورهای دینی و اعتقادی نیز در افزایش طلاق موثر است، همانطور که امام صادق (ع) طلاق را منفورترین حلال خدا دانسته اند ولی امروزه هیچ توجهی به مسائل اعتقادی در زمینه طلاق نشده و با کوچکترین اختلاف و حمایت خانواده ها، زوجین زندگی مشترک خود را از هم می پاشند.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

احسان از شهرتهران
Iran, Islamic Republic of
دیدن زنهای مطلقه که رفتارهای خارج از چارچوب خودرا عادی نشان می دهند واینکه روز به روز بر تعدادزنهای مطلقه اضافه می شود که بخاطر نداشتن زن گری آنهابوده باعث می شود که به ازدواج فکرنکنم چون تعداددخترانی که مهارت شوهرداری داشته باشد برای ازدواج رو به کاهش است
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!