جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۹
کد مطلب: 44465
۱

ریسک بالای اختلالات ریتم قلب در مشاغل پراسترس

ریسک بالای اختلالات ریتم قلب در مشاغل پراسترس
به گزارش European Journal of Preventive Cardiology، پرتنش‌­ترین شغل­ها نیاز به مطالبات و خواسته‌­های روانشناسی بالایی دارند، اما کارکنان، معمولاً کنترل کمی بر وضعیت کاری دارند مثل کارگران خط مونتاژ، رانندگان اتوبوس، منشی­‌ها و پرستاران.
یافته‌های این تحقیق نشان می­دهد که پس از تعدیل در سن، جنس و تحصیل، تنش در کار با 48 درصد ریسک بیشتری از خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی همراه است.

دکتر الونور فرانسون، نویسنده و استادیار اپیدمیولوژی مدرسه بهداشت و رفاه دانشگاه جانکوپینگ سوئد در این خصوص می‌گوید: «ما برای انجام کارها نیاز به منابع انسانی داریم، اما کارفرمایان می­توانند از طریق اطمینان بخشیدن از این‌که کارکنان، منابع موردنیاز برای تکمیل کارهای تعیین‌شده را دارند، به آن‌ها کمک کنند. روسا باید زمان استراحتی را برنامه ­ریزی کرده و به نظرات کارکنان درباره چگونگی بهبود کار خود و محیط کار گوش بسپارند».

فیبریلاسیون دهلیزی، شایع­ترین اختلال ریتم قلب یا همان آریتمی است. علائم آن شامل تپش قلب، ضعف، خستگی، احساس سبکی در سر، سرگیجه و تنگی نفس هستند.

فیبریلاسیون دهلیزی منجر به 20 تا 30 درصد سکته مغزی شده و خطر مرگ زودهنگام را افزایش می­دهد. بر اساس آمارها، یکی از هر چهار بزرگ‌سال میان‌سال در اروپا و ایالات‌متحده، مبتلابه فیبریلاسیون دهلیزی می­شوند. برآورد شده است که تا سال 2030 میلادی، 14 تا 17 میلیون بیمار مبتلابه فیبریلاسیون دهلیزی در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت.

دکتر فرانسون می‌گوید:«فیبریلاسیون دهلیزی یک وضعیت شایع با عواقب جدی است و بنابراین یافتن راه­های پیشگیری از آن، مهم‌ترین مسئله در بهداشت عمومی محسوب می­شود. اما درباره عوامل خطرزا و به‌ویژه نقش محیط کار در این بیماری، اطلاعات کمی موجود است».

در این تحقیق 13.200 شرکت­کننده در سال‌های 2006، 2008 یا 2010 در پیمایشSwedish Longitudinal Occupational Survey of Health (SLOSH)   ثبت‌نام کردند. شرکت­ کنندگان شاغل بودند و هیچ سابقه فیبریلاسیون دهلیزی، حمله قلبی یا نارسایی قلبی نداشتند. در این مطالعه، شرکت­ کنندگان نظرسنجی­‌های پستی را درباره دموگرافیک اجتماعی، سبک زندگی، بهداشت و عوامل مرتبط با کار تکمیل کردند.

استرس کاری به‌عنوان فشار کاری تعریف شده است، که اشاره به مشاغلی با مطالبات روان‌شناختی بالا و کنترل کم بر وضعیت کاری دارد.

این نظرسنجی شامل پنج سؤال در مورد مطالبات شغلی و 6 مورد کنترل است. برای مثال: آیا شما مجبور به کار بسیار سخت یا بسیار سریع هستید؟ آیا خواسته­‌ها و مطالبات متضادی در کار شما وجود دارد؟ آیا زمان کافی برای تکمیل وظایف کاری خود دارید؟ آیا کار شما شامل تکرارهای زیادی است؟ آیا می­توانید تصمیم بگیرید که در محل کار، چگونه کار را انجام دهید و اینکه چه کاری انجام دهید؟

دکتر فرانسون در توضیحات خود می‌گوید: «درمجموع جمعیت کارگران سوئد، کارکنانی که مشاغل پرتنش داشتند، تقریباً 50 درصد بیشتر احتمال فیبریلاسیون دهلیزی را نشان دادند».

این تحقیق و نتایج به‌دست‌آمده از آن، بار دیگر بر اهمیت کنترل استرس‌های مختلف جاری در زندگی بالأخص در محیط‌های شغلی صحه می‌گذارد.
 
مرجع : خبرگزاری ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!