شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ / ۲۲:۳۳
کد مطلب: 44489
۰

احساس تنهایی در کمین همه گروه‌های سنی است

احساس تنهایی در کمین همه گروه‌های سنی است
میگنا: کارشناس مسئول سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: فراگیری مهارت‌های برقراری ارتباط می‌تواند به کنترل احساس تنهایی کمک کند.

شهره نصر، با اشاره به اینکه انسان یک موجود اجتماعی است که نیازمند روابط اجتماعی است، گفت: تنهایی و احساس تنهایی تعابیر متفاوت از همی دارند به طوری‌که زمانی صحبت از تنهایی می‌شود که فرد در اطراف خود کسی را نداشته باشد و به نوعی تنها زندگی کند اما مقصود از احساس تنهایی این است که ممکن است که فرد تنها نیست ولی احساس تنهایی می کند. احساس تنهایی در سالمندان می‌تواند باعث اضطراب و متعاقب با آن ایجاد اختلال در خواب سالمندان شود، نداشتن خواب کافی و با کیفیت می‌تواند باعث افسردگی و کاهش کیفیت زندگی و کاهش عمر افراد شود.

برای برطرف کردن احساس تنهایی در سالمندان باید شرایط زندگی آنها را تغییر داد، سالمندانی که به هر طریق توانسته‌اند فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را قوی کنند دوستی‌های عمیق را در دنیای واقعی به دست بیاورند و به فعالیت‌های ورزشی و یا تورهای دسته جمعی گردشگری اتصال پیدا کنند، می‌توانند بر این احساس چیره پیدا کنند.

سالمندان با شرکت در فعالیت‌های اجتماعی می‌توانند اضطراب خود را تحت کنترل درآورند و این امر موجب می‌شود که خواب افراد سالمند بهبود و افسردگی آنها کاهش یابد.

سبک زندگی بهتر می‌تواند در زندگی افراد موثر باشد، احساس تنهایی در سنین جوانی و نوجوانی نیز می‌تواند ایجاد شود و این افراد باید مهارت‌های برقراری با افراد را فرا گیرند.

این افراد مهارت ارتباطی ضعیفی دارند و باید برای بهبود روابط اجتماعی خود خوب گوش کردن راکه یکی از راه‌های برقراری ارتباط است فرا بگیرند.
مرجع : خبرگزاری ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!