پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۷:۰۰
کد مطلب: 44423
۰

4 علامت پنهان عفونت سینوسی

4 علامت پنهان عفونت سینوسی
میگنا: درحالی که سرماخوردگی به‌طور طبیعی بعد از پنج روز بهبود می‌یابد، اما گاهی علائم آن بیش از ده روز ادامه پیدا می‌کند. تداوم علائم به مدت ده روز یا بیشتر ممکن است از عفونت سینوس‌ها ناشی شده باشد. با برخی علائم این مشکل آشنا می‌شویم.

درد در صورت : سینوس‌ها در پیشانی، بین چشم‌ها و زیر چشم‌های شما قرار دارند؛ بنابراین، یک عفونت سینوسی بسته به این که کدام سینوس‌ها عفونی شده باشد، احساس فشار در بالای گونه‌ها، بین چشم‌ها، پیشانی یا حتی در دندان‌های فوقانی شما ایجاد خواهد کرد.
اگر سینوس‌های ماگزیلاری که زیر گونه‌ها قرار دارند عفونی شده‌باشند، ممکن است احساس درد دندان داشته باشید. اما اگر مشکل از سینوس‌های پیشانی باشد، آن را بیشتر به‌صورت سردرد احساس خواهید کرد.

آبریزش یا احتقان بینی: التهاب و تورم سینوس‌ها در تخلیه ترشحات اختلال ایجاد می‌کند و موجب افزایش ترشح مایع مخاطی می‌شود. در نتیجه ممکن است شما دچار آبریزش بینی باشید یا نیاز به تخلیه مکرر بینی داشته باشید. در این حالت مخاط بینی غلیظ و بی‌رنگ است.

ترشحات پشت بینی: مخاطی که در بینی در طول یک عفونت سینوسی ایجاد می‌شود، ممکن است از پشت بینی به گلو بریزد. این شرایط، صدای خشن، گلودرد، کاهش بویایی یا سرفه را در پی خواهد داشت و شما اغلب احساس می‌کنید باید گلوی‌تان را صاف کنید. مخاطی که در این حالت تشکیل می‌شود نیز غلیظ و بی‌رنگ است.

دهان بدبو: مخاط عفونی‌ای که به گلو می‌ریزد می‌تواند باعث بدبو شدن دهان شما شود. همچنین از آنجا که هنگام عفونت سینوسی، بینی دچار گرفتگی است، تنفس بیشتر از راه دهان صورت می‌گیرد. این کار به خشک شدن دهان منجر می‌شود که بدبو شدن بیشتر آن را به دنبال دارد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟
اگر علائم عفونت سینوسی بیشتر از ده روز به طول بینجامد، 38 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر از آن تب داشته باشید، علائم بدتر شوند، ترشحات مخاطی مایل به سبز در بینی افزایش یابد یا تغییرات در بینایی رخ دهد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

همچنین اگر مبتلا به آسم یا آمفیزم (بیماری مزمن ریوی) هستید یا داروهایی برای سرکوب سیستم ایمنی بدن مصرف می‌کنید بهتر است در صورت داشتن علائم عفونت سینوسی با پزشک مشورت کنید.
مرجع : جام‌جم
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.