جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۹:۲۷
کد مطلب: 44450
۴۱
۴۲
با شناختن عوارض خودارضایی برای همیشه آن را کنار بگذارید

چرا خود ارضایی ضرر دارد ؟

چرا خود ارضایی ضرر دارد ؟
خودارضایی عادتی بد، مضر و زیانباری است که بسیاری از مردم در سراسر جهان آن را انجام می‌دهند؛ این روز‌ها این مسئله باعث ایجاد اختلال در زندگی بسیاری از جوانان شده است. عدم اطلاع و نداشتن آگاهی کافی درباره رابطه جنسی و قابلیت اعتیادآور خودارضایی دلیل اصلی افزایش این عادت در بین جوانان بوده است. بطوریکه برخی به اشتباه فکر می‌کنند که خودارضایی برای سلامتی جنسی مفید است!

خود ارضایی بر اعصاب و روان تأثیر منفی دارد؛ زیرا شخص صحنه های خاصی را در ذهن خود مجسم می کند تا رفع شهوت کند و این تجسم و خیال باعث فرسودگی قوای ذهنی و ناراحتی های روحی مانند: عصبانیت، بی حوصلگی، ضعف و سستی اراده و… می شود. باعث تحلیل رفتن قوای جسمانی مانند ضعیف شدن چشم و گوش، کم خونی،رنگ پریدگی، نقصان قوای حافظه، لاغری، سرگیجه و …می شود. انجام دادن این کار در دراز مدت باعث نوعی اعتیاد می شود که حتی بعد از ازدواج هم نمی توان آن را ترک کرد. یعنی زنانی که مبتلا به خود ارضایی می شوند پس از ازدواج دچار مشکل می شوند و نمی توانند وظایف همسر داری را انجام دهند و از عمل زناشویی لذتی نمی برند.  

 
 
خودارضایی چیست؟
خودارضایی به معنای انجام هرگونه عمل یا افکار ذهنی تحریک آمیز به صورت غیر عادی، بواسطه با خود و بدون دخالت همسر یا فرد دیگری بصورت خیالی است  یکی از بارز ترین مشکلات جوانان به علت نیاز میل جنسی و عدم دسترسی به جنس مخالف برای ارضا شدن این غریزه پدیده خود ارضایی می باشد، بر حسب لذت و امنیت خاطر و محیا بودن محیط و سهولت انجام این عمل اعتیاد به آن بسیار زیاد می باشد و ترک آن بسیار سخت.

خودارضایی یکی از روش‌های انحرافی ارضای میل جنسی است، این عمل با انگیزش و تحریک اندام جنسی شخص از سوی خودش و یا آلات مصنوعی انجام می‌گیرد و معمولاً انجام آن تا رسیدن به لذت جنسی ادامه پیدا می‌کند که در مردان همراه با بیرون خروج منی و در زنان بصورت اسپاسم (سفتی عضلانی) همراه با لذت شدید در ناحیهٔ مهبل می‌باشد.

افرادی که خود ارضایی را تجربه می کنند فقط برای مدت کوتاهی احساس رضایت و آسودگی دارند و بعد همه چیز برعکس می شود مثبت ها منفی و خوب ها بد می شوند.

آنچه در عمل خود ارضایی اتفاق می‌افتد، تحریکات جنسی،‌ هجوم افکار و تخیلات جنسی و افزایش هورمون‌های جنسی در خون است که همگی پیش‌نیازهای انجام عمل فیزیکی خود ارضایی هستند. بعد از تحریک کامل جنسی، فرد با روش‌های مختلف مانند لمس کردن اندام تناسلی، باعث رسیدن به لذت جنسی و برون‌ریزی می‌شود.


آماری که توسط تحقیق و نظرسنجی یک دانشگاه در آمریکا صورت گرفت نشان می دهد که ۷۰% مردان خودارضایی می کنند. اما خود ارضایی برخلاف تصور برخی افراد که فکر می کنند یک عمل مردانه است در زنان نیز وجود دارد و برطبق همان آمار۶۰ درصد از خانم ها نیز این عمل را در طول زندگی خود حداقل یکبار انجام داده اند.


با اینکه آمار مربوط به کشور آمریکا می باشد ولی این پدیده توسط بیشتر مردم در دنیا انکار می شود. بنابراین درصدهای واقعی شاید بیشتر از اینها باشد! حال سؤالی که پیش می آید این است که «باتوجه منع این کار در دین اسلام چند درصد از مردم کشور خودمان این عمل را حداقل برای یکبار انجام داده اند؟».
 
 
رابطه جنون و خود ارضایی
دکتر اسـپایـتک متخصص برجسته کالبد شناسی امریکایی و رئـیس جامعه عصب شناختی نیـویورک در کـتـاب خـود بـا عنوان "انرژی خالق” اظهار میدارد کـه جنـون هـای متفاوتی بـه واسـطه خـود ارضایی و آزار و اذیت های جنسی پدید خـواهد آمـد، چراکه مایـع مـغزی ابتـدا سـرشـار از لسیـتـین است و سپس بـواسطه انـزال غیـرمترقبه، از لسیتین خالی می شود. به همین دلیل ارگان ها بـه جـای آن باید از سایر بافت ها و اعصاب موجود در مغز استفاده کنند.

در هـر بار انـزال مـردها چیـزی در حـدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میـلیون اسپرم به همراه مقادیر زیادی انرژی از دست می دهند. واقعاً چه می شد اگر انسانها می دانستند که چگونه می توانند این انرژی را به جای خارج کردن از بدن، در بدن خود ذخیره نمایند؟! نتیجه حتماً انسانی شبیه به سوپرمن می شد!

پروستات غده ای است که دقیقاً در زیر گردنه ی مثانه قرار گرفته است؛ مایعی به رنگ سفید کدر و لزج ترشح می کند که به عنوان وسیله ای برای انتقال اسپرم ها به شمار می رود. این غده تقریباً در سن ۲۱ سالگی به مرحله ی رشد کامل خود می رسد. زمانیکه فرد پیش از رسیدن به بلوغ کامل (در مردان سن ۲۱ سالگی) دست به خود ارضایی می زند، پروستات دچار ضعف و نقصان می شود و این امر سبب بروز اختلالات مربوط به پروستات در سنین چهل سالگی به بعد می شود.

این اختلال بدین شرح است که غده پروستات بزرگ شده، راه خروج ادرار را مسدود می کند و فرد برای تخلیه ادرار باید بالاجبار از سند پزشکی استفاده کند. این عارضه درست مانند وازکتومی، سبب ایجاد ناتوانی جنسی می شود.



عوارض خود ارضایی:
خودارضایی علاوه بر مشکلات جسمی مانند آسیب دستگاه تناسلی، ضعف بینایی،ضعف جسمانی و کوفتگی، رنگ پریدگی، کبودی اطراف چشم، خستگی و بی حالی مفرط، خواب آلودگی زیاد، سستی و بی رمقی، لرزش اعضای بدن، ضعف حافظه، همچنین فرد دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود.

1) عوارض روحی و روانی: این عارضه هم در مردان و هم در زنان مشترک میباشد زمانی که شما شخصی را در ذهن خود تجسم می کنید و عمل س ک س را بازسازی می کنید به مغز یک دستور مجازی می دهید در این صورت مغز هم به اندامها دستور مجازی خواهد داد بلافاصله حرکت خون به قسمتهای قابل تحریک شما زیاد می شود و در خاتمه که ارضا می شوید یک انرژی زیادی از شما بواسطه یک حرکت مجازی به هدر می رود به مراتب مغز به این پدیده عادت خواهد کرد و زمانی میرسد که شما فقط با ساختار مجازی ذهن خود تحریک می شوید و از حقیقت دور می شوید پس زندگی زناشویی شما به خطر خواهد افتاد، بدین ترتیب اکثر افرادی که به این عمل معتاد میشوند ناچارا بعد از ادزواج نیز از همین طریق خود را ارضا میکنند

2) عوارض در آقایان: عدم لذت از رابطه جنسی حقیقی ، کم شدن میزان اسپرم ها در صورت اعتیاد بیش از حد ، اعتیاد به پورنو گرافی ، در مواردی ممکن است اعتیاد به خود ارضائی شکل مرضی به خود بگیرد.

در خانمها: کم حوصلگی،احتمال آسیب به بکارت در شرایطی خاص ، درد در ناحیه زیر دل بالای دستگاه تناسلی( در صورت تحریک شدن و ارگاسم نشدن )، عدم لذت از رابطه جنسی، عدم تمرکز، خواب آلودگی و خستگی، احساس ضعف جسمانی و کوفتگی، اعتیاد به آن


نکته مهم این است که خود ارضایی هیچ‌گاه منجر به ارگاسم نمی‌شود و فقط به برون‌ریزی منجر می‌شود. تفاوت زیادی بین ارگاسم و برون‌ریزی وجود دارد. ارگاسم حالتی از ارضای واقعی و طبیعی جنسی است که بین انسان و همسر خود و در شرایط بسیار آرام‌بخش و بدون احساس گناه یا پشیمانی، اتفاق می‌افتد. پس از ارگاسم،‌به علت ترشح زیاد هورمون دوپامین (هورمون عشق)، احساس بسیار خوبی از صمیمیت و عشق تجربه می‌کنند و سطح انرژی بالاتری نسبت به قبل خواهند داشت. درحالی‌که برون‌ریزی از طریق خود ارضایی،صرفاً باعث تخلیه انرژی روحی و فیزیکی،‌ ایجاد حس پشیمانی، افسردگی، احساس گناه،‌ نفرت از خود و احساس حقارت می‌شود. این نوع برون‌ریزی نه‌تنها نیاز جنسی انسان را برآورده نمی‌کند،‌ بلکه به علت ایجاد حالت‌های منفی ذکرشده، انسان را بیشتر حریص می‌کند تا مجددا به انجام این عمل بپردازد.


اعتیاد جنسی
خود ارضایی، یکی از زیرشاخه‌های اعتیاد بسیار قدرتمندی به نام اعتیاد جنسی است . خود ارضایی، فرد را وارد یک چرخه نامحدود اعتیاد گونه می‌کند که بسیار مخرب بوده و اگر فرد نسبت به آن آگاهی نداشته باشد، می‌تواند انسان را تا سرحد افسردگی مزمن و حتی فکر خودکشی بیندازد.

در اینجا چگونگی این چرخه مخرب را شرح می‌دهیم:

در اکثر مواقع، خود ارضایی برای فرار از احساساتی مانند خشم، نگرانی، نارضایتی، ناامیدی، اضطراب و غم انجام می‌شود. فرد مبتلابه خود ارضایی،‌ این عمل را به‌عنوان یک مُسکن استفاده می‌کند تا ازاین‌گونه احساسات رها شود (بدون اینکه اقدامی اصولی در جهت رفع آن‌ها انجام بدهد).

پس از مدتی، فرد به این عمل اعتیاد پیدا می‌کند و مغز وی شرطی می‌شود. به‌نحوی‌که به شکل ناخودآگاه، وقتی استرس یا نگرانی دارد،‌ دست به عمل خود ارضایی میزند تا آرام شود. ولی با انجام این عمل یک آرامش کاذب مقطعی به دست می‌آورد ولی بلافاصله آن آرامش از بین رفته و احساسات منفی جای آن را می‌گیرند. مجددا فرد مبتلابه این اعتیاد،‌ برای فرار از این احساسات، خود ارضایی می‌کند. یعنی فرد مدام در چرخه‌ای در حال تقلا کردن باقی می‌ماند.

چرخه اعتیاد جنسی و خصوصاً خود ارضایی، باعث می‌شود که کم‌کم فرد مبتلابه آن، رابطه‌اش با اطرافیان و جامعه کمتر و کمتر شود و اوقات بیشتری را در انزوا و تنهایی خویش سپری کند. این روند ادامه خواهد داشت و انزوای بیشتر، افسردگی و ناامیدی بیشتری را به همراه خواهد داشت. غم‌انگیزتر اینکه، رابطه فرد با خداوند و معنویت و هرگونه موضوع روحانی و معنوی نیز کمتر و کمتر و درنهایت قطع می‌شود.

درعین‌حال که فرد مبتلابه اعتیاد جنسی، از اطرافیان و از خدای خود جدا و دور می‌شود، با پیشرفت بیشتر این اعتیاد، ارتباط فرد با خودش نیز کمتر می‌شود به‌نحوی‌که فرد با خودش نیز غریبه می‌شود. خود ارضایی تبدیل به عادتی مخرب و ابزاری برای مخفی شدن از همه می‌شود و فرد مبتلابه آن، مملو از احساس حقارت و دوست‌نداشتن خودش می‌شود. این احساس حقارت کم‌کم تبدیل به نفرت از خود می‌شود و باعث می‌شود فرد در این عالم تنها و بی‌کس باقی بماند.


چرخه اعتیاد جنسی
دکتر پاتریک کارنز بنیان گذار موسسه سلامت جنسی در آمریکا، چرخه اعتیاد جنسی را به مراحل زیر تقسیم میکند:
1. اشتغال ذهنی
2. مراسم آماده سازی برای لغزش جنسی
3. ارتکاب عمل اعتیاد گونه جنسی ( مثل خودارضایی)
4. نامیدی و احساس گناه

مرحله اشتغال ذهنی به این معنا است که فرد مبتلا به خودارضایی، تمامی افکارش حول و حوش موضوع خود ارضایی میچرخد و ذهنش پر است از افکاری که مربوط به خود ارضایی و شهوت رانی و فیلم های پورنوگرافی است. علاوه بر این هنگامی که فرد تصمیم می گیرد که خود ارضایی انجام بدهد، از ساعت ها یا حتی روزها قبل از آن فکر او درگیر موضوع خودارضایی می شود و در ذهن خود این کار را برنامه‌ریزی می‌کند و خود را برای انجام این عمل مهیا می کند.

مرحله آماده سازی برای لغزش جنسی به این شکل است که فرد مبتلا،شرایط محیطی خود را برای انجام عمل خودارضایی یا شهوترانی آماده می سازند دقیقاً مانند فردی که می‌خواهد مثلاً تریاک مصرف کند و برای مصرف تریاک لوازم و چیزهای دیگری را آماده می کند فرد مبتلا به خود ارضایی نیز همین کار را انجام می دهد. انجام مراسم آماده سازی برای اکثر معتادان، خود نوعی لذت به همراه دارد: لذت آماده شدند برای انجام عمل جنسی. مثلا کسی که قصد انجام خود ارضایی دارد مراحل آماده‌سازی شامل خالی کردن خانه، پیدا کردن مکان مناسب، مهیا کردن فیلم یا چیز های تحریک کننده دیگر و غیره می‌تواند باشد. یا کسی که میخواهد رابطه جنسی با یک شریک جنسی پولی برقرار کند، آماده سازی شامل زنگ زدن، هماهنگی کردن پرداخت پول و غیره است.

مرحله سوم که ارتکاب عمل جنسی است مرحله ای است که در آن فرد خود ارضایی را انجام میدهد یا فیلم می‌بیند یا با شریک جنسی نامناسب رابطه برقرار میکند.

مرحله چهارم،مرحله نامیدی و احساس گناه است که بلافاصله پس از مرحله دوم رخ می دهد و فرد مبتلا پس از انجام خود ارضایی یا گناه جنسی ، سریع احساس پشیمانی، ناامیدی و احساس گناه شدید را تجربه می کند. از آنجایی که این احساس گناه خیلی قدرتمند است و عموما رهایی از آن کار بسیار سختی است فرد معتاد راحت ترین راه ممکن را انتخاب میکند که برگشتن به مرحله یک و پر کردن افکار خود از خود ارضایی مجدد است. یعنی به جای اینکه فرد آگاه و هوشیار شود که چرا احساس گناه دارد و چرا به این کار مبتلا شده است فکر و ذهن و انرژی خود را مجددأ معطوف به خود ارضایی می کند تا کمی آرامش پیدا کند و احساس گناه رهایی گونه است که مرحله چهارم به مرحله اول وصل می‌شود و فرد در چرخه خود ارضایی گیر می‌افتد.

شاید خواندن این مطالب برای شما متحیرکننده باشد و تا حالا نشنیده باشید که خود ارضایی چقدر اعتیادآور و مخرب است. ولی وقت آن است که باقدرت ویرانگر این بیماری قدرتمند، بیشتر آشنا شوید و اگر خودتان یا فردی از نزدیکان شما به آن مبتلا هستید، هر چه سریع‌تر برای ترک این عمل و شروع یک زندگی پاک و مملو از شادی و معنویت اقدام کنید.
مطالبی که تا اینجا خواندید، فقط یک اشاره بسیار اجمالی به عوارض این بیماری بود و بامطالعه و گوش دادن به کلیه مطالب آموزشی این کانال، دانش و آگاهی شما برای شناخت و درمان این اعتیاد بسیار بیشتر خواهد شد.
فراموش نکنید در آموزه های دینی خود ارضایی یکی از قویی‌ترین ابزارهایی است که شیطان رانده‌شده از درگاه خداوند، از آن استفاده می‌کند تا انسان‌ها را از خداوند دور و در دام خودش اسیر کند.


خود ارضایی در پسران
خود ارضایی در پسران و مردان، با تحریک جنسی و سپس تماس با آلت تناسلی آن‌ها انجام می‌شود و درنهایت به برون‌ریزی اسپرم (منی) منجر می‌شود. نوع دیگری از خود ارضایی در پسران، خود ارضایی دمر (Prone Masturbation) است که فرد روی تخت قرارگرفته و با برقراری تماس آلت خویش با شیء خارجی مثل بالش،‌تشک و … باعث ایجاد انزال در خویش می‌شود. این نوع خود ارضایی به‌مراتب خطرات و مضرات بیشتری نسبت به خود ارضایی با دست دارد. عوارض این نوع خود ارضایی را در همین مقاله مطالعه نمایید.
 


پسرانی که زود تحریک می‌شوند و برای ارضای خود به سوی انجام خودارضایی می‌روند باید بدانند که خود ارضایی تحریک پذیری را به میزان زیادی افزایش می دهد از این رو تنها با این کار عطش خود را زیادتر می کنید. پسرانی که به خود ارضایی اعتیاد دارند مطمئناً در زندگی زناشویی خود و در رابطه جنسی با شریک خود دچار مشکل جدی خواهند شد.

با تکرار و مداومت بر انجام این عمل، مرد دچار اعتیاد و وابستگی شدید به این عمل می‌شود و فرد مبتلابه این عمل، حال‌ وروز غم‌انگیزی را تجربه می‌کند. دلیل این امر این است که مرد، مظهر توانایی و قدرت و اقتدار است؛ چه ازنظر فیزیکی و چه ازنظر روحی. ولی انجام عمل استمنا، به‌تدریج نه‌تنها باعث تحلیل رفتن قوای فیزیکی مرد می‌شود ، بلکه ازنظر روحی نیز وی را تضعیف کرده و اعتمادبه‌نفس مرد را به‌شدت کاهش می‌دهد.

ریشه‌های خود ارضایی در پسران و مردان مجرد متفاوت است. ولی در خیلی از موارد، نداشتن آگاهی‌های لازم در رابطه با مسائل جنسی در سنین پایین، و وجود حس کنجکاوی زیاد نسبت به این مسائل ، باعث می‌شود که پسران در سنین نوجوانی و حتی کودکی، این مسائل را از طرق ناصحیح یاد بگیرند. مثلا از طریق دیدن فیلم‌های پورنو گرافی و مستهجن، و یا یادگیری عمل خود ارضایی از هم سن و سال‌های خود بدون اطلاع پدر و مادر. انجام عمل خود ارضایی بیشتر در خفا و پنهانی و بدون اطلاع پدر و مادر انجام می‌شود. بنابراین فرد از نوجوانی شروع به داشتن یک زندگی دوگانه می‌کند. یک روی سکه، زندگی معمولی در کنار خانواده و دوستان و آشنایان است و روی دیگر آن، خلوت و انزوا و انجام عمل خود ارضایی.

مدیریت کردن این زندگی دوگانه کار بسیار سختی است. زیرا حتی اگر فرد در پنهان کردن عمل خود ارضایی موفق باشد، ولی پنهان کردن آثار و عواقب آن کار بسیار سختی است. هر بار خود ارضایی کردن، باعث هجوم افکار و احساسات منفی مانند احساس پشیمانی و گناه، خودکم‌بینی و حقارت و … می‌شود که وجود این احساسات در فرد، به‌راحتی قابل‌تشخیص است. این روند ادامه پیدا می‌کند و نوجوان داستان ما، سال‌های سال با این اعتیاد زندگی می‌کند و به تخریب روح و جسم خود ادامه می‌دهد (برای آگاهی از عوارض خود ارضایی، ادامه همین مقاله را مطالعه کنید). با بیشتر شدن سن و ایجاد نیاز به داشتن یک همدم، یک همسر و یک معشوقه، مرد مبتلابه خود ارضایی سعی در پیدا کردن نامزد و همسر می‌کند. این کار به شهامت زیاد و اعتمادبه‌نفس بالایی نیاز دارد. در خیلی از موارد، سال‌ها خود ارضایی کردن، باعث تضعیف اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس شده و انزوای حاصل از عمل خود ارضایی، مرد را از برقراری ارتباطی سالم و مؤثر با جنس مخالف محروم می‌کند.

شکست در روابط با خانم‌ها، باعث سرخوردگی بیشتر مرد و پناه بردن بیشتر به خود ارضایی و پورن می‌شود. این فرآیند ادامه پیدا می‌کند تا جایی که فرد مجرد، ساعات زیادی را صرف دیدن فیلم‌های مستهجن و خود ارضایی می‌کند و روزبه‌روز ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود. نداشتن همسر و شریک جنسی ، معضل بسیار بزرگی برای فرد می‌شود و فرد را از فکر کردن برای درمان این اعتیاد به دور می‌دارد. فرد معتاد به خود ارضایی، فکر می‌کند که مشکل او ازدواج و نداشتن همسر است و اگر ازدواج کند، این عادت را ترک خواهد کرد. نکته مهمی که در اینجا مطرح است این است که خود ارضایی یک اعتیاد مانند بقیه انواع اعتیادها است مانند مواد مخدر، الکل و غیره. و این تصور که با ازدواج کردن، این مشکل برطرف خواهد شد، در اکثر اوقات اشتباه است .

حتی اگر فردی که دچار این اعتیاد است ازدواج کند، روابط زناشویی موفقی را تجربه نخواهد کرد. مردان متأهلی که از جوانی و پیش از ازدواج خود ارضایی انجام می‌دهند، عموماً به زود انزالی مبتلا می‌شوند و اعتمادبه‌نفس کمی در برقراری رابطه جنسی با همسرشان دارند.خصوصاً اگر اعتیاد به خود ارضایی به همراه اعتیاد به پورنو گرافی باشد،‌ مرد در تحریک شدن ، تحریک ماندن و دوام نعوظ ، مشکلات زیادی خواهد داشت. خیلی از مردان به علت دیدن بیش‌ازحد فیلم‌های مستهجن،‌ توانایی تحریک شدن طبیعی از طریق همسرشان را از دست می‌دهند و هنگام برقراری رابطه جنسی با همسر،‌باید حتما به فیلم یا عکس‌های مستهجن نگاه کنند تا قادر به ادامه رابطه جنسی باشند. این امر باعث می‌شود که نه‌تنها خود آن مرد از رابطه جنسی با همسرش لذت نبرد، بلکه همسرش هم به ارگاسم نرسیده و ارضای صحیح جنسی را تجربه نکند. در ادامه این مقاله ،‌عوارض خود ارضایی را بیشتر توضیح خواهیم داد و در بخش‌های مختلف این سایت ، می‌توانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با انواع زیرمجموعه‌های اعتیاد جنسی مشاهده نمایید.

علاوه بر موضوع ارضا و لذت جنسی زن و شوهر، وجود مشکل خود ارضایی و زود انزالی در مرد باعث می‌شود رابطه احساسی بین زن و مرد نیز خدشه‌دار شود. زیرا در اصل، رابطه صحیح جنسی باعث ایجاد مهر و محبت بیشتر بین زن و مرد می‌شود و زن و شوهر در لحظه ارگاسم حتی می‌توانند حس و حال معنوی بسیار خاصی را تجربه کنند و در آن لحظه، از خالق خویش به خاطر آن لحظه زیبا سپاسگزاری کنند. ضمناً ارگاسم صحیح باعث ترشح مقادیر زیادی آکسی توسین می‌شود که هورمونی است که باعث ایجاد دل‌بستگی و محبت بیشتر بین زن و شوهر می‌شود. ولی وقتی‌که به علت زود انزالی یا عدم توانایی در تحریک شدن مرد،‌رابطه جنسی با ارگاسم به پایان نمی‌رسد، از این‌همه حالات و منافع خوب خبری نیست و مرد سرخورده می‌شود که چرا نتوانسته است وظیفه خودش را درست انجام دهد. زن نیز اگر ارضا نشود، ازنظر هورمونی و روحی نامتعادل می‌شود و حس خوبی را تجربه نخواهد کرد.
بنابراین اگر شما مردی هستید که مبتلابه خود ارضایی است، فارغ از اینکه مجرد یا متأهل باشید، به شما توصیه می‌کنم هرچه سریع قاطع برای ترک این عادت مخرب بگیرید. آموزش‌های این سایت می‌تواند مرجع خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر و کمک به ترک این اعتیاد در شما باشد.


مضرات خودارضایی در مردان
در اینجا به برخی تأثیرات منفی و مضر این عادت مخرب اشاره می‌کنیم:
۱. خودارضایی شما را ضعیف می‌کند؛ در واقع باعث می‌شود انرژی بیشتری مصرف کرده و کالری بیشتری بسوزانید.
۲. خودارضایی باعث بروز مشکلات عصبی می‌شود.
۳. خودارضایی دلیل اصلی نعوظ ناقص است.
۴. حتی اگر یکبار هم خودارضایی را تجربه کنید ممکن است به آن اعتیاد پیدا کنید. کنترل آن کار بسیار دشواری است.
۵. خودارضایی شما را خواب آلود می‌کند؛ بعد از انزال و خارج کردن اسپرم از بدن بیشتر تمایل خواهید داشت که بخوابید.
۶. خودارضایی باعث بروز اضطراب و فشار روحی و روانی می‌شود.
۷. خودارضایی به لحاظ روان‌شناختی هم بر فرد تأثیر می‌گذارد. در واقع باعث می‌شود که فرد بعد از انجام آن احساس بدی نسبت به خود داشته باشد.
۸. خودارضایی باعث تماس های غیرقانونی می‌شود چرا که نیاز به انجام آن روز به روز بیشتر شده و در ‌‌نهایت شما را به جستجو برای یافتن منبعی برای لذت جنسی می‌کشاند.
۹. خودارضایی یکی از دلایل اصلی زودانزالی در رابطه جنسی است که باعث ایجاد عدم رضایت دو طرف می‌شود.
۱۰. خودارضایی زیاد باعث کاهش میزان اسپرم شما می‌شود. زوج هایی که می‌خواهند بچه دار شوند نباید خودارضایی کنند.
۱۱. خودارضایی باعث اتلاف وقتتان شده و حس بی مصرف بودن به شما می‌دهد.
۱۲. لذت خودارضایی زودگذر است و هرگز برای مدت طولانی دوام ندارد.
۱۳. مردانی که خودارضایی می‌کنند، میزان علاقه و اشتیاق آن‌ها برای رابطه جنسی با همسرشان کم می‌شود. آن‌ها نمی‌توانند در طولانی مدت احساس لذت داشته باشند.



خود ارضایی در دختران چگونه است؟
عمل خود ارضایی در دختران نیز مانند پسران، بسیار مضر و اعتیادآور است. ازآنجایی‌که زن‌ها ساختار جنسی و روحی بسیار پیچیده‌ای دارند، مبتلا شدن به خود ارضایی در آن‌ها بسیار پیچیده است و دارای عوارض مختلفی است. خود ارضایی در دختران وزنان این‌گونه انجام می‌شود که در ابتدا فرد خود را توسط عوامل تحریک‌آمیز مختلف برانگیخته می‌کند. این عوامل می‌تواند دیدن عکس‌ها یا فیلم‌های مستهجن، خواندن مطالب و داستان‌های تحریک‌کننده، گوش دادن به مطالب محرک جنسی، لمس کردن قسمت‌های حساس بدن و یا ترکیبی از این عوامل باشد. پس از تحریک کامل، فرد با تماس برقرار کردن بااندام تناسلی خویش با استفاده از دست یا ابزارهای خارجی، باعث رساندن خود به ارگاسم می‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات عمل خود ارضایی در دختران این است که تحریکات اولیه که باعث رساندن فرد به سطح بالای تحریک می‌شوند، همگی بر مبنای شهوت هستند و نه بر مبنای عشق. فرد مبتلا، با دیدن فیلم‌ها و تصاویر مستهجن و یا استفاده از دیگر عوامل تحریک زا، میل جنسی خود را به شکل غیرطبیعی و بدون حضور فرد دیگری مانند همسر خویش، تحریک و سپس ارضا می‌کند. تکرار این فرآیند باعث می‌شود که مغز و سیستم تحریک جنسی وی، فقط به عوامل تحریک زای مبتنی بر شهوت واکنش نشان دهد و این الگوی غلط در ذهن و فیزیک وی تشکیل شود که رابطه جنسی مساوی است با شهوت‌رانی. ذهن فرد شرطی می‌شود و این خانم فقط وقتی می‌تواند ازلحاظ جنسی تحریک و ارضا شود که مقادیر زیادی عوامل شهوت زا را تجربه کرده و خود را برانگیخته کند.

مسلماً تشکیل این الگو و شرطی شدن به کیفیتی که گفتیم، اثرات مخربی بر زندگی زناشویی و روابط جنسی این خانم با شوهرش خواهد داشت. هنگام برقراری رابطه جنسی با شوهر، تحریکاتی طبیعی مثل عشق‌بازی و نوازش‌های همسر، صحبت‌های رمانتیک و زیبا، لمس کردن‌های ظریف و پیش نوازی قبل از رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در آماده‌سازی زن برای یک رابطه زناشویی رضایت‌بخش دارد. ولی تکرار عمل خود ارضایی، مخصوصاً اگر به همراه دیدن فیلم‌های مستهجن باشد، اثر تحریک‌کنندگی این‌گونه اعمال را از بین می‌برد، به‌طوری‌که این تحریکات به‌اندازه کافی، قوی نیستند و زن را تحریک نمی‌کنند؛ و حتما باید در کنار آن‌ها، فیلم‌ها و دیگر اشکال شهوت هم وجود داشته باشند تا آن خانم به‌اندازه کافی تحریک شود.

داستان به اینجا نیز ختم نمی‌شود. در خیلی از موارد، هنگام برقراری رابطه جنسی نیز، خانمی که دچار عادت خود ارضایی هست، با انجام عمل دخول توسط همسرش ارضا نشده و به ارگاسم نمی‌رسد؛ مگر آنکه به همراه عمل دخول، هم‌زمان عمل خود ارضایی نیز انجام شود. این امر به علت کاسته شدن حساسیت جنسی اندام تناسلی خانم است که فقط به محرک مستقیم تماس دست (یا ابزار دیگر) با آن ، وی را به ارگاسم می‌رساند. به ارگاسم نرسیدن این خانم با عمل دخول، باعث سرخوردگی هر دو طرف می‌شود. مرد، به علت اینکه نتوانسته است همسرش را به ارگاسم برساند، دچار ناراحتی و استرس می‌شود و در توانایی خویش در برقراری رابطه جنسی موفق، شک می‌کند و دچار شرم و خجالت می‌شود. زن نیز، چون به ارگاسم نرسیده، احتمال عصبی شدن و تجربه احساسات ناخوشایند را دارد. مخصوصاً اگر زن سعی در پنهان نگاه‌داشتن این امر کند که به خود ارضایی مبتلا است و فقط با تماس دست با قسمت‌های حساس آلت تناسلی‌اش ارضا خواهد شد، لحظات لذت بخشی را تجربه نخواهد کرد. در طول رابطه جنسی، دائما فکر این موضوع که چطور می‌تواند به ارگاسم برسد، بدون اینکه همسرش متوجه شود که نیاز به خود ارضایی در کنار دخول دارد، ذهن او را مشغول به خود می‌کند.


عدم رضایت زن و شوهر از رابطه جنسی، مقدمه مشکلات بعدی را فراهم می‌کند که اصلاً به نفع رابطه زناشویی نخواهد بود. البته شاید شنیده باشیم که در روابط جنسی همسران، تماس دست مرد با قسمت‌های حساس آلت تناسلی زن اشکالی ندارد، ولی بهترین نوع ارضا شدن برای خانم، ارضا شدن با دخول توسط شوهرش است که مبتلا بودن به خود ارضایی، این روش را عملاً غیرممکن می‌سازد.پس اگر شما خانم گرامی که این مطلب را می‌خوانید، به عادت یا اعتیاد خود ارضایی مبتلا هستید، به شما توصیه می‌کنم همین‌الان تصمیمی جدی برای ترک این اعتیاد بگیرید تا نه‌تنها عوارض این عمل را متوقف کنید و به جسم خود فرصت بازسازی خود را بدهید، بلکه حس و حال معنوی بسیار خوبی را نیز تجربه کنید.


خود ارضایی در اسلام
دین اسلام، آخرین دین خداوند برای انسان است و طبیعتاً دستورات این دین غنی در هر زمینه‌ای، حرف آخر را میزند. حتی اگر علم روز، خیلی از دستورات اسلام را درک نکند و برای آن‌ها توجیهی پیدا نکند، به این دلیل است که آن شاخه از علم هنوز تکمیل‌نشده است و دیر یا زود علم بشر نیز به درک دستورات اسلام و قرآن پی خواهد برد. در مورد خود ارضایی اسلام صراحتاً این عمل را منع نموده، خودراضایی را یکی از گناهان کبیره قلمداد کرده و انسان را از مضرات آن آگاه ساخته است. خودارضایی در دین اسلام حرام است و از گناهان کبیره کما اینکه در سایر ادیان نیز منع شده است خداوند برای پاسخگویی به نیازهای هر عضوی که آفریده، راهکارهای طبیعی خلق کرده است و اگر انسان راهکاری غیر از این راهکارها برای رفع نیازهای خود برگزیند نامشروع و خلاف است. آیاتی وجود دارند که در آن خودارضایی به صراحت حرام شمرده شده است زیرا این عمل باعث آسیب های متعدد روحی و جسمی برای انسان می شود. این به معنی نیست که فرد مالک بدن خود نیست، اما همانطور که آسیب رساندن به اعضای دیگر گناه محسوب می شود، این عمل هم به دلیل آسیب هایی که به روح و جسم فرد وارد می کند حرام است.


خود ارضایی در بارداری
میل جنسی زنان در دوران بارداری می‌تواند افزایش یا کاهش داشته باشد. افزایش میل جنسی در دوران بارداری ناشی از علل مختلفی است از قبیل تغییرات هورمونی زن یا رفع استرس و نگرانی‌های ناشی از حامله شدن . کاهش میل جنسی زنان در این دوران نیز می‌تواند به علت داشتن حالت تهوع (خصوصاً در سه‌ماهه اول) و سنگین شدن رحم و بزرگ‌تر شدن شکم و ایجاد نگرانی از آسیب دیدن به نوزاد.
انجام خود ارضایی در بارداری ، علاوه برداشتن مضرات این عمل در دوران غیر بارداری، عوارض بیشتری را می‌تواند داشته باشد. با انجام خود ارضایی، هنگام رسیدن به لذت جنسی، انقباضات رحمی می‌تواند برای نوزاد مضر باشد و خصوصاً در مواردی باعث زایمان زودرس و یا حتی سقط‌جنین شود.

علاوه بر عوارض فیزیکی و جسمی خود ارضایی در بارداری، عوارض روحی آن و اثراتی که بر جنین می‌گذارد نیز نباید نادیده گرفته شود. مادر وظیفه دارد نهایت تلاش خود را در نگه‌داشتن سلامت روحی روانی خویش در بالاترین سطح ممکن انجام دهد. هر چه حس و حال روحی معنوی مادر در دوران بارداری بهتر باشد و دارای نشاط و آرامش بیشتری باشد، فرزند وی نیز که همه هستی‌اش را از وجود مادر تغذیه می‌کند، تحت تأثیر حالات روحی مادرش قرار خواهد گرفت. خود ارضایی باعث ایجاد احساس گناه، پشیمانی، دوری از خداوند، احساس حقارت و نفرت از خود می‌شود. از بعد دینی نیز خود ارضایی یک گناه کبیره است و نارضایتی خداوند و خوشحالی شیاطین را به همراه دارد. خداوند حتی در دوران مجردی که انسان همسری ندارد نیز عمل خود ارضایی را منع کرده و آن را از گناهان کبیره به‌حساب آورده است؛ چه رسد به دوران بارداری، زمانی که مادر، در حال پرورش دادن یک انسان جدید و متولد کردن او به این دنیا است. اهمیت پاکی معنوی و روحانی و داشتن احساسات لطیف ناشی از عشق به خود و خداوند در دوران بارداری دوچندان می‌شود. پدر و مادر در برابر کیفیت انسانی که قرار است به این دنیا متولد شود مسئول هستند و بهتر است که تمامی تلاش خود را برای آوردن بچه‌ای سالم‌تر به کاربندند. درست است که زن در دوران بارداری نیز نیاز جنسی دارد ولی نیاز جنسی به‌هیچ‌عنوان مجوزی برای انجام خود ارضایی نیست. اگر زن و شوهر بتوانند در دوران بارداری، تعداد دفعات رابطه جنسی را به حداقل برسانند و انجام آن را با مشورت با پزشک و در حالت‌های فیزیکی مناسبی که به جنین فشار نیاید انجام دهند، خیلی بهتر خواهد بود.


عوارض خود ارضایی
در بخش‌های قبلی این مقاله، به برخی عوارض خود ارضایی اشاره کردیم. در اینجا، مرور کاملی بر کلیه عوارض این عمل در مردان وزنان می‌پردازیم.

درست است که خیلی‌ها شاید مدعی باشند که خود ارضایی ضرری برای انسان ندارد و عملی طبیعی و نرمال است. این دسته از افراد، سایت‌ها و گروه‌ها، به‌محض اینکه شخصی در مورد عوارض خود ارضایی صحبت کند، او را متهم به فرد مذهبی بدون دانش روز، یا خرافاتی بودن می‌کنند، صرفاً به خاطر اینکه در ادیان نیز خود ارضایی منع شده است. آن‌ها از این ترفند استفاده می‌کنند تا خود ارضایی را طبیعی جلوه داده، خودشان و کسانی که خود ارضایی می‌کنند را انسان‌های تحصیل‌کرده و به‌روز جلوه دهند، و کسانی را که به افشاگری و آگاه‌سازی در مورد خود ارضایی همت گماشته‌اند، مذهبی بدون دانش، عقب‌افتاده یا خرافاتی قلمداد کنند.

بخش عظیمی از اینگونه ادعاهای علمی، از یک موسسه تحقیقاتی منحرف به نام موسسه کینزی نشات گرفته شده است. این موسسه، طبق یک دسیسه سازمان یافته، اطلاعات علمی قلابی را منتشر کرده که طی آن ها، تمامی کارهایی که از نظر جنسی حرام و مخرب هستند را عادی و حتی مفید جلوه داده اند.

ترفند دیگری که این عزیزان برای دفاع از خود ارضایی استفاده می‌کنند، این است که «همه خود ارضایی می‌کنند. اگر خود ارضایی مشکل داشت، همه این کار را نمی‌کردند». در جواب این منطق بی‌منطق، تنها این جمله از سامرست موام کافی است :
«حتی اگر ۵۰ میلیون نفر هم حرف احمقانه‌ای بزنند، آن حرف همچنان احمقانه است.»

بنابراین، هرچند شخصاً بر این باورم که آموزه‌های ادیان خصوصاً دین مبین اسلام و ائمه اطهار (ع) حرف آخر را در هر زمینه‌ای می‌زنند و هر چه این بزرگواران به ما آموخته‌اند، حجت است و باید آن را بدون چون‌وچرا پذیرفت، ولی برای اینکه بهانه‌ای در دست کسانی که به دفاع از خود ارضایی می‌پردازند نداده باشیم و آن‌ها را نیز از افکار اشتباه خودآگاه کرده باشیم، در این بخش، مضرات خود ارضایی را با مراجع علمی معتبر و بدون غرض و به روز دنیا برای شما عزیزان بیان می‌کنیم.


عوارض خود ارضایی در مردان

زودانزالی در مرد
یکی از مهم‌ترین عوارض خود ارضایی در مردان، ایجاد عارضه زودانزالی در آن‌ها است. در یک رابطه زناشویی موفق ،‌‌بهتر است که مرد تا همسرش به ارگاسم نرسیده است، خود را کنترل کند. و بهترین حالت این است که مرد و زن هم‌زمان باهم به ارگاسم برسند و در لحظه ارگاسم، علاوه بر لذت ارگاسم،‌حس و حال معنوی بسیار خوبی را نیز تجربه کنند.

حال اگر مرد به هر دلیلی ازجمله خود ارضایی ، زودتر از همسرش به انزال برسد، نه‌تنها همسرش را از رسیدن ارگاسم محروم کرده، بلکه خود نیز در درون احساس شرم و خجالت زیادی خواهد کرد. به ارگاسم نرسیدن زن، بسته به شرایط روحی و فیزیکی وی، آسیب‌های زیادی به وی می‌رساند. احساس دلسردی،‌عصبی شدن، کلافه شدن، و بدتر از همه ایجاد زمینه‌های ابتلا به خود ارضایی یا حتی خیانت.

انجام دائم خود ارضایی، باعث می‌شود که حساسیت جنسی مرد نسبت به همسرش به‌مرور کاسته شود و یک الگوی مخرب در مغز تشکیل شود. این الگو، مغز و سیستم عصبی و جنسی مرد را طوری شرطی می‌کند که فقط خود ارضایی باعث می‌شود که او به اوج لذت جنسی خود برسد.
ازآنجایی‌ که خود ارضایی معمولاً خیلی سریع اتفاق می‌افتد،‌ سیستم جنسی و عصبی عادت می‌کند که با برقراری تماس بااندام جنسی، بعد از چند دقیقه یا حتی چند ثانیه، فرمان برونریزی را صادر کند. هر چه شدت اعتیاد به خود ارضایی بیشتر باشد،‌زودانزالی نیز شدیدتر خواهد شد. با تماس‌های مکرر با آلت تناسلی، اعصاب موجود در آلت تناسلی مرد،حساس‌ترمی‌شوندبه‌طوری‌که با کوچک‌ترین تماس و در کمترین زمان ، انزال در فرد اتفاق می‌افتد.
 
 
 
مشکل عدم انزال
در برخی موارد، برخلاف زودانزالی، انجام بیش‌ازحدخود ارضایی باعث می‌شود که مرد در رابطه جنسی با همسرش هیچ‌گاه ارضا نشود و به حد انزال نرسد.این عارضه نیز در بین مردانی که به خود ارضایی مبتلا هستند گزارش‌شده است و باعث شده که این افراد نتوانند از رابطه زناشویی لذت ببرند.علت این امر در آن است که سیستم عصبی، جنسی و روحی در این افراد آن‌چنان به انزال از طریق خود ارضایی عادت کرده است که فقط و فقط این کار باعث رسیدن به انزال می‌شود. این مشکل شبیه مشکل عدم رسیدن به ارگاسم در زنان است که در همین مقاله به آن می‌پردازیم.

مشکل نعوظ مردان
از عوارض دیگر استمنا این است که باگذشت زمان،‌ توانایی مرد در نگه‌داری نعوظ کمتر می‌شود و باعث عدم موفقیت وی در برقراری یک رابطه صحیح جنسی می‌شود. این مشکل معمولاً به همراه مشکل زودانزالی است و بعدازاینکه مرد به انزال رسید، در رساندن آلت خود به حالت نعوظ مجدد، با مشکل مواجه می‌شود

اندام نامتناسب
معمولا بعد از انجام خودارضایی به دفعات زیاد ، فرد کم کم یک اندام زشت و نامتناسب پیدا می کند ، کوچک شدن نامتناسب ران ها و باسن ، لاغری نامتناسب و … که علاوه بر ژنتیک ، به تعداد دفعات خودارضایی نیز مرتبط است.

ریزش مو
خودارضایی زیاد باعث ریزش مو در مردان می شود. بنابراین اگر بیش از ۷ – ۶ مرتبه در هفته خودارضایی می کنید و ریزش مو دارید نباید تعجب کنید.

ضعف حافظه
در خودارضایی بیش از حد ، به دلیل ترشح زیاد دوپامین در مغز ، موجب ضعف حافظه می شود. اثرات خود ارضایی بر حافظه به مرور زمان خود را بیشتر نشان می دهند.

زود انزالی
خود ارضایی زیاد با زود انزالی در ارتباط است. مردانی که بیش از حد خودارضایی می کنند نمی توانند بر ترشح اسپرم خود کنترل داشته باشند. یکی از دلایل عمده زود انزالی تحریک بیش از حد عصب آلت تناسلی است.

پیری
بر اساس یک بررسی جدید در مورد موضوع عوارض خودارضایی در آقایان ، مردانی که بیش از شش یا هفت مرتبه در هفته خودارضایی می کنند سریع تر پیر می شوند. این امر ناشی از کاهش ترشح هورمون تستوسترون می باشد.

کاهش تحریک جنسی
مردان و پسرانی که بیش از حد خودارضایی می کنند با وجود این که از نظر جنسی فعال هستند اما کمتر تحریک می شوند. این موضوع می تواند باعث بی میل شدن طرف مقابل برای برقراری رابطه جنسی شود.


سندروم خود ارضایی همراه با درد (TRAUMATIC MASTURBATORY SYNDROME)
یکی از عوارض خود ارضایی ، که در بین ۵ تا ۱۰ درصد از مردان شایع است، سندروم خود ارضایی همراه با درد (Traumatic Masturbatory Syndrome) است که به‌اختصار به آن TMS میگوییم. این عارضه در مواقعی رخ می‌دهد که مرد، با دمر خوابیدن و تماس آلت خود با بالش، تشک و … خود ارضایی می‌کند (Prone Masturbation). آسیب‌های وارده به سیستم تناسلی مرد در این حالت بسیار بالاتر از حالتی است که فرد رابطه زناشویی با همسرش دارد یا زمانی که در حالت رو به بالا خود ارضایی می‌کند. علت این امر این است که هنگام برقراری رابطه زناشویی، واژن زن مقاومت خیلی بیشتری نسبت به بالش یا تشک از خود نشان می‌دهد و مانع این می‌شود که فشار زیادی به آلت مرد وارد شود. ولی در خود ارضایی دمر، این مقاومت وجود ندارد و فشار بسیار زیادی خصوصا به انتهای آلت و همچنین به قسمت‌های عصبی تحریک‌پذیر آن وارد می‌شود.

برای درک بیشتر این مشکل بیایید مثالی را باهم مرور کنیم. همان‌طور که میدانید، تایپ کردن در کامپیوتر با استفاده از صفحه‌کلید، بسیار راحت‌تر از تایپ کردن با دستگاه‌های تایپ قدیمی است. دکمه‌های صفحه‌کلید کامپیوتر، نرم هستند ولی دکمه‌های ماشین‌تحریر خیلی سفت هستند. برای کسی که تایپ کردن را با صفحه‌کلید کامپیوتر یاد گرفته است، خیلی مشکل است که بتواند به‌راحتی روی ماشین‌تحریر تایپ کند. اگر هم بتواند، با سرعت بسیار کمتری قادر به این کار خواهد بود. ولی کسی که تایپ کردن را با ماشین‌تحریر یاد گرفته است، خیلی راحت می‌تواند روی صفحه‌کلید کامپیوتر نیز تایپ کند. حال این مثال را در مورد خود ارضایی از نوع دمر استفاده می‌کنیم: مردی که به خود ارضایی دمر و سندروم TMS مبتلا است، مانند کسی است که فقط یاد گرفته با صفحه‌کلید کامپیوتر تایپ کند، و رابطه زناشویی برای او، مانند این است که صفحه‌کلید را از او بگیرند و از او بخواهند با ماشین‌تحریر تایپ کند. این کار برای وی بسیار سخت خواهد بود.

همان‌طور که در بالا گفتیم، خود ارضایی در کل باعث ناتوانی جنسی در مردان می‌شود و این نوع خاص از خود ارضایی( در حالت دمر)، این ناتوانی را تشدید می‌کند. به این معنا که مردان مبتلابه سندروم TMS، دچار تأخیر شدید در ارگاسم و حتی عارضه عدم ارگاسم (آنورگاسمیا) هستند، به این معنا که این مردان در رابطه با همسرشان، حتی بعد از نیم ساعت رابطه، قادر به رسیدن به ارگاسم نیستند. زیرا اعصاب دستگاه تناسلی آن‌ها، به فشار بسیار زیادی که از بالش یا تخت دریافت می‌کند عادت کرده است، و فشار واژن همسرشان برای آن‌ها کافی نیست. این امر نه‌تنها باعث سرخوردگی خود مرد می‌شود، بلکه باعث ناراحتی و نگرانی همسر وی نیز می‌شود. نگرانی همسر ازاین‌جهت می‌تواند باشد که شاید او به‌عنوان زن، به‌اندازه کافی جذاب نیست و به‌این‌علت است که شوهرش نمی‌تواند ارضا شود.
از مشکلات دیگر مبتلایان TMS ، مشکل در نعوظ یا ED در هنگام رابطه زناشویی است. این عارضه، باعث می‌شود که هنگام رابطه با همسر، آلت مرد از سفتی و نعوظ مناسب برخوردار نباشد و مرد قادر به انجام دخول نباشد.

تحقیقی که از مردان مبتلابه این سندروم انجام‌شده است، نتایج غم‌انگیز دیگری را هم روشن ساخت:
مردانی که به TMS مبتلا نیستند بیش از ۶ برابر مردان مبتلا، دارای رابطه زناشویی با همسرشان هستند. یعنی مبتلایان به TMS ترجیح می‌دهند خود ارضایی از نوع دمر داشته باشند تا اینکه با همسر خود رابطه زناشویی برقرار کنند. بیش از ۶۰ درصد از مبتلایان به TMS ، به عارضه عدم ارگاسم مبتلا هستند درحالی‌که این مقدار در بقیه مردان تنها ۴ درصد است. حدود یک‌سوم مبتلایان به TMS، دارای مشکل در نعوظ هستند درحالی‌که این آمار در بقیه مردان، فقط ۵ درصد است.

پس اگر شما دوست عزیز مبتلابه خود ارضایی از نوع دمر هستید، بسیار مهم است که هر چه سریع‌تر این کار را متوقف کنید و به سیستم تناسلی خود اجازه دهید تا خود را درمان کند.


عوارض خود ارضایی در زنان
خود ارضایی در زنان نیز مشکلات متعددی را به وجود می آورد که در اینجا به برخی از آنها اشاره میکنیم:

خطر از دست دادن بکارت در دختران
طبیعتا، اولین خطری که دختران را هنگام خودارضایی تهدید میکند، از دست دادن بکارت است. این موضوع خصوصا در کشور ما ایران بسیار حائز اهمیت است و هنوز طیف بسیار بزرگی از جامعه ایران، هنگام ازدواج، مساله بکارت را در نظر داشته و آن را جدی میگیرند. هنگام انجام خودارضایی، مخصوصا هنگام نزدیک شدن به ارگاسم، احتمال اینکه خانم، بکارت خویش را ناخواسته از دست بدهد بسیار زیاد است.

از مهمترین عوارض جسمانی ناشی از خودارضایی در دختران می توان به آسیب دیدن پرده بکارت، ضعیف شدن قوای جنسی، احساس درد در هنگام قاعدگی و بی نظمی آن، اختلال در رشد سیستم عصبی مغز، خستگی، از دست دادن انرژی و سرزندگی و طراوت دخترانه، کاهش قدرت حافظه، عدم تمایل به جنس مخالف، ناباروری (البته در شرایط حاد) همچنین رو به افول قرار گرفتن زیبایی و برق چشمان و کاهش توانایی جذب جنس مخالف اشاره کرد.

یکی از مهمترین مشکلاتی که این زنان به آن دچار می شوند این است که دچار نارضایتی جنسی شده و رفته رفته با بی میلی جنسی مواجه می شوند بنابراین بایستی گفت ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما آینده طولانی زندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.و گاهی متاسفانه خیانت ها ریشه در همین مساله دارد.


عدم ارضای زنان در رابطه زناشویی
با ادامه عمل خودارضایی،‌ خانمها به ارضا شدن از طریق این عمل اعتیاد پیدا میکنند و به مرور زمان، سیستم عصبی و جنسی آنها طوری برنامه ریزی میشود که فقط تحت شرایط خودارضایی،‌ میتوانند به ارگاسم برسند. دلیل این امر آن است: با تکرار عمل خودارضایی، مخصوصا هنگامی که خودارضایی با تحریک و لمس کردن کلیتوریس انجام میشود، عصبهای بسیار حساسی که در این ناحیه قرار دارند، به علت تحریک مداوم توسط دست یا دیگر ابزار خودارضایی مانند لرزاننده ( ویبراتورها) حساسیت خود را از دست میدهند. هنگام رابطه زناشویی، دخول به هیچ عنوان آن اثر تحریک کنندگی را روی کلیتوریس ندارد ( در مقایسه با تحریک مستقیم توسط دست یا ویبراتور). به همین علت است که هنگام رابطه زناشویی، خانم با داشتن این رابطه با همسرش ارضا نمیشود.

این موضوع باعث مشکلات بسیار زیادی در روابط همسران میشود. زن، به خاطر ابتلا به خودارضایی ، هنگام رابطه با شوهرش ارضا نمیشود و به ارگاسم نمیرسد. و این امر باعث سرخوردگی و کاهش اعتماد به نفس مرد در رابطه میشود. از طرفی خود خانم هم چون به ارگاسم نرسیده، کلافه میشود و حس بسیار بدی را تجربه میکند، و باید مجددا در خلوت خود، خودارضایی کند تا آرام شود. مگر اینکه از شوهرش بخواهد که برای او عمل خودارضایی را انجام دهد.

حال این نوع رابطه زناشویی که همراه با ناراحتی و نگرانی و عدم ارضای کامل طرفین است را با رابطه جنسی همسران در سطح روح مقایسه کنید! بله، رابطه جنسی در سطح روح. همانطور که در دوره آموزشی تبدیل میل جنسی به ثروت آموزش دادیم، مرد و زن میتوانند به نوعی رابطه زناشویی برقرار کنند که نه تنها نهایت لذت فیزیکی را از این رابطه ببرند، آنچنان از این میل مقدس به درستی بهره مند شوند، که در خلال رابطه، روح همدیگر را ملاقات کنند. ارگاسم میتواند لحظه ای ناب و بی نظیر، و قرار دادن روح انسان در حالت بی زمانی و بی مکانی باشد. دوره تبدیل میل جنسی به ثروت، این فرآیند را از به طور کامل شرح میدهد.

پس بهترین کار این است که هر چه سریعتر، این عادت مخرب را ترک نمایید میل جنسی و ارضای آن را به حالت طبیعی و الهی خود بازگردانیم.


اثبات علمی مضرات خودارضایی
صحبتها و نظرات بسیار زیادی در رابطه با عوارض خودارضایی وجود دارد. کسانی که خودشان به خودارضایی مبتلا هستند، اکثرا از عوارض جسمی و روحی ان شکایت میکنند. عوارضی نظیر ضعف عمومی بدن، ضعف دید چشم، ضعف حافظه، سر درد، احساس گناه، افسردگی و … .

از طرفی، بعضی از مراجع علمی قلابی، سعی در بی خطر و عادی جلوه دادن خودارضایی هستند که این گونه تحقیقات، در ادامه نقشه جهانی بردگی جنسی جهان است که توسط موسسه کینزی در دهه ۱۹۵۰ شروع شد و با قدرت تمام هنوز ادامه دارد. در مورد موسسه کینزی میتوانید این ویدیو را ببینید.

برای اینکه مضرات و عوارض خودارضایی را از نظر علمی مرور کنیم، لیستی از مقالات که توسط یکی از سایتهای خارجی جمع اوری شده است را در اینجا ذکر میکنیم. هر کدام از این عوارض، توسط یک تحقیق علمی ثابت شده است که لینک مقاله آن را نیز در هر مورد آورده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله های علمی مربوطه را دنلود و مطالعه نمایید.
 
ارتباط خودارضایی با سطوح بالاتر آنتیژن مربوط به پروستات و وضعیت غیر عادی پروستات لینک مقاله
افزایش میزان افسردگی لینک مقاله
عامل ریسک برای سرطان سینه لینک مقاله
ارتباط خودارضایی با کاهش مقدار پلاسمای نطفه ای، تعداد اسپرم، تحرک اسپرم، و اسپرم سالم لینک مقاله
بدتر شدن عملکرد پروستات، حجم کمتر اسپرم، کیفیت پایین تر اسپرم، عدم زدوده شدن محصولات جانبی لینک مقاله
افزایش استفاده از مکانیسم های دفاعی روانی نابالغ لینک مقاله
ارتباط خودارضایی با واکنش بدتر فشار خون لینک مقاله
رضایت فیزیولوژیکی کمتر لینک مقاله
تداوم خودارضایی، با اختلال عملکرد جنسی در مردان ارتباط دارد لینک مقاله
تداوم خودارضایی، با اختلال عملکرد جنسی در زنان ارتباط دارد لینک مقاله
سلامت ضعیف تر فیزیکی و روانی،‌که شامل دلبستگی اضطرابی می شود لینک مقاله
کاهش برانگیختگی (تحریک) جنسی لینک مقاله
خودارضایی، سکس دهانی و سکس مقعدی از رضایت کمتردر روابط خبر میدهند. لینک مقاله
رضایت روانی کمتر لینک مقاله
عشق کمتر لینک مقاله
افزایش سرطان پروستات لینک مقاله
رابطه جنسی آلتی/واژنی، به ویژه در کاهش ریسک سرطان پروستات موثر است، در حالیکه تکرار خودارضایی غالبا با افزایش ریسک سرطان پروستات ارتباط دارد. لینک مقاله و لینگ مقاله ۲
شادی کمتر لینک مقاله
خودارضایی با شیزوفرنی ( جنون جوانی) ارتباط دارد لینک مقاله و لینک مقاله ۲
خواس ضد درد بسیار کمتر، در مقایسه با PVI لینک مقاله
خودارضایی با لیستی از شاخص های منفی سلامت، در ارتباط است لینک مقاله
ارتباط خودارضایی با کاهش شادی لینک مقاله


آیا میتوان تشخیص داد فردی قبلا خودارضایی داشته!
دکتر شیخ الاسلامی: همانگونه که بارها گفته ام خود ارضایی عارضه جسمانی ندارد و تاثیری نیز بر شکل ظاهری بدن یا حتی سیستم تناسلی فرد ندارد که از روی این تغییرات بتوان فهمید کسی خود ارضایی می کند یا نمی کند یا قبلا خود ارضایی داشته است یا نداشته است. بسیاری از جوانان این دغدغه را دارند که نکند کسی بفهمد آنها خود ارضایی می کنند و همین دغدغه یا نگرانی باعث ایجاد یک اضطراب و ترس درونی در وجود ایشان می شود. از جمع فرار می کنند و بیشتر سعی می کنند تنها باشند. از بسیاری از میهمانیها و حضور در جمعهای فامیلی می پرهیزند که مبادا کسی متوجه شود آنها خود ارضایی می کنند.

داشتن همین دغدغه باعث می شود تا در مقابل آینه بارها در چهره خود دقت کنند و کوچکترین تغییری را در چهره به خود ارضایی نسبت می دهند. در حالیکه خود ارضایی هیچ اثر یا عارضه ای جسمی یا علامت مشخصه ای ندارد و کسی نمی تواند بر اساس علامت یا عارضه خاصی تشخیص خود ارضایی را در فرد دیگر بدهد.

برخی از جوانان تصور می کنند کسی که خود ارضایی می کند کمر ضعیفی دارد و با ضربه زدن به کمر وی می توان از روی درد یا واکنش او فهمید که خود ارضایی کرده است. یا برخی از دختران تصور می کنند به علت خود ارضایی رنگ ناحیه تناسلی شان تیره شده یا پوست ناحیه حالت افتادگی و چروکیدگی پیدا می کند یا بسیاری از باورهای دیگر که همگی بی پایه و اساس بوده و غلط می باشد. خود ارضایی هیچ علامت مشخصه ای ندارد و قابل تشخیص نیست. تنها مشکلی که خود ارضایی دارد عدم ارضای روانی می باشد و فرد چون از نظر روانی با آن ارضا نمی شود ارامشی که لازمه ارضای جنسی می باشد را بطور کامل تجربه نمی کند.

اما خود ارضایی باعث تحلیل رفتن ماهیچه ها و عضلات بدن می شود. با کیفیت‌ترین بخش خون شما، در شکل‌گیری اسپرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر مقدار زیادی از آنرا هدر دهید، قطعا برای رشد عضلاتتان مانع خواهید تراشید.  


 
عواملی که باعث خودارضایی میشود
چهار عامل زمینه‌ساز خودارضایی بعد از سن بلوغند:
۱- بالغ‌شدن به این معنی که به خاطر تغییرات جسمی ـ هورمونی، هیجانی و شناختی در نوجوان توجه به محرک‌های جنسی و کشش به جنس مخالف پدیدار می‌شود.
۲- تماس‌داشتن با اشیاء، تصویرها، فیلم‌ها و افرادی که میل جنسی را برمی‌انگیزند و فعال می‌کنند. در پسرها،‌ نگاه‌کردن با دقت و لذت به محرک‌های جنسی،‌ اثر زیادی در بیداری این کشش دارد.
۳- مکان و زمان خلوت و مناسب که اجازه می‌دهد تصویرهای جنسی که فرد با دیدن و یا هر نوع تماس خود آنها را در ذهنش نگه‌داشته و بایگانی کرده است به سطح هشیاری و آکاهی بیایند و فعال شوند.
۴- ویژگی‌های روانی و رفتاری ضعیف مانند «‌درون‌گرایی، اضطراب،‌نداشتن مهارت‌های اجتماعی که فرد را گوشه‌گیر و مشغول به خود می‌سازد .بیشتر نوجوانان بعد از خودارضایی،‌ احساس ناراحتی و گناه می‌کنند و اگر کتاب‌هایی که اغلب محتوایشان درباره‌ی این موضوع غیرعلمی و ترساننده است خوانده باشند دچار اضطراب زیاد و حتی افسردگی می‌شوند و دوباره این ناراحتی‌های روحی، آنها را به خودارضایی می‌کشاند و حلقه‌ی معیوبی شکل می‌گیرد.

چگونه خودارضایی را ترک کنیم؟
ترک خودارضایی چندان دشوار نیست. به چهار زمینه‌ای که گفتیم توجه کنید و ببینید کدام را می‌توان از بین برد. بالغ‌شدن در اختیار شما نبوده و جلوی نشانه‌ها و خصوصیات آن را نمی‌توان گرفت. خدا را شکر کنید که بزرگ شده و در گروه مردانی که در آینده خانواده تشکیل می‌دهند جای گرفته‌اید. تماس‌نداشتن و به‌ویژه به محرک‌های جنسی نگاه‌نکردن در اختیار شما است برای تخیلات خودارضایی خویش،‌ خوراک تهیه نکنید. خودتان را می‌شناسید و می‌دانید در چه زمانی و مکانی باشید، وسوسه سراغتان می‌آید. آن زمان‌ها و مکان‌ها را کنترل کنید.
 

روشهایی برای ترک خودارضایی

خود ارضایی عادتی است که به سرعت ایجاد می شود و می تواند تاثیر نامطلوبی بر مردان و زنان تمامی سنین داشته باشد. بر اساس مطالعات انجام شده خودارضایی اثرات منفی جسمی و روانی متعددی بر افراد می گذارد. اگر شما در تلاش هستید تا بر این عادت غلبه کنید، مطمئن باشید که ممکن است (اگرچه مثل هر عادتی نیاز به تلاش و زمان دارد).

از جمله راههای پیشنهادی برای ترک خودارضایی پرداختن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات سالم، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس های تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند و مهمتر از همه این موارد دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم های محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به طور صحیحی ارضاء کند.

در صورت عدم بهبودی و ناتوانی در ترک این عمل می توان به روانپزشک جهت درمانهای اختصاصی مراجعه کرد.
بهترین درمانها رفتار درمانی و یا رواندرمانی است. در بعضی حالات از داروهای روانپزشکی مانند ستالوپرام نیز می توان استفاده کردو البته اثر روشهای قبلی را نخواهد داشت.

داروهای ضد افسردگی مثل فلوکستین یا کلومیپرامین یا سرترالین و همچنین داروهایی مثل فیناستراید نیز شهوت را کاهش می دهند. تصمیم گیری اولین قدم است. شما باید تصمیم بگیرید این کار را کنار بگذارید. زمانی که این تصمیم را گرفتید، مشکل تا حد زیادی حل شده است.این تصمیم گیری باید فراتر از یک امید یا آرزو باشد. باید واقعا یک تصمیم باشد.



در ادامه راهکارهایی ارائه شده است که به شما کمک می کند کنترل بیشتری بر تمایلات و عادات خود به دست آورید:

1- تنبیه و سرزنش خود را متوقف کنید:
اگر شما مدام در حال تنبیه و سرزنش کردن خود برای انجام خودارضایی هستید، هم چنان در حال فکر کردن به این مسئله به صورت تمام وقت هستید. به جای سرزنش کردن، به این فکر کنید که این موضوع یک مسئله است و شما تصمیم دارید که برای آن راه حلی پیدا کنید.


2- هر چیزی که شما را برای خودارضایی وسوسه می کند، حذف کنید.
برخی از این عوامل عبارتند از:
- دسترسی به مضامین پرونوگرافی: اگر شما عکس ها یا فیلم های تحریک کننده دارید باید آنها را دور بریزید. اگر در کامپیوتر خود تصاویر، فیلم ها یا آدرس سایت های پرونوگرافی دارید ، آنها را حذف کنید.

- وسایل جنسی: اگر بازیچه ها و وسایل تحریک کننده در دسترس دارید، آنها را دور بریزید.

- زمان های خاصی از شبانه روز: اگر در زمان های خاصی بیشتر وسوسه به خود ارضایی می شوید، برای آن زمان برنامه ای را تنظیم کنید . مثلا اگر در پایان شب بیشتر وسوسه می شوید، تا زمانی که به شدت خواب آلوده نشده اید به اتاق خواب و تخت خواب خود نروید. سعی کنید با دیدن تلویزیون، کتاب یا مجله خواندن یا انجام کارهای مورد علاقه ، خودتان را سرگرم کنید.

- کسالت: اگر کارهای کمی برای انجلم دادن دارید و این باعث می شود ذهنتان مدام به افکار جنسی مشغول شود، برای خودتان برنامه پرکاری تنظیم کنید. تعیین کردن هدف های روشن برای آینده تاثیر فراوانی دارد.شما خواهید دید که در صورت مشغول بودن به کارهای مختلف، کمتر دچار وسوسه برای خودارضایی خواهید شد.

- تنهایی : اگر شما به دلیل زیاد تنها بودن دچار خودارضایی می شوید به دنبال راه هایی برای پرکردن تنهایی تان باشید. افزایش ارتباطات با دوستان و خویشاوندان، شرکت در دوره ها و جلسات عمومی، رفتن به پارک برای پیاده روی از راه های پرکردن تنهایی است.

3- فعالیت های دیگری برای صرف زمان و انرژی تان پیدا کنید:
زندگی تان را با فعالیت های مختلف پر کنید. هیجان کارهای مختلف می تواند جایگزین تمایل به خودارضایی شود و باعث شود دفعه بعدی که دچار وسوسه خود ارضایی می شوید، روشی برای پرت کردن حواس خود داشته باشید. برخی از گزینه های زیر را امتحان کنید:


- خلاق باشید : فعالیت های هنری مثل نقاشی، موسیقی و نمایش تا حد زیادی به تغییر مسیر تمایلات جنسی و قرار گرفتن در مسیر خلاقیت و سازندگی کمک می کند.

- ورزش کردن: ورزش مورد علاقه خود را پیدا کنید و آن را پیگیری کنید.

- تغذیه سالم: استفاده از میوه ها و سبزیجات و غذاهای طبیعی قدرت کنترل شما را افزایش می دهد.

- یک سرگرمی جدید پیدا کنید یا مهارت جدیدی را فرا بگیرید: یاد گرفتن چیزی که نیازمند تلاش و وقت گذاشتن است تمرکز ذهن شما را به جای لذت زودهنگام حاصل از خودارضایی بر لذت تاخیر یافته ی حاصل از دستیابی به اهداف قرار می دهد. مهارت هایی مثل آشپزی، باغبانی، نجاری،موسیقی ،سخنرانی و ... را امتحان کنید.

- کارهای داوطلبانه و خیریه انجام دهید: انرژی خود را به کمک به مردمی اختصاص دهید که نیاز به کمک شما دارند. عضویت و فعالیت در گروه ها و انجمن های مردم نهاد و خیریه علاوه بر اینکه در شما حس مفید بودن ایجاد می کند ، باعث می شود در محیط اجتماعی قرار بگیرید و دوستان زیادی پیدا کنید.

4- صبور و مقاوم باشید:
متوقف کردن اعتیاد به خودارضایی به آسانی خاموش کردن یک چراغ نیست. بلکه یک فرایندی است که نیازمند تعهد است و ممکن است شما در مراحل مختلف دچار برگشت یا اشتباه بشوید. مهم این است که بر تصمیم و تعهد خود باقی بمانید و در هر نقطه دوباره آغاز کنید.


5- یک سیستم پاداش قرار دهید:
با خودتان قرارداد ببندید که به ازای هر روز که خود ارضایی نکنید هزار تومان در یک صندوق بیندازید و در پایان هفته با پول آن چیزی را که دوست دارید برای خود بخرید.


راهکارهای زیر هم به شما کمک خواهد کرد:
- اگر با دوستانی ارتباط دارید که آنها هم عادت به خودارضایی دارند ارتباطتان را کمتر کنید.
- زیاد در آینه خود را نگاه نکنید و دیدن خودتان را فقط محدود به نظافت و مرتب کردن در حد معمول بکنید.
- زمانی که به تخت خواب می روید لباس هایی بپوشید که درآوردن آنها دشوار باشد.

- ذهن خود را به مطالب مفید و آموزنده مشغول کنید. فهرستی از کتاب ها، مجلات و سایت های مورد علاقه خود تهیه کنید و آنها را در دسترس خود قرار دهید. هر روز زمانی را به مطالعه کتاب ها، مجلات و رمان های موردعلاقه تان اختصاص دهید. رمان به شما کمک می کند در طول روز به داستان آن فکر کنید.
- دعا و عبادت کنید: البته در دعاهایتان زیاد با مشکلتان مشغله ذهنی نداشته باشید. چون می خواهید کمتر به آن فکر کنید. بلکه از خدا بخواهید به شما کمک کند حقایق زندگی را بهتر درک کنید و رفتار و گفتار نیک را پیشه کنید.
- یک لیست از کارهای لذت بخش تهیه کنید (مثلا تماس تلفنی به یک دوست، رفتن کنار پنجره و نوشیدن یک لیوان چای یا قهوه، قدم زدن تا پارک نزدیک خانه ، گوش دادن به یک موسیقی) و آن را درجایی از اتاقتان نصب کنید. زمانی که دچار وسوسه خود ارضایی می شوید دستهایتان را به هم بزنید و با صدای بلند یک کلمه یا عبارت را بگویید ( مثلا: پاشو، بسه ، استوپ و ...) و به لیست کارهای مورد علاقه تان نگاهی بیندازید و یکی از آنها را انتخاب کنید.
- به رشد شخصی خود بپردازید: شناخت ویژگی های خود و تلاش در جهت بهبود آنها تاثیر ویژه ای در کاهش عادات و رفتارهای منفی می گذارد.
- در ذهن خود، خود ارضایی را با یک تصویر یا کار ناخوشایند تجسم کنید . یعنی خودتان را در حالت خود ارضایی تجسم کنید در حالی که در یک جوی آب کثیف و پر از لجن خوابیده اید و لجن ها روی صورت شما را پر کرده است. این صحنه را بارها و بارها تجسم کنید. خواهید دید که به تدریج لذت خودارضایی در شما از بین خواهد رفت.
 
حال چنانچه فرد مبتلا به خودارضایی باشد رعایت دستورالعمل‏  زیر در جهت درمان آن مفید است
توصیه ‏هاى اولیه به منظور کنترل نیروى شهوت و فرار از گناه خودارضایى:
1- سعى کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد.
2- از پوشیدن لباس‏هاى تنگ و چسبان اجتناب کنید.
3- از نگاه کردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریک کننده جدا خوددارى کنید و به محض مواجه شدن با این امور چشم خود را بسته و یا به زمین و یا آسمان نگاه کنید.
4- از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسى و حتى شوخى‏هاى جنسى و تحریک‏کننده و فکر کردن در این امور جدا پرهیز کنید.
5- از خوردن مواد غذایى که محرک است مانند: خرما، پیاز، فلفل، تخم‏مرغ، گوشت قرمز، غذاهاى پرچرب، حتى‏المقدور اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا کنید.
6- قبل از خواب حتما مثانه خود را تخلیه نمایید.
7- از نوشیدن افراط‏گونه آب و مایعات پرهیز کنید (به خصوص شب‏ها و قبل از خوابیدن).
8- هیچ‏گاه بدن عریان خود را در آینه نگاه نکنید.
9- از دست‏ورزى اندام جنسى خود اجتناب کنید و در هیچ شرایطى دست‏ورزى نکنید.
10- هرگز به رو نخوابید.
11- به منظور تخلیه انرژى زاید بدن به طور منظم و زیاد ورزش کنید.
12- هیچ‏گاه بیکار نباشید، براى اوقات فراغت خود برنامه داشته باشید و آن را با مطالعه، ورزش, عبادت و... پر کنید.
13- هرگز در مکانى خلوت و تنها و دور از نظر دیگران نباشید.
14- هرگاه مورد هجوم افکار جنسى واقع شدید، در مکان خلوت و دور از نظر دیگران بسر نبرید بلکه در مجالس عمومى وارد شوید و در آنجا به سر برید.
15- هفته‏ اى یکى دو روز روزه مستحبى بگیرید و اگر توان آن را ندارید روزه اخلاقى بگیرید؛ یعنى، میزان صرف غذا را کاهش و فاصله هر وعده غذا را افزایش و تعداد دفعات غذا را کاهش دهید و به حداقل خوراک اکتفا کنید.
16- با نامحرم رفتار متکبرانه داشته باشید و از سخنان ملایمت‏آمیز با آنها خوددارى کرده واز نرمى و لینت در کلام با آنها اجتناب ورزید.
17- هیچ‏گاه با نامحرم و جنس مخالف در مکان خلوت و دور از نگاه دیگران باقى نمانید، حتى براى آموزش و...
18- قرآن زیاد بخوانید و درباره معانى آیات آن فکر کنید.
19. از فضای مجازی،شبکه های اجتماعی و چت کردن فاصله بگیرید مگر برای انجام کارهای ضروری
20.برای ترک خودارضایی بهتر است برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و … پر کند.
21.شبها تنها نخوابید و یا در جایی بخوابید که فرصت انجام این عمل نباشد.
22.بعد از تصمیم حتی یک بار هم سراغ عمل خودارضایی نروید زیرا اراده شما را سست خواهد کرد.
23.پشیمانی بعد از عمل را بیاد داشته باش.
24.از بودن در مکان های تنها خودداری کنید و وقتی به حمام و دستشویی می روید، در را قفل نکنید. بعد از شستشو حمام را سریع ترک کنید.
25.سعی کنید تماس بدنی با دیگران و لو در شوخیهای دستی پرهیز کنید.
26.برای ترک خودارضایی بهتر است، شبها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید. همچنین هرگز به رو نخوابید.
27.تماشا کردن فیلم های شاد و طنز به جای فیلم های محرک
28.عنان افکار خود را در اختیار بگیرید و نگذارید به هر کجا که می خواهد برود.
29. این احتمال را بده که دیگر زنده نمانی و بدون توبه در پیشگاه خدا حاضر شوی.
30.آغاز یک دوره یادگیری و شرکت در کلاس های مورد علاقه
31.با خستگی کامل به رختخواب رفتن تا وقت خواب نرسیده به رختخواب نرود و به محض بیدار شدن از رختخواب جدا شود.
32.با افرادی که این عمل را انجام می دهند هم صحبت نشود.
33.از دست زدن به جاهای حساس بدن مثل آلت تناسلی و سینه ها پرهیز شود.
34.ورزش کردن؛ یعنی وقتی احساس فشار جنسی می کند به ورزش بپردازد یا ورزش را یک سرگرمی برای خودش قرار دهد.


سخن پایانی
نوجوان عزیز؛ به یاد داشته باشید شما یک انسان هستید. انسان دچار اشتباه می شود و دارای تمایلات جنسی است. هیچ یک از این چیزها شما را به یک آدم بد تبدیل نمی کند. خودتان را ببخشید و به خاطر داشته باشید که شما بزرگتر از مشکلتان هستید. و تلاش کنید با اراده قوی این عادت ناپسند را ترک نمایید و با کسب مهارت‌های اجتماعی، موفقیت‌های درسی وکاری و انجام فعالیت های ورزشی و هنری، پیوند برقرار کردن با دوستان خوب و ارتقای معنویت در جاده‌ سلامت قرار گیرید تا به آرامش برسید. یادتان باشد بعد از ترک هر کار وسوسه‌برانگیز و به‌ظاهر لذت‌بخش قبلی، امکان دارد هر از چندی دوباره خطا کنید.

ناامید نشوید و از روانشناسان و مشاوران متعهد کمک بگیرید و برنامه‌های خود را طوری ادامه دهید که دیو نفس، کاملاً بی‌جان و هلاک شود.  
 
**برگرفته از:
-تنظیم خانواده
-مس به طلا: آقای زارع
-دکتر شیخ الاسلامی



 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

یه روانشناس
Iran, Islamic Republic of
عحب
سعید
United States
ممنون از این همه نکته های نجات بخش لطفا مطالب مربوط به خودارضایی را بیشتر کنید تا انسان های گرفتار نجات پیدا کننند
محدثه
Iran, Islamic Republic of
واقعا عالی بود ممنون
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
هه اینم مث نیازای دیگه ،کاش ادمی ک دستش میرسه زمینه ازدواج فراهم کنه من از خودارضایی خسته شدم اما وقتی کسی ندارم ارضا شم دیگه چیکا کنم سرکوبش کنم یا برم ....
Iran, Islamic Republic of
اره
Iran, Islamic Republic of
نیم ساعته بنده خدا داره همینو میگه دیگه.ببین خود ارضایی مثل آب نیست که اگه نخوریش بمیری.تا حالا کسی از ارضا نشدن نمرده.نگران نباش به خدا توکل کن.نیاز جنسی مثل یه اسب سرکشه که اگه رامش نکنی تو دره ی گناه اما وقتی کنترلش کنی در اختیار تو میشه و حرف حرف تو میشه.موفق باشی
Iran, Islamic Republic of
سرکوبش نکن
سامی
Iran, Islamic Republic of
سلام میتونیم جهت آشنایی و زدواج اقدام کنیم اگر مایلید
Iran, Islamic Republic of
داداش میخوای کلاً از دست خودارضایی خلاص بشی ؟ یعنی مطمعن باش اینو فقط باید انجامش بدی اراده کن برو کتاب راز کنترل شهوت داداش رضا و رو تو گوگل بزن بخون
صحرا
United States
خیلی اطلاعات غلط دارین
United States
سلام عقل کل ، وقتی پول ندارم ازدواج کنم ، پول ندارم ، جا و مکان ندارم ، یه کارگر جنسی رو اجاره کنم ، بمن بگو چه خاکی تو سرم کنم ، من نیازمند دفع شهوت هستم ، چکار کنم که بدنم سالمه و دائم کیسه ی منی پر میشه ، چکارش کنم ، چقدر ریاضت بکشم ، نیاز جنسی در ردیف احتیاجات مسلم و اولیه ی هر انسانه ، راه حل بده ، چطوره برم خودمو اخته کنم ؟
وحید
Iran, Islamic Republic of
سلام منم یه پسر جوان یکی مثل تو، فقط تحمل کن. فیلم و عکس بد اصلا نبین، سایتهای ناجور به هیچ وجه نرو، ورزش زیاد کن، ذهنت رو با چیزای مثبت مشغول کن، کوه برو پیاده روی کن، ورزش سنگین مثل بدنسازی خیلی شهوت رو کاهش میده ، یا دکتر برو داروی کاهش دهنده میل جنسی تجویز می‌کنه ، هرشب قرآن بخون خدا بزرگه.. سعی کن یه طوری ازدواج کنی ... ترک کردن این عمل هزاران فایده داره ، فقط ترک کن، من تصمیم جدی گرفتم که واقعا ترک کنم به امید خدا.
Iran, Islamic Republic of
میدونی همین دارو کاهش دهند میل جنسی چقدر ضرر داره که میگی از خود ارضایی هم بد تره
Netherlands
مستر فعلا همینه وضعیت خرابه!ولی خب لجبازی سودی نمیرسونه با اینکار فقط به خودت ضربه میزنی پس سعی کن مهارش کنی حالا هرطوری ک هس
Smh
Iran, Islamic Republic of
شما آمریکایی نمیتونی اجاره کنی؟ فقط خودتو گول میزنی هیچ کسی نداریم بیشتر 3 سال خود ارضایی کرده باشه و پشیمون نباشه
من پشیمون نیستم
Iran, Islamic Republic of
کلا خاورمیانه ای ها هرگر منطقی نبودن و از اول نه عقل داشتن و نه دین،تمام ادیان هم به نفع خودشون تحریف کردن و به کثافت کشوندن، هرجایی پا گذاشتن به جز فساد و تباهی و لجن چیزدیگه ای به ارمغان نیوردن،زمانی میرسه که بلاخره همشون کشته بشن و زمین از وجود چنین زباله هایی پاک بشه که حتی درکی از نیازهای اولیه و روش زندگی درست در یک سیاره رو ندارن اینها طاعون بشریت و سرطان تمام جهان هستن
Iran, Islamic Republic of
زارت
Iran, Islamic Republic of
چقد مردم جوامع جهان سومی ایران بدبخت و نخود مغزن از فرهنگ گرفته تا وضع اقتصاد و معیشت مردم فرهنگمون ی جوریه ک سکس کردن و رفع نیاز جنسی ک کااااملا نیازطبیعی و فیزیولوزی بدنه و ضروریه فقط با ازدواج ممکنه دیگه اینکه شرایط جامعه امروزه اصلا امکان ازدواج وجود نداره و شاید اصلا کسی شریک زندگی نخواد اصلااااا مهم نیست فقط با ازدواج باس سکس کرد و ب غیر اون با شریک جنسی یا خودارضایی
میشی ادم بده و هرزه واسه همینم هست ک مردم برا ازدواج فقط یا ملاک اولشون سکسه ک نهایتش خیانت و تنوع طلبی و طلاقه تو نود درصد زندگی مشترکا درحالیکه تو کشورای پیشرفته ملاک علاقه و شخصیت افراده چون اونا احمق و کودن نیستن برخلاف ایرونیا ک بکارت نشونه پاکی ی دختر باشه چون ی بافت نازکیه و ممکنه تو فعالیت های شدید حتی دوچرخه سواری هم پاره شه چ بسا قابل ترمیم هم هست و خودش تو بعضی موارد ترمیم میشه و اینکه فقط با ازدواج امکان رفع نیاز بدن فراهم شه تااااازه اگ طرف توانایی ارضا کردنتو داشته باشه اونا چون عین ادم عقل و شعور دارن پاکی دختر پسرو ب بکارت نمیدونن ب ذاتش میدونن چون ذات ادمه ک هیچ وقت تغییر نمیکنه و البته سطح فهم اینو دارن ک رفع نیاز جنسی هیییییچ ربطی ب سکس نداره و فرد اگ برا ادامه زندگیش همدم و همراه و حامی بخواد ازدواج میکنه واسه همینم هست ک هیچ کشوری امار طلاق ایرانو نداره ماشالا البته مردم ما تو چی عقل و فرهنگ و منطق دارن تا تو اینم داشته باشن وقتی ی سری جهان سومی بی فرهنگ بی منطق با اسلامشون ریدن تو خودشون تا وقتی فرهنگتون همین باشه اوضاعم همینه
Iran, Islamic Republic of
خیلی مزخرف بود پس آدمی که موقیت ازدواج نداره چیکار کنه
وحید
Iran, Islamic Republic of
سلام تشکر میکنم از این مطالب فوق العادتون در مورد ترک خودارضایی که باعث شده واقعا کسی که این صفحه رو میخونه بتونه ترک کنه. من مطلب در مورد ترک خودارضایی زیاد خوندم ولی این مقاله که نوشتید کامل ترین و بهترین بود. با تشکر از زحمات و سایت خوبتون. دوستان پیشنهاد میکنم این صفحه رو بوک مارک کنید و روزی چند دفعه این مقاله رو بخونید خیلی خوبه.
آریا💪
Iran, Islamic Republic of
عالی بود دمتون گرم❤❤
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت تون من ۱۱ساله ازدواج کردم اوایل رابطه مون خوب شدبعددوسال خیلی کم بازم زیادشدولی الان یه ماه یه بارشده اونم اصلن منوبه ارگاسم نمیرسونه شوهرم مشکل اعتیادیانمیدونم چیزدیگه ای وسته میل به رابطه نداره بارهاگوش زدکردم حتی توتخت منم نمیخابه من تمایل به خودارضای کردم الان فکرمیکنم عفونت زیادمیکنه ایاهمچین چیزی هست یانه من کارمواصلن کناه یاچیزدیگه نمیدونم چون راه دیگه ای ندارم ونیازروح منه
سینا
Iran, Islamic Republic of
بسیار ممنون از توضیحات کامل و جامعتون
قوه شهوانی سرکوب شدنی نیست اما مهار شدنیه،این در پاسخ به دوستانی که فکر میکنن اگه خودارضایی نداشته باشند فشار جنسی اونا رو کلافه میکنه،این باور کاملا غلطه
کاری که نباید انجام داد اینه که این قوه رو تحریک نکنی،با نگاه نکردن،فکر نکردن به...و هر وقت تو ذهنت میاد سریع ذهنتو منحرف کنی
تا هر وقت که این قوه رو تحریک کنی نمیتونی جلوشو بگیری و مجبوری به خودارضایی ،فقط وقتی میتونی اونو مهار وکنترل کنی که خودت اراه شو داشته باشی مگر نه هرکس ازدواج نکرده محکوم به خودارضایی نیست
برای فرار از مشکلات خود ارضایی میکنی،چند دقیقه حس خوب گذرا که تموم میشه دوباره بر میگردی سر جای اول و همون مشکلاتت هنوز وجود داره و حس سرخوردگی و پشیمونی از خود ارضایی هم بهش اضافه میشه...و با تکرار مثل یک باتلاق بیشتر فرو میری
با ترک این کار به مرور زنگار گناه از روی قلبتون پاک میشه،اعتماد به نفس دوباره بر میگرده ،هم روانتون هم بدنتون روز به روز قوی تر میشه مخصوصا اگه اهل ورزش هم باشین ،احساس رضایت درونی شکل میگیره که روز به روز قوی تر میشه ،عوارض این کار از بین میره ،پیشرفتتون در تحصیلات یا کارکردن و ...دو چندان میشه،شادتر و بانشاط میشید و....و در کل حالتون خوبه و از خودتون راضی هستین و در کارهاتون موفقین
و در پایان و البته مهمتر از همه، بدانید که دراسلام و قرآن صریحتا این کار منع شده (مثل آِیه 33 سوره نور) و همچنین در روایات زیادی هم این کار گناه بزرگی شمرده شده
این نظر من بود،درود بر شما
Matin
Iran, Islamic Republic of
این همه تکرار کردی جملاتت رو و الکی مطلب رو طولانی و از حوصله آدم سر بردی که اصل ماجرا گم شد.
چرا این همه چرت و پرت در مورد اسلام و وسوسه میگی؟ این درق وری ها رو از کجا گیر آوردی؟ چون هیچ دانشگاه معتبر و علمی و بزرگی صحبت این چنینی در مورد خودارضایی رو نه تنها تایید نمیکنه بلکه خیلی هم باهات مخالفت میکنه. یعنی الان مثلا اگر کسی نه مسلمان باشه و نه مسیحی و نه غیره و ذالک، دیگه هیچ چاره ای برای ترک خودارضایی نداره؟
دوستان پیام این ورم خوندید و گوش کردید. به عنوان یه توصیه و نصیحت دوستانه فقط یه سر به منابع معتبر خارجی هم خودتون بزنید تا خودتون با تحقیق خودتون متوجه بشید چقدر آشغال تو ذهنتون کردن اینجا.
من تجربه مطالعات خودم از اون سایت ها رو خلاصه بگم. خودارضایی عملی طبیعی در سنین بلوغ است و ربطی به جنسیت نداره و کاملا امری طبیعی است که در هورمون های بدن وجود داره و از اونجا که وقتی میگیم بدن، منظورمان بدن انسان است و همه افرادی که دارن این پیام رو می خونن، انسان اند، پس صد در صد همه مون این هورمون جنسی رو در بدن داریم. در آقایان تستسترون و در خانم ها استروژن نام این هورمون جنسی است. هورمون عقل و شعور ندارد و خدا و شیطان و پیغمبر و قرآن و سایر ادیان و حتی امور دیگه حالیش نمیشه( برای همین دارم میگم اطلاعات غلط زیاد داری میدی). برداشتی چهارتا مقاله علمی رو از پروفسورهای آکسفورد و کمبریج ترجمه کردی و اون پیام های متعصب گونه خودتونم بهش اضافه کردید و دارید دقیقا همون کار کثیفی می کنید که با ما جوان های نسل قبل این مرز و بوم کردید. دیگه حداقل وقتی اشتباه بودن یه چیزی براتون روشن شد، برای نسل های بعد هم تکرار نکنید. این نسل به لطف پیشرفت زیاد علم و تکنولوژی، سریعتر از ماها متوجه خرافه هاتون میشه و البته جای امیدواری داره که ذهنش کمتر از ذهن ماها درگیر این خزعبلات میشه. دقت کنید. من هیچکس رو دعوت به این کار نمیکنم. اتفاقا برعکس دارم میگم همین چیزهایی که این آقا پیچونده و طولانی اش گرده و لابلاش حرفای شخصی خودش هم داخلش گذلشته رو، خیلی کاملتر و بهترش رو اگر زبان خوبی دارید، از منابع اصلی و سورس های اصلی پیگیری کنید. یکی دلایل اصلی اینکه جامعه ما امروز مشکلات فراوانی رو داره، همین رسانه های نامعتبر است برای موضوعات حساس. این هورمون چه بخوای و چه نخوای کار خودش رو میکنه. چه پسر پیغمبر باشی و چه نه، هورمون کار خودش رو بر اساس تحقیقات علمی، میکنه پس زیر بار این دروغ ها همانطور که گفتم نرید. بیشترین کاری که از دستتون بر میاد و اختیارش رو دارید، دوری کردن از منابعی است که باعث تحریک این هورمون میشه. سعی کنید تا اونجا که میتونید دوری کنید اما اگر یه وقت مرتکب شدید، خودتون رو از درون نخورید. این غلط میشه. این خودش آرامش رو از آدم سلب میکنه. مواظب باشید. اینجور مسائل رو از منابع معتبر دنبال کنید تا آسیب های روانی کمتری بهتون برسه.
جواد
United States
آخه آدم مریض وقتی اسلام کاریو حرام کرده یعنی همه چیزو درنظر گرفته
علم خیلی حرفا میزنه
شما که به اصطلاح روشن فکری میکنی .
تو ازعلم چی می‌دونی ما هرچقدر هم پیشرفت کنیم به علم خدا نمی‌رسیم خدا خودش مارو آفریده خودش این علمو به ما داده آنوقت توی احمق داری علم خدا رو به یه مشت مغز الکلی غربی می‌فروشی علم اونا میگه شراب برا سنگ کلیه خوبه علم اونا میگه گوشت خوک خوبه البته وقتی هم که اثبات شد اینا واقعا بده بازم دارن ازش استفاده میکنند .
واقعا واسه توی احمق غربی متا سفم که خودتو اسیر حرفای اونا کردی
وانت جمله ای به دوستان عزیز اول خود ارضایی درمان داره اصلا نگران نباشید هرموقع این کارو کردید ناامید نشوید و دوباره ترک کنید وعده غذاییتونو کم کنید فیلم وعکس محرک نبینید خیلی هم غمگین نباشید به خاطر این که بگید یکوقت بچه دارنشم وازاین حرفا اصلا اصلا ولی تصمیم ترک داشته باشین قول میدم به نتیجه می‌رسید .به حرف این غرب زده هم گوش ندید.
والسلام
ysr
Netherlands
متین جون حرص چرا میخوری:/ میدانی تحقیق کن برو ببین کشورای صدر نشین در زمینه سرطان بیماری های افسردگی کدوم کشوران بعد ک فهمیدی برو ازون سایتا بپرس این علوم ماورا رو چرا اجرایی نمی کنن:))))
میثم
Iran, Islamic Republic of
س خسته نباشید ک ازاین همه نقطه های نجات میخواستم بپرسم آیا بعد از ترک خودارضایی زود انزالی برطرف میشه یان ممنون میشم اگه از این باره برام کمک کنید
کاربر
Iran, Islamic Republic of
واقعا جالبه اصلا نمیدونیم حرف کیو باور کنیم
ویکی پدیا دقیقا جملاتی که اینجا نوشتین برعکسشو گذاشته و گفته ثابت شده که کاملا طبیعی مفید و خوبه
احساس میکنم هردو مطلب بسیار بزرگنمایی شدن
Mmb
Iran, Islamic Republic of
ببین عزیز، اگر شما خودت درگیر این اعتیاد باشی حداقل ۳ تا از نشونه هایی که گفتن رو داری
خود ارضایی واقعا اگه خوب بود اصلا چیزی به اسم ازدواج و تشکیل خانواده شکل نمی‌گرفت
اگر خوب بود بلافاصله بعد از انجامش دچار عذاب وجدان نمیشدیم
انسان با هر دین و مذهب و ...، باز انسانه، و فطرت داره یعنی یه پاکی ته وجودش هست که باعث میشه احساس گناه کنه، اگه خوب بود، احساس گناه نمی‌کردیم..
Iran, Islamic Republic of
من خیلی خود ارضایی میکردم و الان فهمیدم دیگه اصلن همچین کاری نمیکنم و حتی بهش فکر هم نمیکنم ممنون ازتون
Iran, Islamic Republic of
مطالب کاملا مفید بود من خیلی خودم این کارو میکردم حلا فهمیدم که جریان چیه به طوری که روحم العان هم خرابه
هعی تو ذهنم میاد سر غذا خواب یه خواب راحت ندارم
Iran, Islamic Republic of
واقعا عالی بود
برای ترک کردن یا بهتره گفت رها شدن از خود ارضایی ای کاش دقیق تر صحبت میشد در واقع چیزی برای ترک کردن نیست بلکه هزاران چیز برای به دست اوردن وجود داره در واقع بزرگترین مشکل در این باره شست و شوی ذهنی که در فرد وجود داره برای ترک این معظل هیچ اراده ای لازم نیست در واقع ترکش خیلی راحته فقط این موضوع باید روشن بشه که این کار پاسخ نادرست به میل جنسی هست و ای کاش لااقل برای ترک این اعتیاد پاسخ های کاربردی تری گفته میشد پیشنهاد میکنم کتاب ترک سیگار به روش الن کار رو بخونید که راهکار های مشابهی برای ترک این اعتیاد گفته
س
Iran, Islamic Republic of
آقا مزخرفات تحویل جوانان ندهید خودارضایی عوارضی نداره فقط فقط فرد واسه مدت کوتاهی دچار خستگی و ضعف عضلات میشه که وقتی س ک س هم میکنی این اتفاق میفته ریزش مو و زود انزالی و ... همه دلایل دیگری دارند الکی جوانان را اسکول نکنین جنووووووون آخه چه ربطی به خود ارضایی داره واقعا براتون متاسفم
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
خودارضایی باعث میشه هیکلت خراب بشه و قیافه ات بدریخت بشه. و بیشتر یه آدم عصبی بشی تا منطقی
.
Iran, Islamic Republic of
اگر فشار جنسی مهار کنین و یا اگر برای ترک خود ارضایی دارو مصرف کنین بعد از ترک دارو فشار جنسی دیوونتون میکنه . به قدری که تو مدت یک روز شمارو چند بار مجبور به ارضاع شدن میکنه .
اگر یه فرد در دوران مجردی دارو مصرف کنه و فشار رو محار کنه بعد از ازدواج انقدر میل جنسیش بالا میره که همسرش از اون متنفر میشه .
من نمیگم خود ارضایی کار خوبیه ولی انجام به اندازه ای که فقط نیاز جنسی فرد رو برطرف بکنه ایرادی نداره .
اینجور که اینا میگن یا طرف باید ازدواج بکنه یا بره بمیره دیگه .
PK
Iran, Islamic Republic of
فقط این دو موضوع رو تو گوگل سرچ کن : 1_دلایل ریزش مو 2_ مایل منی چگونه ساخته میشود . چنتا سایت رو بخون تا اون مغز احمقت بفهمه چرا خودارضایی باعث ریزش مو میشه.چون طبیعی هست و نیاز هست دلیل نمیشه که باید انجامش داد ـ توتون های سیگار و تریاک هم طبیعی هستن پس از فردا هممون شروع کنیم به کشیدن سیگار و تریاک ـ (امید وارم که عرضه همچین کاری داشته باشی بتونی دوتا سایت بخونی و بهانه برای ترک کردن نیاری)
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوستان . من طرفدار اینم که خود ارضایی نکنید اما انسان باید حقیقت بگوید این عوارضی که در بالا ذکر شده از نظر خودم واز نظر خیلی عالم دینی وعلمی مثلی داکتر ذاکر نایک داکتر هلاکویی ودکتر سینا قاسمی ...... در اثر زیاد روی یا انجام نادرست یا به شکل وسواس گونه یعنی اینکه فرد مرتط فکرش در خود ارضایی باشد می‌تواند ضرر داشته باشد وتا امروز علم هم ثابت نکرده که ضررهایش ونه درقرآن آیت روشنی مثل زنا وجود ندارد واین حرف های بی دلیل ودلیل های غیری منطق باور نکند پس یاد بگیرید با عقل خود بسنجید ولی باز هم من تحقیق میکنم واز خدا میخوام بهترین راه برای من وشما نشان دهد وخوب بودن و خراب بودنش خدا بهتر می‌فهمد. التماس دعا برای دانش
اشکان
United Arab Emirates
ممنون بابت مطالب مفیدوتون
دست شما درد نکنه این مقاله کاملا مزخرف رو نوشتی.من خودم یه سال خورده به حرف این آقایون مثلاً دلسوز گوش مردم و کاملا در ترک بودم نتیجه‌ای جز افسردگی و خستگی و تباهی نداشت خیلی هم اذیت میشدم . هی باید مواضب باشید خیلی سخته.از من میشنوی هر کاری میخوای بکن ولی خیلی به خودت عذاب نده میخوای بکن میخوای نکن هرمی کاری می‌کنی خودتو اذیت نکن کلا زده میشی.این آدما هم که میان این مطلب هارو مینویسن نیت بدی ندارن خدا خیرشان بده ولی نمی‌فهمن چی میگن.
Iran, Islamic Republic of
آیا‌این‌خودارضایی‌‌به‌دکتر‌برویم‌خوب‌میشه
Mahdi
Iran, Islamic Republic of
واقعا ممنون بابت زحمتی که کشیدید و وقتی که گذاشتید و این مطلب رو تهیه کردید. اینا واقعا مطالب درستی هستن. من خودم قبلا از جمله افرادی بودم که دربرابر این جور مقاله ها که عوارض خودارضایی رو مطرح میکردند مقاومت نشون میدادم و اصلا اعتقادی نداشتم، اما کم کم دارم به این نتیجه میرسم که خودارضایی و اعتیاد جنسی واقعا یک بیماری روحی-روانی سخت و درگیر کنندس. کسانی که مخالف هستند معمولا به دلیل عطش جنسی بالا و و اینکه به دنبال راهی برای توجیه رفتار خود هستن و من خودم هم یکی از اونها بودم. پس توصیه میکنم عمیقا درمورد این موضوع با خردورزی تامل کنین و با تصمیم و اراده محکم این عادت رو ترک کنین
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت