کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتایج آزمون‌های سلامت روان: اعتماد به نفس دانش‌آموزان دختر پایین است

31 ارديبهشت 1397 ساعت 13:52

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بر اساس نتایج آزمون‌های اعتماد به نفس انجام شده، اعتمادبه نفس دانش‌آموزان دختر پایین است.


ميگنا: محمود عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با غلبه زندگی شهرنشینی و ماشینی، خانواده‌ها فرصت و تخصص کافی در زمینه تربیت فرزندان خود ندارند بنابراین حضور دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی فرصت مغتنمی برای فعالیت‌های فوق برنامه و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی است تا روی مسائل روحی و معنوی دانش‌آموزان کار شود.

این مسئول با اشاره به نتایج آزمون‌های سلامت روان دانش‌آموزان، ادامه داد: بر اساس این آزمون‌ها اعتماد به نفس دانش‌آموزان به خصوص در دانش‌آموزان دختر پایین است بنابراین در برنامه‌های تربیتی و پرورشی در مدارس از جمله برنامه صبحگاه باید با حضور تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و هلال احمر با شرکت حداکثری دانش‌آموزان و تنوع برنامه‌ها زمینه افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان فراهم شود.

وی افزود: ایجاد اعتماد به نفس یک فرآیند است و معلم به تنهایی نمی‌تواند اعتماد به نفس دانش‌آموزان را بالا ببرد و تنها بخشی از این فرآیند به شمار می‌رود و البته معلمان در احیای عزت نفس دانش‌آموزان می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند تا دانش‌آموزان خودپنداری مثبت داشته باشند.


عباسی با بیان اینکه امر تربیت اختصاصی معلمان و مدرسه نیست بلکه یک مقوله عمومی است، خاطرنشان کرد: خانواده، جامعه، دوستان، هم سن و سالان و همه معلمان و عوامل مدرسه در امر تربیت دانش‌آموزان نقش دارند همچنین در کلاس‌های درس و برنامه‌های آموزشی نیز نکات تربیتی گفته شود به نحوی که حتی طریقه برخورد معلم نیز حاوی نکات تربیتی است و روی تک‌تک دانش‌آموزان تاثیرگذار است.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته و بر اساس آمار موجود میزان مطالعه غیردرسی دانش‌آموزان پایین است و 53 درصد دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم اصلا یا کمتر از نیم ساعت مطالعه غیر درسی در شبانه روز دارند و این در حالی است که حضور در فضای مجازی و مدت زمان استفاده روزانه از موبایل رشد بیشتری یافته است .

وی تصریح کرد: میانگین نرم کشوری سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز بالای 10 جلد است که این میانگین در استان زنجان به طور متوسط حدود 7 جلد است و تلاش می‌شود نرم سرانه کتاب استان به میانگین کشوری نزدیک شود.


کد مطلب: 44316

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/44316/نتایج-آزمون-های-سلامت-روان-اعتماد-نفس-دانش-آموزان-دختر-پایین

میگنا
  https://www.migna.ir