سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - 28 Sep 2021
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۶
کد مطلب: 44416
۱

خانواده‌ها نظارتی بر تلفن همراه فرزندان خود ندارند

خانواده‌ها نظارتی بر تلفن همراه فرزندان خود ندارند
میگنا: خدیجه سرخوش مدرس دانشگاه و مشاور خانواده با اشاره به فقر آموزش‌های لازم برای خانواده‌ها برای مراقبت از فرزندان خود، اظهار کرد:  خانواده‌ها که متأسفانه بسیاری از آنها تحصیل‌کرده هم هستند تنها به دنبال مدرک و مسائل آموزشی فرزندان خود هستند و در آموزش مهارت‌های زندگی و مراقبت از آنها اهمال می‌کنند.

وی افزود: خانواده‌ها نظارتی بر تلفن  همراه فرزندان خود ندارند و به عقیده من همراه داشتن تلفن همراه پیش از 15 سالگی برای کودکان بسیار زیان‌آور است؛ در بسیاری از کشورها قوانینی برای محدودیت حضور کودکان در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد اما دانش‌‌آموزان ما در سن پایین تلفن همراه دارند.

این مشاور خانواده اضافه کرد: خانواده‌ها باید بستر مراقبت از کودکان باشند و با مدرسه فرزند خود ارتباط قوی‌تری برقرار کنند در حالی که اکنون پس از ثبت‌نام دانش‌آموز خود، همه چیز را بر دوش مدرسه می‌گذارند، در مدرسه هم تنها مسائل آموزشی مهم است و مدارس ما به جای اینکه زندگی کردن را به کودکان یاد دهند تنها بر آموزش مفاهیم شناختی متمرکز شده‌اند. 

سرخوش خاطرنشان کرد: والدین باید نسبت به مراقبت از فرزندان خود حساس باشند، نسبت به حالات روانی فرزندان خود دقیق باشند و با فرزندان خود آنقدر راحت باشند که لازم نباشد کودک چیزی را پنهان کند زیرا والدینی که اهل سرزنش اشتباهات فرزندان خود هستند فضای ترس را در روابط ایجاد می‌کنند. 

وی ادامه داد: ایجاد تفریحات سالم برای فرزندان، مراقبت از نحوه گذراندن اوقات فراغت و بازی‌هایی که انجام می‌دهند از دیگر اموری است که خانواده‌ها باید به آن توجه کنند. 

مشاور خانواده ادامه داد: آموزش خانواده‌ها برای مراقبت از کودکان اتفاقی است که در کشور ما نمی‌افتد و معلمانی هم که برای ارتباط با دانش‌آموزان آموزش دیده‌اند عملاً چیزی از ارتباط دقیق و آموزش مراقبت از دانش‌آموزان نمی‌دانند و عملاً پرورش در مدارس تعطیل شده است.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

روان شناسی رشد،نظریه های رشد ( پیاژه- اریکسون)، مراحل رشد (کودکی –نوجوانی-بزرگسالی- پیری )
درگذشت روانشناس مرکز مشاوره دانشگاه تهران بر اثر کرونا
خودافشایی هیجانی  Emotional  Self-Disclosure
هفت ویژگی یک شریک عاطفی امن از دید روانشناسان
چرا شغل‌مان، همه‌ هویت ماست؟
زن و ازدواج موفق
انگ یا استیگما؛ مشکلی واقعی در درمان بیماران روانی
کدام خواستگار شما را خوشبخت می‌کند؟
سندروم توره یا سندروم تورت را بشناسید!
شناخت انواع سبک زندگی در روانشناسی
چگونه استاد دانشگاه شویم؟/ تمام نکات لازم برای رسیدن به کرسی دانشگاه
چگونه در مقابل افراد خودخواه از خودمان حفاظت کنیم؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود